PDA

View Full Version : voor mensen met grote versterkers..



Dweezman
4 augustus 2004, 18:32
..hoe krijgen jullie je versterker achterin de auto? Beetje rare vraag misschien, maar ik had net zowat de bumper van m'n auto op straat liggen door dat geklooi. Ik heb een Koch Multitone met een losse 2x12" speakerkast. De top en het kabinet zitten samen in 1 flightcase. Als je met 2 man bent, lukt het natuurlijk wel, maar hoe doen jullie dat als je alleen bent?

Bestaat er iets als een soort krik o.i.d., of ben ik weer de enige met dit probleem.... :cry:

(flightcase moet liggend achterin de auto) :amp:

Harry
4 augustus 2004, 19:35
ik heb gewoon geen grote versterker gekocht. Waarom denk je dat er kleinere zijn? O.a. vanwege eventuele vervoersproblemen.

Alain
4 augustus 2004, 20:00
top apart
cabinet apart

zeker niet samen. Veel te groot.

BLOK182
4 augustus 2004, 20:08
Idd, alletwee los, is het wel te doen, zowel in de Focus wagon van mun ouders als de Hyundai H100 van de zanger (bandmobiel).

ieme
4 augustus 2004, 21:24
gewoon los! ik kon ook altijd mn halfstack + rack + 3 gitaren achterin een peugeot 206 kwijt

Wormaap
4 augustus 2004, 21:25
Geen enkel probleem :P
4x12 til je als je er recht voor staat zó de auto in. In onze Peugeot 307 laat ik'm dan rechtop staan, in de Passat station van onze toetsenist leg ik'm plat, da's gewoon een stukje optillen en dan kantelen :)

Edit: M'n top ligt er altijd los op of naast of voor hangt een beetje af van m'n bui :P

ieme
4 augustus 2004, 21:27
Geen enkel probleem :P
4x12 til je als je er recht voor staat zó de auto in. In onze Peugeot 307 laat ik'm dan rechtop staan, in de Passat station van onze toetsenist leg ik'm plat, da's gewoon een stukje optillen en dan kantelen :)

Edit: M'n top ligt er altijd los op of naast of voor hangt een beetje af van m'n bui :P

http://home.planet.nl/~snijd952/P1010047.jpg
ik zou het gewoon OP het dak gooien, pas op met regen gaat die ENGL wel roesten hoor

Dweezman
4 augustus 2004, 21:32
:-D :-D :-D

Ik heb het spul dus inclusief deze flightcase 2e hands gekocht.. Los was idd handiger.

Wormaap
4 augustus 2004, 21:41
:-D :-D :-D

Ik het spul dus inclusief deze flightcase 2e hands gekocht.. Los was idd handiger.
Dus kist en amp in 1 case? Da's niet handig, dan zou ik losse cases bouwen :P

Dweezman
4 augustus 2004, 22:28
yeah... was van een prof. gitarist, mét roadies! (en die kreeg ik er niet bij)

shredneck
4 augustus 2004, 22:29
Koop een bestelwagentje.

8-)

schizo910
4 augustus 2004, 22:38
Bel Koch eens op en vraag naar de prijzen van hun beschermhoezen. Ik heb die dingen er ook omheen zitten en het scheelt een hoop ruimte en geeft genoeg bescherming.

Dweezman
4 augustus 2004, 22:39
beschermhoezen, da's een goed plan!

vinni
4 augustus 2004, 23:58
Onze bassist heeft een Fiat Tempra Station.
Ben niet verzot op Fiat maar het mooie is dat je de hele achterbumper kan wegklappen zodat je je apparatuur niet over de rand van de kofferbak hoeft te tillen!!!! Ideaal dus.....


Groet,
vinni

Dweezman
5 augustus 2004, 10:37
die drempel is precies één van de probleempjes. Maar goed, om nu een andere auto te kopen... Geld is aardig op, zo langzamerhand!

Hoe post ik een pic, hiero?

Raffel
5 augustus 2004, 10:53
[^img]http://www.lokatie.nl/plaatje.extensie[^/img]

zonder de ^'s

Dweezman
5 augustus 2004, 17:31
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/probleem.jpg

aanschouw mijn probleem....

shredneck
5 augustus 2004, 19:30
Djeeeezzzzzzz!!!!!! :o


:-D

shredneck
5 augustus 2004, 19:32
een Koch en een 2x12? jaja! haha!

Dweezman
5 augustus 2004, 20:05
geintje :wink:

maar ik heb de oplossing:
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/Zotter%2520Truck%252001.jpg
:D

shredneck
5 augustus 2004, 22:18
hehehe! Wow, hehe, vette woagen!

...maar ff ontopic, ik heb zelf een Renault Express voor mijn halfstack....ideaal.

Grijs kenteken,diesel en zuinig.....wat wil je nog meer? Kan prima dienen als tweede wagentje.....maar dat kost uiteraard geld.. :-?

Een oplossing zou kunnen zijn een klein aanhangertje, die zijn niet zo heel erg duur en evt zelf te maken. Als je niet te veel gigged kun je er ook af en toe een huren natuurlijk.
Als je veel gigged zou ik toch eens naar een andere auto OF amp kijken.


Eigenlijk heb je niet zo veel aan mijn advies....sorry.. :lol:

Dweezman
6 augustus 2004, 17:34
Mijn amp is meer waard dan mijn auto...

shredneck
6 augustus 2004, 17:45
Same here, de totale stack dan,

Dweezman
7 augustus 2004, 16:26
ik heb zo'n witte polo, als op de foto. Ook een dieseltje, geen grijs kenteken. 't Is mijn voormalige studentenbakje, maar het ding gaat maar niet kapot! Met de achterbank plat gaat de hele flightcase (top plus 2x12") er precies in.

shredneck
7 augustus 2004, 16:43
Overigens....je zou ook een heftafel kunnen maken.....of een steekwagen ombouwen zodat je de kist kan kantelen, de wagen kan vergrendelen en het hele zaakje zo in de achterbak schuift.

Je zou wielen aan de zijkant kunnen monteren en een loopplank gebruiken.


Je zou een loopplank kunnen maken met rollen erin, kantel voorzichtig je amp met een kantelhulp en je duwt hem zo de auto in....is dat te zwaar, dan maak je een stalen oog op je flightcase en monteer je een lichte 12v lier in je auto (no kidding, ik heb dat niet zelf verzonnen!)

Legio mogelijkheden...

Dweezman
7 augustus 2004, 17:03
dat idee opperde mij broer ook al. Misschien ga ik wel zoiets maken. Bedankt voor't meedenken!

Nu doe ik het zo: ik heb een dubbel stuk vloerbedekking, dat leg ik over de trekhaak, achterbumper en tildrempel. Ik kantel de flightcase (kopzwaar vanwege de top) voorover, op de vloerbedekking.
Daarna blokkeer ik met m'n voeten de wieltjes en til van onderen de flightcase in de auto, zo dat die over de vloerbedekking de auto in glijdt.

last van me oren én van m'n rug krijg ik van gitaarspelen.... :-(

shredneck
7 augustus 2004, 17:05
Ik snap het, op zich werkt dat natuurlijk wel maar idd je rug he....

Gewoon een zaterdagje aan besteden, is het dubbel en dwars waard.


Succes man!

AART
13 augustus 2004, 12:20
ff sparen en voor 6000 een mooie amerikaanse ford 4x4 kopen :-D

opzich niet duur, maar verzekering en benzine.... :-D

Toaster
13 augustus 2004, 12:36
Toen ik mijn koch met 2x12 kocht begon iedreen in de band te zeuren dat ik ze in één flightcase moest stoppen....

Heb ik toch maar niet gedaan. Krijg je nooit in je eentje in de wagen.

Ik vervoer ze allebei heel voorzichtig zonder flightcases, en heb nog steeds nul schade...

piezo
13 augustus 2004, 14:36
Een béétje rocker koopt een auto voor zijn spullen in plaats van voor zichzelf.

cosmos
13 augustus 2004, 14:55
Kijk, je hoort mij niet zeuren met m'n Twintone.....

8-)

skabouter
13 augustus 2004, 15:09
ok, let op !! ik rij hierin:

http://www.trader.pl/images/pl/big_images/nissan_micra_3.jpg

nogal klein he ? maarrrrrrrrrrrrr als ik de achterbank naar beneden doe past erin:
-top in fligthcase (jcm800/framusdragon)
-cab in flightcase (1960/framuscab (beide 4x12) )
-Roland JC-120 (2x12 combo)
-gitaren
-keyboard
-ikzelf
-een maat

prima te doen !!! gewoon een auto zoeken met een achterbank die plat kan, dat maakt het verschil !
andere maat van me rijd nissan sunny 4 deurs:

http://www.saunalahti.fi/cezeta/autokuvia/sunny1_iso.jpg

redelijk groot he ? maar er past geen fuck in, een cab kan niet eens door de deur, en de achterbank kan niet plat. het cab kan alleen in de kofferbak, en dan staat de klep open en moet dichtgebonden worden. super onhandig !!

conclusie: ACHTERBANK MOET PLAT KUNNEN, EN ALLES KAN ERIN !

Dweezman
13 augustus 2004, 18:06
en zo is't! En het lukt me nu ook om de hele flightcase er in m'n uppie in en uit te krijgen. Een stukje vloerbedekking doet wonderen. Jeu! :D

skabouter
13 augustus 2004, 18:46
ohwja, daar ging het ook om..................mja, het past allemaal wel mooi in de auto, maar ik heb vaak iemand nodig om het erin en eruit te krijgen. de cab is het zwaarst, en die lukt nog wel. maar als de cab IN zijn case zit is het (voor mij) niet te tillen en heb ik hulp nodig

hoe bedoel jij vloerkleed, dweesman ? :???:

Dweezman
13 augustus 2004, 23:19
Nu doe ik het zo: ik heb een dubbel stuk vloerbedekking, dat leg ik over de trekhaak, achterbumper en tildrempel. Ik kantel de flightcase (kopzwaar vanwege de top) voorover, op de vloerbedekking.
Daarna blokkeer ik met m'n voeten de wieltjes en til van onderen de flightcase in de auto, zo dat die over de vloerbedekking de auto in glijdt.

last van me oren én van m'n rug krijg ik van gitaarspelen.... :-(

Zo dus!

skabouter
14 augustus 2004, 00:14
ik snap het, maar die vloerbedekking is in feite alleen om de tildrempel neit te beschadigen ? wnat daar zou je hem ook gewoon overheen kunnen schuiven

Baker
19 augustus 2004, 21:08
..hoe krijgen jullie je versterker achterin de auto? Beetje rare vraag misschien, maar ik had net zowat de bumper van m'n auto op straat liggen door dat geklooi. Ik heb een Koch Multitone met een losse 2x12" speakerkast. De top en het kabinet zitten samen in 1 flightcase. Als je met 2 man bent, lukt het natuurlijk wel, maar hoe doen jullie dat als je alleen bent?

Bestaat er iets als een soort krik o.i.d., of ben ik weer de enige met dit probleem.... :cry:

(flightcase moet liggend achterin de auto) :amp:

TOP en speaker niet in 1 flightcase!
Is voor jou de oplossing!

Zelf heb ik een multitone combo. Als ik het achteraf geweten had dan had ik toch een top gekocht. Wel leuk zo'n 2x12 combo maar het is erg slecht voor je rug.

Je kunt ook een 4x12 voor in de oefenruimte kopen, je 2x12 gewoon thuis laten staan. Of je koop een goedkoop cabinetje voor thuis, en laat die 2x12 inde oefenruimte. Met die top wandel; je zo op en neer.

Baker
19 augustus 2004, 21:11
Bel Koch eens op en vraag naar de prijzen van hun beschermhoezen. Ik heb die dingen er ook omheen zitten en het scheelt een hoop ruimte en geeft genoeg bescherming.

dat heb ik een keer gedaan.....
en ben me rot geschrokken. :-? ik weet het niet meer precies, maar volgens mij was het 75 Euro ofzo. (correct me if i'm wrong) en dat voor een stukkie stof......

Dweezman
20 augustus 2004, 12:28
yeah, een tweede kabinet is het beste denk ik. Gewoon weer een 2x12 will do.

urezna
20 augustus 2004, 15:13
Ik ben niet bekend met het probleem... ik zit redelijk ruim, met een combootje in een Ford Modeo Sationwagon.... :-D

Baker
20 augustus 2004, 19:16
yeah, een tweede kabinet is het beste denk ik. Gewoon weer een 2x12 will do.

Ja, en dan zou je ze als het nodig is ook nog es allebei aan kunnen sluiten, gewoon voor de gein. heb je 4x12. (hoewel ik er wel bij moet zeggen dat dat niet dezelfde geluidsdruk geeft als een 4x12 kast heb ik ondekt.)

Baker
20 augustus 2004, 19:20
conclusie: ACHTERBANK MOET PLAT KUNNEN, EN ALLES KAN ERIN !

+1 !

vulvasonic
21 augustus 2004, 01:09
kun je niet gewoon een stuur op je flightcase bouwen? En een motortje natuurlijk. Rij je het hele spul regelrecht het podium op, klaar om te beginnen. :)

Dweezman
21 augustus 2004, 12:11
:-D :-D

Mitch
21 augustus 2004, 23:00
Dat gezeik altijd over "ik heb wel spullen maar ik kan ze niet vervoeren". Mij zul je niet horen.





http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/H100.jpg




:D

AART
21 augustus 2004, 23:10
mijn ouders hebben een opel zafira, ruimte voor drumstel + full stack en gitaren.






































en drumstokjes :-D

Javaca
21 augustus 2004, 23:10
Ga bij een rommelmarkt en leer laden!!! :razz:

Versterker (4x10"combo) + 3-5 gitaren + koffers met snoeren en zooi voor de zanger + chauffeur, gitarist en zanger. Dit alles in een Fiat Punto.

Shredhead
22 augustus 2004, 15:19
..hoe krijgen jullie je versterker achterin de auto? Beetje rare vraag misschien, maar ik had net zowat de bumper van m'n auto op straat liggen door dat geklooi. Ik heb een Koch Multitone met een losse 2x12" speakerkast. De top en het kabinet zitten samen in 1 flightcase. Als je met 2 man bent, lukt het natuurlijk wel, maar hoe doen jullie dat als je alleen bent?

Bestaat er iets als een soort krik o.i.d., of ben ik weer de enige met dit probleem.... :cry:

(flightcase moet liggend achterin de auto) :amp:

Ik doe de achterbank van mijn corollaatje (hatchback) omlaag en krijg dan alle apparatuur van mijn bandmaat en mezelf achterin (2 x 4x12 kast, 2 x rack met ieder powerampr, preamp, effectenrack), 4 gitaren, 2 tassen met kabels en zooi en 4 standaards. En dat krijg ik makkelijk in mijn eentje erin.

Sinds kort heb ik 2 4x12 kasten. Dit omdat ik nu in 2 bands speel in 2 verschillende oefenruimtes (waarvan 1 in een kelder met trap dus) en ik helemaal idioot wordt van het gesleep. Nu staat in ieder oefenhok een cab en dat bevalt me beter (ook minder krassen op apparatuur en auto door het gesleep..).