PDA

View Full Version : Ibanez Classic Flanger



schizo910
4 augustus 2004, 17:59
Op marktplaats staat een FL99 te koop:
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/effecten/29718.jpg

er wordt €175 voor gevraagd, is dat een goede prijs?

Robbert
4 augustus 2004, 18:09
Er zijn er in Juli drie op Ebay verkocht tussen de 46 en 62 USD.

Ik denk eerder aan 100 Euro :wink:

schizo910
4 augustus 2004, 18:13
Er zijn er in Juli drie op Ebay verkocht tussen de 46 en 62 USD.

Ik denk eerder aan 100 Euro :wink:

Zoiets dacht ik ook eerder aan...

Dweezman
4 augustus 2004, 18:24
Dezelfde gast heeft ook een Boss ce-1 te koop. Ook 175€. Wow. Als je de tekst goed leest, wéét 'ie dat er mensen zijn die dat ervoor gaan geven. Ik niet, maar wel clever...

Fuhgawz
4 augustus 2004, 18:27
Het is een hele vette flanger, maar de prijs is veeel te hoog! Ik heb er niet lang geleden ook een via marktplaats gekocht voor nog niet de helft van dat bedrag.

Mitch
4 augustus 2004, 18:52
Ik heb hem gezien, het is belachelijk. Ik stel dan ook voor heerlijke nonsens biedingen uit te brengen :D

De FL99 heeft een goede klank, zeer goed zelfs, denk MXR. Niet als de FL9, al ligt dat voor de hand.

Ik zag trouwens wel dat -ie voor meerdere producten dezelfde prijs en omschrijving gebruikt. Misschien dat dat het verklaart.

Dirk_Hendrik
4 augustus 2004, 19:50
Ik kwam dat ding vorige week in Amsterdamse muziekwinkels (Te strin, Dijkman) tegen voor een lagere prijs! Amsterdamse muziekwinkels zijn nou niet bepaald een toonbeeld van scherpgeprijsd. Als je daar wat van Zegt schrikken ze ook nog. Behoorlijk slecht geweten dus.

Michel,
Jij hebt toch zo'n FL99 gehad?

Mitch
5 augustus 2004, 13:56
Jazekers. Het punt was, de mijne had een volume drop en knap verlies van hoog, waardoor ik 'm verkocht heb. De overall sound was wel he-le-maal geweldig. Het lijkt er echter op dat het exemplarisch was, want ik heb later van niemand dergelijke klachten gehoord.
Maar hij neemt natuurlijk wel veel ruimte in beslag en wat dat betreft heeft toch mijn RC99 eigenlijk wel voorrang dus hij was waarschijnlijk toch wel van mijn kist gegaan :D

schizo910
5 augustus 2004, 14:56
Jazekers. Het punt was, de mijne had een volume drop en knap verlies van hoog, waardoor ik 'm verkocht heb. De overall sound was wel he-le-maal geweldig. Het lijkt er echter op dat het exemplarisch was, want ik heb later van niemand dergelijke klachten gehoord.
Maar hij neemt natuurlijk wel veel ruimte in beslag en wat dat betreft heeft toch mijn RC99 eigenlijk wel voorrang dus hij was waarschijnlijk toch wel van mijn kist gegaan :D

Die RC99 gebruik ik ook, vandaar dat ik wel intresse had in deze FL99. Ik heb niet veel mensen gezien met een RC99 op hun board. Hoe gebruik jij hem? Instellingen, stereo etc? Heb jij nog een handleiding van het pedaal, zo ja, zou je er een kopietje van kunnen maken? Ik heb mijne 2e hands zonder handleiding gekocht... Ik ben namelijk benieuwd of het uitmaakt welke uitgangen je gebruikt. (Zoals bv bij Boss delays; het gebruik van input a/b of output a/b bepaalt dan of je panned, stereo speelt of dry en wet combineert).

Mitch
5 augustus 2004, 21:08
Ja, die overeenkomsten in smaak beginnen een beetje eng te worden hè ? :D
Anyway, de RC99 staat gewoon mono te wezen tussen de andere modulatie pedalen en qua handleiding moet ik je ook teleurstellen. Maar eerlijk gezegd zie ik daar het nut niet zo van in ?
Het enige dat je moet weten zijn de delay time (hoe hoger des te meer het een flanger (FL9) wordt). Ik heb 'm minimaal open, voegt net dat extra golfje toe waarmee het een wat rijker klinkende chorus wordt.
En dan depth natuurlijk, die tot meer dan 10 gaat (+14 geloof ik ?) handig als je je chorus ook een klein beetje geboost wil hebben. Doe ik zelf niet overigens, zet 'm op iets van 8 of zo...

schizo910
5 augustus 2004, 22:58
Ja, die overeenkomsten in smaak beginnen een beetje eng te worden hè ? :D
Anyway, de RC99 staat gewoon mono te wezen tussen de andere modulatie pedalen en qua handleiding moet ik je ook teleurstellen. Maar eerlijk gezegd zie ik daar het nut niet zo van in ?
Het enige dat je moet weten zijn de delay time (hoe hoger des te meer het een flanger (FL9) wordt). Ik heb 'm minimaal open, voegt net dat extra golfje toe waarmee het een wat rijker klinkende chorus wordt.
En dan depth natuurlijk, die tot meer dan 10 gaat (+14 geloof ik ?) handig als je je chorus ook een klein beetje geboost wil hebben. Doe ik zelf niet overigens, zet 'm op iets van 8 of zo...

Ja dat wordt zeker eng, zeker nu ik zie dat we de RC ongeveer hetzelfde hebben staan ook!

Speeddemon
5 augustus 2004, 23:01
Michel, volgens mij verkort je de delaytime dan als je de knop verder opendraait, want mijn ervaring is: korte d time=flanger achtige chorus
lange delaytime=zeer chorussende flanger.

Zowel gecheckt met m'n FL9, BC9, CE-2 en CF7. :cool:

Mitch
5 augustus 2004, 23:07
Zou kunnen, ik weet de getallen die er boven staan niet uit mijn hoofd. In ieder geval, als je 'm bijna dicht houdt klinkt -ie het leukst :)