PDA

View Full Version : Vox Tooooonnnnneeeeelab



Shakeel
4 augustus 2004, 17:40
Een tijdje geleden kocht ik de rocktron chameleon een pre amp waar ik zeer tevreden mee ben, maar er was 1 minpuntje hij klonk in het laag niet helemaal naar mijn wensen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een extra recording apparaat (die tevens naast een balanced line i/o ook digitaal kan opnemen. )

Ik heb de afgelopen week verschillende modelers getest, de J station, de pod xt, digitech zooi en een Vox Tonelab. Na het grondig testen van deze modelers kwam ik tot de conclusie dat de vox het van allemaal wint :o De pod xt komt op de 2e plaats. Om een lang verhaal kort te maken de vox tonelab klinkt killer, period.

Hier zijn wat pics ( sound files volgen later, het is nu té warm ) :

http://img.photobucket.com/albums/v259/Chameleon2000/tronix.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v259/Chameleon2000/valve_tube.jpg

( let ff niet op die loze ibanez amp, ik had ff iets nodig op dat ding op te zetten :P )

http://img.photobucket.com/albums/v259/Chameleon2000/sideview.jpg

Men andere huisdier 8-)

http://img.photobucket.com/albums/v259/Chameleon2000/chameleon.jpg

Ik zal later een wat uitgebreider reviewtje plaatsen, maar ik moet eerst werken..

adios (OO)

Shak

Speeddemon
4 augustus 2004, 18:00
ik dacht dat jij pleite was en bleef? :???:

on a more on-topic note: hoe zit t met t laag van die Tonelab? Bij mijn weten is dat de meest gehoorde klacht: dat ie zo weinig laag zou hebben.

Ik heb zelf nog steeds m'n Digitech Genesis 3, die ik af en toe voor demootjes e.d. inzet, maar sinds ik wat PodXT samples heb gehoord, wist ik al dat ie niet meer de beste was.
Maar ik wacht nog een 'ronde' aan modellers, eer ik weer een nieuwe koop.

Shakeel
4 augustus 2004, 18:15
Pleite uit off toepic ja.

Kijk wat mensen onder '' laag '' verstaan verschilt natuurlijk, veel mensen hebben het dan over jugga jugga en uber metal \m/ slayorrrrrr \m/,
maar ik bedoel meer de palm mute noten op de a en lage e snaar beetje á la terrifying guitar trip van pablo wablo of greg howe op de cd extraction. Tot nu toe vind ik voor dat doel het laag PERFECT. Ik zal zo als ik terugben ff de jugga jugga uber metal ganzz toll ''laag'' checken. ;)

Btw de Digitech Genisis 3 klinkt best vet voor wat het is, veel mensen onderschatten dat apparaatje.

Speeddemon
4 augustus 2004, 19:37
vond ik ook. heb m uitvoerig getest en vergeleken met J-Station, POD 2.0, V-Amp2 en ik had al een Boss GT-3...
Genesis 3 was de leukste. Al had ik 1 mega gitaarsound op die GT-3. Heel erg SLO-100 achtig, zowel geweldig voor rhythm als lead. Smeuïge jaren '80 Powermetal sound.

Mithrandir
4 augustus 2004, 21:37
Ik vind dat een vet ding, ben erg benieuwd naar je soundclips shakeel. Je maakt dan toch wel ook clips met je chameleon om een beetje te kunnen vergelijken he?

Shakeel
4 augustus 2004, 21:46
Ik vind dat een vet ding, ben erg benieuwd naar je soundclips shakeel. Je maakt dan toch wel ook clips met je chameleon om een beetje te kunnen vergelijken he?

Oké, is goed. :)

Jeroenvanhulsteijn
4 augustus 2004, 22:46
ik heb de Tonelab SE. En geen gebrek aan laag. Eigenlijk draai ik bij alles het laag wat terug. Het wordt anders nogal boomy. Maar ik heb wel een Aphex Guitar Exciter in de insert loop zitten. En die staat eigenlijk altijd aan. Vooral omdat ik het ding heb. Maar je hebt hem denk ik niet echt nodig (vandaar dat ik de bas wat trugdraai).

Negative K3 fan
5 augustus 2004, 09:16
leuke aankoop, gaat de rocktron nu de deur uit?? Heb je hem wel vergeleken met de nieuwste podxt 2.1 (of was het nou 2.01?) upgrade, heel wat anders dan stock.

Maar aan robert vd hanendinges te horen heb je hier echt geen miskoop mee gedaan.

Shakeel
5 augustus 2004, 13:20
Hey negk3 de chameleon blijft voorlopig nog :) Kan em goed gebruiken voor eventuele gigs die in de toekomst gaan komen.

Of ik de 2.1 heb getest weet ik niet, maar het was iig de laatste load bij feedback.

Ik heb net weer een aantal uren gespeeld op de tonelab.. hoe meer ik er op speel hoe beter ik em vind klinken dit apparaat geeft de attack echt super goed weer, aanslag etc. komt supergoed naar boven, arpeggios klinken helderder en ik moet daardoor helaas ook minder slordig spelen. :D

The manual is ook grappig, staat een stukje over spinal tap bij US higain :lol:

Maargoed ik ga verder, ff kijken of ik wat negatieve punten kan vinden en of ik iets leuks kan opnemen.

BLOK182
5 augustus 2004, 13:28
Zag al op scholieren.com dat je nieuwe gear had, gefeliciteerd ermee, lijkt me topspul voor mee te recorden en thuis mee te spelen 8-) Ter vergelijking, ik zit hier nu met een Bogey 8 watt oefenampje te kutten :D

Baco
5 augustus 2004, 15:53
Felici, lijkt me inderdaad een erg leuk ding! In dezelfde context, iemand toevallig al de Digitech GNX4 getest, lijkt me ook wel interessant...

Binnenkort kunnen we ons dus aan Tonelab samples verwachten :)

Shakeel
5 augustus 2004, 18:32
Felici, lijkt me inderdaad een erg leuk ding! In dezelfde context, iemand toevallig al de Digitech GNX4 getest, lijkt me ook wel interessant...

Binnenkort kunnen we ons dus aan Tonelab samples verwachten :)

Blok182 en Baco Thanks!

Ben al bezig met paar nieuwe recordings, dit weekend zijn ze af en dan kunnen jullie de 0wnlab in action horen :D

@mith met cham ook nog es opnemen pff wordt wel lachen aangezien ik dan men imrpo weer moet gaan beluisteren en uit moet zoeken :lol:

Shakeel
5 augustus 2004, 21:18
Hey ik heb ff een riffje opgenomen met een fabrieks preset niks aan ge-edit maar ik vond em wel ok voor men rythm pieces :D

gain: 5
direct opgenomen via de line out naar de geluidskaart, ik ga later de S/PDIF checken

http://members.lycos.nl/mrpressure/rythm_tonelab.mp3

is een riffje van men band trouwens :lol:

Baco
5 augustus 2004, 21:40
Hey ik heb ff een riffje opgenomen met een fabrieks preset niks aan ge-edit maar ik vond em wel ok voor men rythm pieces :D

gain: 5
direct opgenomen via de line out naar de geluidskaart, ik ga later de S/PDIF checken

http://members.lycos.nl/mrpressure/rythm_tonelab.mp3

is een riffje van men band trouwens :lol:
Ik heb alleszins al veel slechter fabriekspresets gehoord (dan heb ik het niet alleen over de Tonelab hoor). Klinkt heavy 8-)
Cool, ik denk dat je hier veel plezier mee zal hebben.
Trouwens, best wel subtiel op die foto van je chameleon, zo'n lichte blik op het gitaarnet forum. Jaja, een goede achtergrond is ook belangrijk op een foto, kwestie van compositie en zo :wink:

Speeddemon
5 augustus 2004, 22:55
Trouwens, best wel subtiel op die foto van je chameleon, zo'n lichte blik op het gitaarnet forum. Jaja, een goede achtergrond is ook belangrijk op een foto, kwestie van compositie en zo :wink:
ik dacht meer 'nerd die niks anders doet dan samples opnemen en gitaarforummen'... :roll:

Nee hoor... hey Shakeel, die pinch harmonics klinken vet. De rest vond ik een tikkie te 'flabby'. De sound dan he? Niet rete-strak chugga chugga.

Maar die pinch harmonics deden me gelijk denken aan Annihilator's "Alice in Hell" (een van de beste speedmetalplaten OOIT!) Behoorlijke Jeff Waters sound i.i.g.

Shakeel
5 augustus 2004, 23:00
Hey baco en speeddemon thanks :)


baco - hehe ja foto's beetje goed presenteren toch, check die macro foto van die buis :razz:

speeddemon - thanks, hij's idd niet chugga chugga (meer broem broem ofzo :D ) fabrieks presetje :P ik ga ff wat meer naar samples luisteren van echte amps en proberen het na te tweaken.

ps. shame on me ik ken die plaat niet, toch maar es ff naar gaan luisteren :o

Speeddemon
5 augustus 2004, 23:03
meer chugga chugga krijg je door
-minder delay (of gewoon helemaal geen)
-geen galm
-lichte/middel compressie
-en natuurlijk een gezonde dosis gain.

Shakeel
5 augustus 2004, 23:10
Thanks 8-)

R. Flagg
6 augustus 2004, 10:36
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de pod Xt en de vox tonelab dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar waarom je voor de tonelab gekozen hebt ten opzichte van de pod xt.

Misschien een andere vraag maar de pod xt heeft soms nieuwe patches is dit ook mogelijk met de tonelab.

Shakeel
6 augustus 2004, 10:48
Hey R. Flagg ik heb voor de Tonelab gekozen, omdat ik hem dynamischer, realistischer en warmer vind klinken. Voor zover ik weet kan je de tonelab niet updaten.

Negative K3 fan
6 augustus 2004, 16:06
Hey ik heb ff een riffje opgenomen met een fabrieks preset niks aan ge-edit maar ik vond em wel ok voor men rythm pieces :D

gain: 5
direct opgenomen via de line out naar de geluidskaart, ik ga later de S/PDIF checken

http://members.lycos.nl/mrpressure/rythm_tonelab.mp3

is een riffje van men band trouwens :lol:

waarom een fabriekspreset??? en ik kan hem niet downloaden...

Stratman70
7 augustus 2004, 01:28
Jammer, ik kon je mp3 niet downloaden. Dat ding ziet er wel geweldig uit met die buis erin.
Veel plezier ermee, ik hoor het nog wel zodra ik weer kan downen.

harrie-beton
7 augustus 2004, 10:04
http://members.lycos.nl/mrpressure/rythm_tonelab.mp3


lycos is volgens mij beveiligd tegen doorlinken en gaat dit nooit werken zo.
Je kunt alleen bij de mp3 door de pagina te bezoeken.
Echter, de pagina is LEEG?

hb

Robbert
7 augustus 2004, 10:25
Eventjes de link selecteren. Mediaspeler handmatig openen, en dan bestand URL Openen. En dan... chugga chugga :D

Shakeel
7 augustus 2004, 13:48
Nee, je kan met lycos wel directe links plaatsen. Maargoed vergeet het maar want lycos heeft me net weer een mailtje gestuurd dat ik misbruik maak van de service door het als opslagruimte te gebruiken... pff waarom geef je dan 50 mb ruimte welke website is nou 50 mb :-?

Digitalsound planet lukt bij mij ook niet? Ik register me tot 10 x keer toe maar krijg vervolgens nooit het beloofde bevestigings mailtje toegestuurd.. Misschien dan toch maar een eigen webservertje runnen..

Anyway ik vind wel een oplossing..

Stratman70
7 augustus 2004, 14:17
Bij mij werkt DSP goed.

Negative K3 fan
7 augustus 2004, 15:03
ik heb vandaag een half uur de tonelab gespeeld over een gewone gitaarversterker, redelijk leuk en aardig, vooral de effecten. Maar kwa high gain vond ik het echt bagger, ook was hij nogal donker kwa klank (kon ook door de versterker komen, ik weet eigenlijk wel zeker dat de high gain daarom wat minder klinken). Ik denk dat hij niet aan mij besteed is...