PDA

View Full Version : Rock/Metalversterker, niet peperduur



Marc Oblivian
4 augustus 2004, 12:14
Hey allemaal!!

Zit sinds kort, naast mijn bestaande band, in een rock/metalband.
errug leuk...had de versterker er al voor (Powerball).
De andere gitarist is echter ook op zoek naar een eigen versterker.
Het liefst voor rond de de prijsklasse 700/800 Euri's.
Zoals gezegd: we spelen rock/metal, dus hij mag best wat gain aan boord hebben...
Ohja...het liefst buizen. Combo geen probleem (stack is wat duurder lijkt me...).
Heeft iemand suggesties? (het liefst ook erbij vermelden waar te koop)
Alvast bedankt!!

Marc

PeteRS
4 augustus 2004, 12:31
Als je zelf een Powerball -toch niet de eerste de beste versterker- hebt neem ik aan dat je zelf ook wel wat suggesties hebt...
Rock/metal, mss een cliche maar Marshall (JCM) is toch het eerste wat je zo te binnen schiet zou ik zeggen. Voor dat bedrag moet je wel een aardig combootje kunnen krijgen.

Speeddemon
4 augustus 2004, 12:48
Mark, probeer een Peavey Classic 60 met een boost pedaaltje te scoren.
Classic 60 is 2x12" buizen-combo met heel mooi clean kanaal en lekker rock/hard-rock scheur. Voor metal kun je er dan t beste een DOD 250 of zo voor gooien. of een compressor.

BLOK182
4 augustus 2004, 12:54
Mischien een Mesa combo uit de DC serie? Schijnen vet te scheuren, en ze hebben een grafische eq aan boord, ook erg leuk.

Marc Oblivian
4 augustus 2004, 13:07
Bedankt voor de reacties tot nu toe....
Tja...vergeten te zeggen...marshall is hij absoluut niet van gecharmeerd.
Die Peavey is een goeie...ook niet al te duur geloof ik (alhoewel hij zich geloof ik over dit merk ook wel eens niet lovend uitlaat) :-D
Zijn die Mesa's niet veel duurder? :???:
Ik zat zelf ook een beetje aan Randall te denken: is dat een beetje wat?

Ohja...heb idd een Powerball, maar die heb ik aanvankelijk meer gekocht omdat hij gewoon veel kan (niet alleen metal): ben nu juist op zoek naar een versterker die in principe alleen harde rock en metal hoeft te kunnen en daar heb ik nog geen ervaring mee...

Akira
4 augustus 2004, 13:16
http://www.feedback.nl/pixcash/YnJ1bmV0dGktbWFyYW5lbGxvNTAwNTAwMTAwZmZmYWNk.jpg

Brunetti maranello, bij de feedback 849 pleuro.
(moet goedkoper kunnen denk ik)

skabouter
4 augustus 2004, 13:21
hmm, die maranello weet ik zo net nog niet. totaal niet metal ofzo, en "maar" 1x12 en 30 watt. die word er echt meteen uitgebeukt door een powerball, geen goed idee. bovendien erg duur, neem niets anders dan een 2e hands voor 500/600.

jammer dat je vriend niet van marshall gecharmeerd is marc, of is dat wat kortzichtig van hem ? wel eens een jcm800 gehoord ?
hij kan voor 400 een one channel, 100 watt 2x12" jcm800 combo kopen, en voor 100 een TS-9. nou, dan heb je ECHT een mega-goede brute metal scheur, en ik beveel heb dat enorm aan. houd ie nog veel geld over ook. veel beter EN voor minder geld kan NIET !

Akira
4 augustus 2004, 13:33
hmm, die maranello weet ik zo net nog niet. totaal niet metal ofzo, en "maar" 1x12 en 30 watt. die word er echt meteen uitgebeukt door een powerball, geen goed idee. bovendien erg duur, neem niets anders dan een 2e hands voor 500/600.

:-?

Heb je hem uberhaupt wel eens gehoord?
Baseer je " totaal niet metal ofzo" nou serieus alleen op het feit dat er "maar" 30 watt inzitten en "maar" 1 speaker? :o
30 watt buizen is pleny om jou piepende oortjes te bezorgen.
En gain heeft ie ook zat.
Qua volume word ie er door een 120 watt eruit gespeeld, DUH.
Maar hoe vaak heb je nou al niet gelezen dat je helemaal niet zo hoog in je wattage hoeft te gaan zitten om doof te worden?

skabouter
4 augustus 2004, 13:46
Heb je hem uberhaupt wel eens gehoord?

ja. jij ?



Baseer je " totaal niet metal ofzo" nou serieus alleen op het feit dat er "maar" 30 watt inzitten en "maar" 1 speaker? :o

nee, lees eens wat ik zeg.


30 watt buizen is pleny om jou piepende oortjes te bezorgen.

ja, duh, op een kamertje. niet onstage. bovendien wil je bij metal juist bottom en oomph, en geen piepende oortjes, wat je meestal krijg bij schelle amps. veel laag leverd zo`n combotje niet.


En gain heeft ie ook zat.

boeie, een valvestate ook, maar das een kutamp. het gaat niet zozeer om gain meestal hoor.


Qua volume word ie er door een 120 watt eruit gespeeld, DUH.

niets DUH, dat is totaal onzin. je spreekt hier jezelf ook aardig tegen, lijkt wel.


Maar hoe vaak heb je nou al niet gelezen dat je helemaal niet zo hoog in je wattage hoeft te gaan zitten om doof te worden?

akira, leuk dat je een halfstack van 100 watt op je kamertje hebt, maar ik raad je toch aan wat meer kijken naar live situaties. waarschijnlijk heb je niet veel live gespeelt, maar als de 1 eenpowerball heeft, en de ander een 30 watt 1x12je kan ik garanderen dat ie het niet trekt. NIET qua volume, dat zal niet veel schelen. maar wel qua spreiding, bass, oohmp, en mids. 1 1x12 speaker heeft weinig mid, en zal je mindergoed horen.

Negative K3 fan
4 augustus 2004, 13:52
leverd

aiaiaiaiai

Marc Oblivian
4 augustus 2004, 13:54
Jongens, jongens...peace :-D
Akira...een Powerball heeft maar 100 watt.
Skabouter...ik geef je gelijk vwb de JCM.....ik denk dat ik misschien wel met hem mee ga en dan kijken of we ook een jcm kunnen testen...wie weet vind hij het toch wel goed klinken (alhoewel...hij speelt al een hele tijd in bands enzo, dus hij zal de mening vwb Marshall wel kunnen onderbouwen).
We moeten eigelijk gewoon een keer naar een zaak met een hele hoop versterkers rijden en alles daar uitproberen (suggesties voor wat winkels?)

skabouter
4 augustus 2004, 14:02
marc, lijkt me een goed plan :)
als je btw het email adres van die dude wil weten met die jcm800 combo, moet je ff een PM sturen ofzo. hij heeft ook TS`s dus dan kan je gelijk die combinatie horen. en hij woont in amstelveen, dus das dicht bij jou.

btw, een ander goed idee is misschien wel de 5150 combo ? ook erg metal, en prijs is rond de 600/700 2e hands

BLOK182
4 augustus 2004, 14:05
Die DC's zijn tweedehands voor een eurootje of 6-800 te vinden zoiets.

Akira
4 augustus 2004, 14:12
Heb je hem uberhaupt wel eens gehoord?

ja. jij ?



Baseer je " totaal niet metal ofzo" nou serieus alleen op het feit dat er "maar" 30 watt inzitten en "maar" 1 speaker? :o

nee, lees eens wat ik zeg.


30 watt buizen is pleny om jou piepende oortjes te bezorgen.

ja, duh, op een kamertje. niet onstage. bovendien wil je bij metal juist bottom en oomph, en geen piepende oortjes, wat je meestal krijg bij schelle amps. veel laag leverd zo`n combotje niet.


En gain heeft ie ook zat.

boeie, een valvestate ook, maar das een kutamp. het gaat niet zozeer om gain meestal hoor.


Qua volume word ie er door een 120 watt eruit gespeeld, DUH.

niets DUH, dat is totaal onzin. je spreekt hier jezelf ook aardig tegen, lijkt wel.


Maar hoe vaak heb je nou al niet gelezen dat je helemaal niet zo hoog in je wattage hoeft te gaan zitten om doof te worden?

akira, leuk dat je een halfstack van 100 watt op je kamertje hebt, maar ik raad je toch aan wat meer kijken naar live situaties. waarschijnlijk heb je niet veel live gespeelt, maar als de 1 eenpowerball heeft, en de ander een 30 watt 1x12je kan ik garanderen dat ie het niet trekt. NIET qua volume, dat zal niet veel schelen. maar wel qua spreiding, bass, oohmp, en mids. 1 1x12 speaker heeft weinig mid, en zal je mindergoed horen.

Ah gut knul, zit het je nog zo dwars, mijn opmerking over hoe je met meningen meewaait?
Geeft niet hoor, kom je wel weer overheen.
Maar als je tot die tijd je op deze manier moet uitleven, och, als het je helpt....


(je hebt overigens gelijk over het verschil qua spreiding, maar dat gaf je totaal niet aan je je post.
Dat het geen metalversterker is, wat je wel schreef, dat vind ik echt onzin)

skabouter
4 augustus 2004, 14:28
ohw, als ik de verkeerde indruk wek, dan was dat niet de bedoeling. ik zit je niet te jennen ofzo, akira, en er zijn ook geen hardfeelings ofzo. ik wilde alleen even weerleggen waarom ik "denk" dat een maranello mij niet zo`n goede keuze leek. jammer dat je het nogal vijandig interpeteerd.

maar kijk, ik zeg niet dat het geen metal amp kan zijn. (of ik bedoel het in elk geval niet). bij IEDERE amp kan je een metal sound krijgen, als je maar wat mids terug draaid enzo. maar of het in live situatie ook klinkt is wat anders (en daar gaat het hier toch om?), ik denk dan namelijk van niet (bij deze).

ik gaf (volgens jou) misschien niet het verschil aan qua spreiding, maar dat was natuurlijk wat ik bedoelde met "hij heeft maar 1x12`s speaker". hoe zeg ik dit zonder dat je je meteen gekrenkt voelt ? "had je ook zelf kunnen bedenken"

Marc Oblivian
4 augustus 2004, 14:34
marc, lijkt me een goed plan :)
als je btw het email adres van die dude wil weten met die jcm800 combo, moet je ff een PM sturen ofzo. hij heeft ook TS`s dus dan kan je gelijk die combinatie horen. en hij woont in amstelveen, dus das dicht bij jou.

btw, een ander goed idee is misschien wel de 5150 combo ? ook erg metal, en prijs is rond de 600/700 2e hands

Okee dan! Als hij van gedachten verandert hoor je het wel!!
Die 5150 is idd ook een goede optie...schijnt wel een bruut ding te zijn.
Wordt nog moeilijk voor de bassist om over een Powerball en een 5150 heen te komen :-D
Zal ook effe de Mesa's checken :cool:

Akira
4 augustus 2004, 14:35
HEY,.......ik ben gekrenk ja! :evil:
Had ik inderdaad ook zelf kunnen bedenken :-(
Maar ik ben het weeeeer niet met je eens :roll:
Ik vind alle mids weg niet "het" metalgeluid :-D
Het metallica geluid misschien, maar er zijn wel meer metalgeluiden.

skabouter
4 augustus 2004, 14:41
mja, daar heb je zeker gelijk in. en jij luistert veel meer metal dan ik, dus je zal ook wel meer geluiden kunnen onderscheiden ja. maar ik denk toch vooral altijd aan beetje mid-scooped achtige sound. heb je wel eens een diezel herbert gehoord ? die heeft een hele aparte mid-cut sectie, en dat vind ik erg mooi. dat is voor mij wel de perfecte metal sound zo`n beetje.

maar je hebt idd veel stijlen. nu is alles vrij hi-gain en hi-tech ook (altijd mesa, bogner, engl enzo). vroeger was alles marshall, das meer crunch. maar dat vind ik ook wel een goede metal sound. luister Iron maiden, ook erg mooi geluid. dat zijn gewoon jcm800`s (maar wel hotrodded)

newbreed
4 augustus 2004, 15:34
Hey allemaal!!

Zit sinds kort, naast mijn bestaande band, in een rock/metalband.
errug leuk...had de versterker er al voor (Powerball).
De andere gitarist is echter ook op zoek naar een eigen versterker.
Het liefst voor rond de de prijsklasse 700/800 Euri's.
Zoals gezegd: we spelen rock/metal, dus hij mag best wat gain aan boord hebben...
Ohja...het liefst buizen. Combo geen probleem (stack is wat duurder lijkt me...).
Heeft iemand suggesties? (het liefst ook erbij vermelden waar te koop)
Alvast bedankt!!

Marc


er staat een mooie jcm2000 set op marktplaats. is bijna helemaal nieuw!
....amp is niet van mijzelf dus geen spam.......

skabouter
4 augustus 2004, 15:36
sja, veel mensen zijn het erover eens dat die toch minder bruut zijn dan een jcm800(+boost). maar ook de prijs is wat hoog denk ik, houd er rekning mee dat er nog een cabinet bij moet ook....

Raffel
4 augustus 2004, 15:41
volgens mij had men al gezegd geen marshall.

Kun je niet bij Beyers een Engl combootje op de kop tikken?
Anders zou ik denk ik idd ook voor een 5150 gaan.

ieme
4 augustus 2004, 16:27
peavey 5150

Michael AE
4 augustus 2004, 17:23
Laney VH100r.

Baco
4 augustus 2004, 17:39
We moeten eigelijk gewoon een keer naar een zaak met een hele hoop versterkers rijden en alles daar uitproberen (suggesties voor wat winkels?)

Yep, Beyers, daar kan je je wel wat uitleven :wink:

En het feit dat het wat goedkoper is dan in NL/BE is ook wel handig meegenomen, niet :D

BLOK182
4 augustus 2004, 18:48
Laney VH100r.
Hmm, moet je wel een fatsoenlijke cab bij zoeken, mijn god wat vond ik dat ding vreselijk schel klinken, blugh!

Michael AE
4 augustus 2004, 20:00
Laney VH100r.
Hmm, moet je wel een fatsoenlijke cab bij zoeken, mijn god wat vond ik dat ding vreselijk schel klinken, blugh!

Tsja, dat kan aan zo veel factoren gelegen hebben; de buizen bijvoorbeeld. Degene die ik gehoord heb waren allemaal wel een beetje verschillend, maar geen van allen echt schel.

space ace
5 augustus 2004, 08:54
Kijk eens op marktplaats.nl ik heb daar ooit eens een echte JCM 800 lead serie 1/2 stack gekocht voor €800,- , super vette sound.

Als ik jou was zou ik kijken naar:

Marshall JCM 800 of 900 maar die is iets minder warm.

Randall (vette amp, me band maatje heeft er een, blaast als een gek alleen wat eenzijdig) maar wel goedkoop.

Peavy 5150 of die van Joe S.

p.s. je moet profiteren van het fijt dat als iemand uitgekeken is op ze amp je hem voor goedkoop kan krijgen :-P..dus 2de hands is een goede optie, veel sound voor weinig geld.
Su6 met zoeken. En aan een JCM 800 heb je een beest, en heel veelzijdig.

Wormaap
5 augustus 2004, 12:37
Misschien 2ehands'n Engl Fireball op de kop tikken? :P
'K weet niet of die dingen 2ehands goed te vinden zijn, maar't is in ieder geval 'n megabrute amp voor metal :)

Daniël_san
5 augustus 2004, 14:56
Misschien 2ehands'n Engl Fireball op de kop tikken? :P
'K weet niet of die dingen 2ehands goed te vinden zijn, maar't is in ieder geval 'n megabrute amp voor metal :)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=25572 Dit is er 1 misschien wat voor hem??

Wormaap
5 augustus 2004, 15:03
Misschien 2ehands'n Engl Fireball op de kop tikken? :P
'K weet niet of die dingen 2ehands goed te vinden zijn, maar't is in ieder geval 'n megabrute amp voor metal :)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=25572 Dit is er 1 misschien wat voor hem??
Daar gaat'ie gegarandeerd geen spijt van krijgen, heerlijke amp is dat :D

Negative K3 fan
5 augustus 2004, 16:10
ik heb alleen twiujfels bij die cab...

Wormaap
5 augustus 2004, 16:21
ik heb alleen twiujfels bij die cab...
Cab is IDD niet zo goed waarschijnlijk, maar mijn FB klinkt op mijn Behringer 4x12 ook ongelofelijk vet :P

Marc Oblivian
6 augustus 2004, 10:37
Ik die maat van me een berichtje gestuurd over de fireball: idd een heleinteressante optie...
Zal mooi bij mij Powerball passen :-D

Bins
6 augustus 2004, 16:20
Fuck, wat jammer dat ik nu net ff geen geld heb.. anders zou ik "all over" die fireball zitten :(
Eindhoven is wel ver alleen.

BLOK182
6 augustus 2004, 19:12
Ik heb ff achter die Fireball aangezeten, ruil met mun toenmalige Wolfgang voorgesteld, nooit wat van die vent gehoord...

gerrekat
6 augustus 2004, 22:57
Peavey?

ToolRulez
6 augustus 2004, 23:56
Als ie nog beschikbaar is: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/21340.htm?oudei=200

Lijkt me persoonlijk wel een vette amp! Cab voor vierhonderd moet wel lukken toch?

BLOK182
7 augustus 2004, 12:02
Peavey? Yepz dat gouden ding haha

LordSpeedyShit
7 augustus 2004, 12:15
Als ie nog beschikbaar is: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/21340.htm?oudei=200

Lijkt me persoonlijk wel een vette amp! Cab voor vierhonderd moet wel lukken toch?

Moet je wel van die Britse sound houden.

ToolRulez
7 augustus 2004, 12:26
Ja dat is waar, maargoed, de sound van een versterker moet je natuurlijk altijd aanstaan. Ik baseer dit voorstel ook puur op het geluid wat ik gehoord heb bij gebruikers van Laney, niet op eigen ervaring (m.a.w. ik heb er eigenlijk geen verstand van :))

Soulflyhigh
7 augustus 2004, 20:33
Peavey 5150 rules ik ben dol op hun geluid en is een goede optie. Die Engl 2e hands is natuurlijk ook erg cool. Veel succes met de zoektocht trouwens 8-)