PDA

View Full Version : D op snaar 2 pakken bij fret 4?



Ron4ld
4 augustus 2004, 12:02
hallo daar,

ik kom die vaker tegen in het boekje waarin ik liedjes speel in notenschrift. als ik een D moet spelen, volgens het notenschrift staat er in mijn boek dat ik hem op fret 4 moet pakken, ipv op fret 3. kan iemand mij uitleggen waarom? :???: overigens wordt de D niet mee 1/2 toon verhoogd doormiddel van een "#" en wordt de G ook niet een 1/2 toon verlaagd met een "b" in die nummers.

Alvast bedankt voor je reacties :-D

gr.

Ronald

Sir Peckerkäse
4 augustus 2004, 12:37
misdruk?

Luc-O
4 augustus 2004, 13:15
Wat bedoel je nu eigenlijk precies??

Harry
4 augustus 2004, 13:28
is het uitgangspunt van het boek misschien dat de gitaar een halve noot omlaag is gestemd?

Pilitev
4 augustus 2004, 16:08
In welke toonladder is dat nummer?

Ron4ld
5 augustus 2004, 00:22
hoe ik het zeg :-D ...iig geen misdruk, dan zou het hele boek een misdruk moeten zijn? ... maar goed nog maar een poging om het uit te leggen :-D

1e positie, 2de snaar , vinger voor de derde fret is een D toch?! dus in het notenschrift staat de noot op de 2de lijn (en nie er op of onder maar echt op de 2de lijn)..volgen we het nog :-D , maar in het boek staat bij elk liedje dat ik deze bij fret 4 moet pakken ...en niet bij 3...en mijn vraag is waarom dat zo is

naja ik hoop dat het wat duidelijker is ... of mischien is het gewoon een stomme vraag :-D

gr.

Ronald

pimmetje
5 augustus 2004, 09:55
Het wordt mij niet duidelijker...
Kan je niet een (deel) pagina waarop dit staat scannen en ff ergens uploaden? Misschien dat we dan een klein dingetje zien waar jij overheen kijkt of zo.

Harald
5 augustus 2004, 11:47
Die 4, staat die in het notenschrift of in tabulatuur? In het eerste geval bedoelen ze dat je die noot met de pink moet fretten, dus niet de 4e positie, in het tweede geval is het zonder verhoging wat vreemd, misschien inderdaad even scannen en afbeelding posten?

Harald
5 augustus 2004, 11:47
Die 4, staat die in het notenschrift of in tabulatuur? In het eerste geval bedoelen ze dat je die noot met de pink moet fretten, dus niet de 4e positie, in het tweede geval is het zonder verhoging wat vreemd, misschien inderdaad even scannen en afbeelding posten?

Ron4ld
5 augustus 2004, 14:10
hallo daar :-( ,

koste wat zweet en tranen maar het staat erop:

http://members.home.nl/ronaldwillems/stuk.JPG

Harald, nee het verwijst niet naar welke vinger ik moet gebruiken, maar naar de betreffende fretten :)

gr.

Ronald

Blijepanda
5 augustus 2004, 15:54
Dan lijkt me dat de ''4'' een ''3'' moet zijn ( :???: ).

lupoloco
5 augustus 2004, 17:36
volgens mij zijn het toch de vingerzettingen :-?

LordSpeedyShit
5 augustus 2004, 17:43
volgens mij zijn het toch de vingerzettingen :-?

dan zou je die E met je 0 vinger moeten spelen :-? Volgens mij is het gewoon een drukfout, die door het hele stuk is overgenomen ofzo

lupoloco
5 augustus 2004, 17:49
volgens mij zijn het toch de vingerzettingen :-?

dan zou je die E met je 0 vinger moeten spelen :-? Volgens mij is het gewoon een drukfout, die door het hele stuk is overgenomen ofzo

0 = geen vinger

pimmetje
5 augustus 2004, 19:20
Ja, ziet er idd uit als vingerzetting met 0 als open snaar.

Ron4ld
5 augustus 2004, 21:06
hallo :-D

ik hou het maar op een druk fout... bedankt voor jullie reacties :)

gr.

Ronald

defecto
6 augustus 2004, 01:37
Volgens mij klopt het toch echt en zijn het vingerzettingen 8)

LordSpeedyShit
6 augustus 2004, 15:17
volgens mij zijn het toch de vingerzettingen :-?

dan zou je die E met je 0 vinger moeten spelen :-? Volgens mij is het gewoon een drukfout, die door het hele stuk is overgenomen ofzo

0 = geen vinger

Niet aan gedacht :oops: Zijn wel vingerzettingen dus :roll: