PDA

View Full Version : Fender Blues Junior



L-L
4 augustus 2004, 00:11
Ik ben van plan 2 Fender Blues Junior Amps te kopen. Na wat zoeken heb ik een paar scherpe aanbiedingen gevonden (488 Euro). Er is alleen 1 grote ONDUIDELIJKHEID: sommige dealers spreken over een 12" Eminence speaker en anderen over een 12" Gold Label Reissue speaker.

Bestaan er 2 verschillende uitvoeringen van de Blues Junior?

Alvast bedankt!

NB. Ik wil mijn nieuwe Orange AD30HTC + PPC212 Cab kwijt, iemand interesse??

Lune-a-tic
4 augustus 2004, 07:26
Fender zet er een Eminence in, en ze wordenn in Mexico gebouwd, maar misschien heeft je dealer een ouder model (MIA) staan, waar toen nog een Gold Label in zat. Met wat Googlen vind je wel een site met de serienummers en fabrikatiejaartallen, da weet je meer.

L-L
4 augustus 2004, 11:54
Op de vraag wat het verschil is tussen beiden kreeg ik het volgende antwoord van info@fender.se:

Itīs an Eminence produced 12” speaker that we use in our Blues Junior. Itīs got two different productnumbers 003-7617-000 and 099-4812-002 but itīs the same speaker and to my knowledge thereīs never been any other speaker in that amp.

Die oudere MIA's, zijn die beter?

Ik vind het trouwens nog steeds een beetje onduidelijk, maar dat zal wel aan mij liggen.

Lune-a-tic
4 augustus 2004, 17:33
Nee, de nieuwe MIM's zijn beter, de oude hebben veel ruis op de reverb.

Maar veel kan aangepast worden, lees maar eens http://mywebpages.comcast.net/machrone/bjrinfo.htm.
Of http://www.fenderforum.com/forum

L-L
5 augustus 2004, 00:47
En bedankt, nu wordt alles een stuk duidelijker!

Ik koop er eerst 1, als die oke is koop ik er nog 1. Dan twee maanden regelmatig de versterkers op hun flikker geven. Als ze dan, qua sound oke zijn dan doe ik helamaal niets.

Als er dan toch problemen zijn zal ik ze gericht oplossen met hulp van de adviezen in de forums en een iemand die goed met een soldeerbout kan omgaan.

Ik heb nu een oude(1 van de eersten) tweed pro junior, super toon, alleen de buizen zijn microfonisch, maar dat is niet zo'n ramp.

Hij klinkt beter dan alle amps die ik tot nu toe heb gehad (en dat zijn er helaas te veel, Marschall JMP, London City, Orange AD30HTC, Roland, Fender Super Reverb '65, - Blues de Ville 4x10, - Hot rod de Ville 4x10, - Hot rod de Ville 2x12). Het leuke is dat je eerst wordt uitgelachen als je komt aankakken met zo'n konijnehokje, maar als dat ding begint te blazen is iedereen onder de indruk van dat kleine versterkertje

Oke, nogmaals bedankt!

BartL
5 augustus 2004, 02:09
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Waarom 2 dezelfde amps aanschaffen?

L-L
5 augustus 2004, 10:00
1 voor repetities, en 2 voor optredens in wat grotere kroegen. Bovendien dacht ik, het is misschien wel leuk om eens stereo te gaan spelen, ik heb zo'n stereo chorus/delay. Dit stereo verhaal is niet de reden, maar gewoon een leuke bijkomstigheid. Ik zou ook nog 1 voor slag en de andere voor solo's kunnen gebruiken, dan zou mijn Lehle pedaaltje ook z'n nut kunnen bewijzen. Zoals je ziet, mogelijkheden genoeg.

Nicci
5 augustus 2004, 18:19
als je 2 identieke versterkers hebt MOET je stereo spelen . . . :-D dat klinkt namelijk geweldig.

L-L
5 augustus 2004, 19:01
Niets MOET, alleen poepen MOET je. Maar ook ik denk dat stereo spelen mooi kan klinken, dus dat ga ik zeker ook een serieus overwegen.

Nicci
5 augustus 2004, 19:08
ah, iemand die zonder eten en drinken kan! welkom!

L-L
5 augustus 2004, 23:22
Wel zonder eten en drinken, maar niet zonder poen!

Is er dan echt niemand die graag een Orange AD30HTC + PPC21 Cabinet wil kopen???

Het wordt een stuk eenvoudiger iets te kopen als je het kunt betalen.

Nicci
5 augustus 2004, 23:45
ik neem aan dat hij al op marktplaats staat? over het algemeen lukt het daar wel . . .

L-L
5 augustus 2004, 23:51
Hij staat nog niet op Marktplaats, moet ik dat misschien maar gaan doen.

Ik heb hem wel op verschillende andere sites aangeboden. Bij Marktplaats moet je betalen voor het adverteren.

Wordt muziekspul dan gemakkelijker via Marktplaats verkocht??

Nicci
6 augustus 2004, 09:17
het ligt er een beetje aan wat, maar over het algemeen gaat dat best vlot.