PDA

View Full Version : Delay en chorus pedaaltjes



RedBuell
3 augustus 2004, 22:52
Ben zover dat ik weet of ik pedaaltjes of multi wil, pedaaltjes dus ik heb er niet veel nodig.

Chorus en Delay wil ik hebben later een wah pedaal en mischien nog iets om de overdrive van mijn DSL 401 vetter te laten klinken, ik heb al een oud overdrive/distorsion pedaaltje van Boss.


Nu nog welk merk en type voor de chorus en delay pedaaltjes.


wat is het vershil tussen een analoge delay en een digitale dalay???









:oops: zag net een Boss ME -33 multi voor € 150,- lijkt me wel een stuk goekoper dan die 2 of 3 pedaaltje s die ik wil hebben, of is dit gewoon niks en kan ik toch beter voor los gaan.?

Dirk_Hendrik
3 augustus 2004, 23:01
Nu nog welk merk en type voor de chorus en delay pedaaltjes.


wat is het vershil tussen een analoge delay en een digitale dalay???

Wel mer en type is afhankelijk van het ding of je nieuw of 2e hands wilt. Voor 2e hands uis er een extreme keuze aan Ibanez (Cs9, BC9, CSL etc) of boss (CE1,1,3) met een bijna per definitie lagere prijs dan nieuw.

Voor delay vind ik uiteindelijk analoog altijd fijner. Dat neemt niet weg dat ik me eindeloos met een simpele DD2 of 3 kan vermaken. Het verschil? Sommigen hebben het over "clinisch"bij een digitale. Persoonlijk heb ikdaar niet meteen last van maar werkt een analoge meer "mee"met wat ik van plan ben/was. Wederom, de Ibanezzen en de Boss-es zijn het gemakkelijkts te vinden en 2e hands goedkoper dan nieuw.

schizo910
4 augustus 2004, 00:29
Ik gebruik zelf een Ibanez Rotary Chorus (RC99) die me zeer goed bevalt, nieuw zul je ze niet meer vinden maar hou je ogen open voor een 2e hands! Als delay gebruik ik sinds kort een Boss DD6 die me ook goed bevalt maar veel kan ik er nog niet over zeggen, daarvoor heb ik hem te kort. De Digitech Digi Delay beviel me tijdens het uitproberen ook uiterst goed.

Lucky
4 augustus 2004, 06:09
analoog wordt meestal gezien als "warmer" terwijl digitaal gezien wordt als "kil" of idd clinisch.
Analoge delays zijn ook iets beperkter dan hun digitale broertjes (minder millisecondes)
persoonlijk denk ik dat als je ooit het geluid van een analoge delay hebt leren apprecieren je nooit meer wat anders wilt. (ibanez ad9, boss dm2...)
Voor een goede chorus zou ik zonder twijfelen een tweedehands Boss CE2 zien te scoren. ze zijn niet zo duur en klinken heel erg goed.

vinni
5 augustus 2004, 23:54
H2O van Visual Sound....

In dit pedaal zit een delay én een chorus....en nog goed ook!


Groet,
vinni

Negative K3 fan
6 augustus 2004, 06:54
H2O van Visual Sound....

In dit pedaal zit een delay én een chorus....en nog goed ook!


Groet,
vinni

ik wou hetzelfde zeggen... volgens mij zijn dat wel leuke dingetjes.