PDA

View Full Version : E-bow instructies



hans hiemstra
3 augustus 2004, 20:07
WIe waar ik op internet een instuctie cq. handleiding kan vinden over
het gebruik van de Ebow? Ik heb sinds vandaag een maar er zitten volgens mij veel speelmogelijkheden op als ik op de pagina van de fabrikant van Ebow kijk. s.v.p. suggesties.

hans hiemstra
3 augustus 2004, 20:09
Ik begrijp natuurlijk wel dat ik hem op een snaar kan zetten en dat er dan een oneindige sustain is maar er zijn volgens mij veel meer speelmethodes

Fuhgawz
3 augustus 2004, 21:02
http://www.ebow.com/ebow/pg.htm

ebow manual

jaywalker
3 augustus 2004, 22:39
Je kan ook akkoorden ermee spelen. Dan moet je snel van snaren wisselen die meedoen aan het akkoord.

Nocki
3 augustus 2004, 22:45
snaren opdrukken zoals bij "heroes"van bowie
luister naar u2's "with or without you"
ebow klinkt leuk met veel reverb, chorus of delay.
ik gebruikte een volume pedal om ermee te werken. dan kan je beter in en uit faden.

glijden van en naar de neck pickup is erg leuk.

en de ebow naar beneden drukken zodat hij tegen de snaar aantrilt geeft ook eenleuk effect.

octaver's en pitchshifter zijn ook erg leuk.

maar goed je vroeg om speelstylen en veel staan er in het boekje die erbij hoort. als moet ik zeggen dat het allemaal erg moeilijk is om het oder de jknie te krijgen voor een apparaat wat 95% van de tijd doelloos op je amp ligt...

NOcki

cosmos
4 augustus 2004, 10:02
Dat van die akkoorden is nog niet zo makkelijk, aangezien je altijd een soort van opkomst-tijd van de toon hebt. Als je hem meteen op je element knalt dan staat je hele band te stuiteren van de oorpijn.. :o
Ik draai regelmatig de hoge tonen uit mijn gitaar, dan is het minder schel en krijg je meer een viool-achtig effect met de e-bow.

jaywalker
4 augustus 2004, 15:20
Niet dat ik het kan hoor, maar een maat van me gebruikt dat ding ook wel eens op die manier. Ik geloof dat hoe dichter je bij je element zit hij sneller "opkomt"