PDA

View Full Version : niet lachen...



Globetrotter
3 augustus 2004, 17:38
Hoi!

Ik ben op zoek naar een (naar ik vermoed) ouder rocknummertje. Ik ken echter de naam van het nummer niet :( , en ook de naar van de band is me onbekend :-? . Ik kan het dus alleen maar proberen uit te leggen. :roll:
Het nummer begint vrij rustig, met enkel bas en een beetje drum. De basslijn zou ik op gitaar als volgt spelen 7 keer de bovenste snaar achter elkaar en de 8ste keer hammer on van de 3de naar de 5de fret. Na enkele keren deze basslijn is er een riffke op gitaar, heel kort. Na 2 keer dat riffke enz. begint er de tekst, naar ik vermoed als volgt: "I've been driving..." --> elke keer een zinnetje op 't ritme van de bass en na elk zinnetje, het rifke van in 't begin. Na enkele keren gaat de muziek harder, en speelt de gitaar (of zelf 2 gitaren) samen met wat meer drum enz. iets wat het refrein moet zijn. Dit eindigt terug met het invallen van de bass lijn en de zanger die zingt "Without love..." en terug dat riffke... :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Ik weet da 't zo misschien mega absurd overkomt, maar ik heb me al moe gezocht op verschillende tab, chord en lyrics sites, maar heb niets gevonden. Ik hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen.
Thanks a lot!
Cheers,

Bart :gitarist:

Blijepanda
3 augustus 2004, 17:44
Golden Earring - Radar Love, is het eerste wat me te binnen schiet.

Globetrotter
3 augustus 2004, 18:10
And we have a WINNER!!!
Thanks man (snelle reactie... 3 minuten ofzo?)! Was dus Radar love, ipv. Without love (hoorde dit nummer onlangs in de winkel, nie echt op tekst gelet)

Als 'k eens iets kan doen?!
Cheers!

Blijepanda
3 augustus 2004, 18:53
Ach, je had het duidelijk omschreven; dus het was niet zo moeilijk om te raden welk nummer je bedoelde :)

birt
3 augustus 2004, 22:29
ik wist het ook al voor ik de 2de post las! :D