PDA

View Full Version : Demo van mijn band



galguitarist
3 augustus 2004, 17:20
Begin juli hebben we met mijn band een demo opgenomen waarvan op www.guaranteedalifetime.com twee nummers te downloaden staan. Ik ben benieuwt naar jullie commentaar dus vandaar dat ik even post.

P.S. Voor gitaristen die de muziek bevalt, we zijn nog op zoek naar een extra gitarist :)

Luc-O
3 augustus 2004, 18:48
Benieuwd bedoel je? :D Ik ga thuis ff luisteren

DACU
3 augustus 2004, 19:49
de gitaren klinken vet,
de zang had iets steviger gemogen vind ik zelf, dan had het wat meer power gehad

goeie drum ook wel

galguitarist
3 augustus 2004, 20:16
Dat van de zang is zeker waar. Dat is ook een van de redenen dat ik (de zanger dus) heb besloten om de gitaar aan de wilgen te hangen en me volledig te richten op het ontwikkelen van mijn zang.

DACU
3 augustus 2004, 20:20
Laat u maar ne keer goed gaan met die stem !

nog veel succes met de groep :D

Luc-O
3 augustus 2004, 21:31
Okee ik heb 'Your Insomnia' geluisterd (althans, voor zover dat mogelijk was, is er iets mis met die mp3 of heb ik gewoon een virus??? :( ) Ik vond het in ieder geval een erg goed nummer, te gekke riff zeg! Ik ben het wel eens met de kritiek over de zang, maar ik vind het niet echt storend. Erg profi website ook. Succes!

[edit]Als je zulke sterke songs hebt, zou ik persoonlijk voor een andere bandnaam gaan. 'Guaranteed A Lifetime' blijft niet echt hangen IMHO...

gerrekat
3 augustus 2004, 21:44
INderdaad eigenlijk alleen aan de zang hoor je dat het een demo is.....klinkt goed!

bepaald niet mijn muziek toch, maar dat maakt geen fuck uit! netjes geproduceerd...misschien volgende keer de bassdrum triggeren hij klinkt een beetje dof maar da's miereneukerij zou het zelf niet beter kunnen!

galguitarist
3 augustus 2004, 22:13
Echt fijn al die opbouwende kritiek, bedankt!

Ben nu wel benieuwt wat een bassdrum triggeren precies inhoud... Moeten we de volgende keer misschien inderdaad maar doen.

Verdere kritiek/opmerkingen is nog welkom!

galguitarist
3 augustus 2004, 22:15
o ja, de reden dat de mp3 misschien niet doet is omdat hij vbr is gecodeerd en dat niet alle mp3 spelers dit ondersteunen (alle nieuwe versies overigens wel geloof ik)

Luc-O
3 augustus 2004, 23:03
Ben nu wel benieuwt wat een bassdrum triggeren precies inhoud...

:x Nu doe je het weer!!! En het is inhoudt

Maar goed. Triggeren houdt in dat je het bestaande geluid vervangt door een sample.

Mithrandir
3 augustus 2004, 23:10
Echt fijn al die opbouwende kritiek, bedankt!

Ben nu wel benieuwt wat een bassdrum triggeren precies inhoud... Moeten we de volgende keer misschien inderdaad maar doen.

Verdere kritiek/opmerkingen is nog welkom!

Gewoon een goeie bassdrum die goed gemiced wordt is nog veel beter hoor, triggeren is leuk mits de juiste samples gebruik worden.

Het lukt me alleen niet om je MP3's te downloaden met Firefox :-( probeer het morgen nog wel ff

galguitarist
4 augustus 2004, 00:05
aha nu snap ik wat het is. nou ik hoop toch dat onze drummer met zijn dw drumstel zelf een redelijk geluid moet kunnen produceren...

zou niet weten waarom het downloaden niet lukt, wel een slechte zaak als het probleem bij ons ligt...

en shit ik moet echt een keer de nederlandsche taal gaan beheersen *schaamte*

galguitarist
4 augustus 2004, 00:07
meer mensen die een probleem hebben met onze bandnaam trouwens? opzich wel iets om over na te denken... hoewel we het zelf nooit als een probleem hebben ervaren en hem zelfs wel tot de verbeelding vinden spreken...

Horus
4 augustus 2004, 13:15
Heb jullie tijdens de Big-Nine gezien, toen deden jullie geloof ik ook Your Insomnia? (riffje komt me bekend voor). Opbouwende kritiek:
Strak ingespeeld, vrijwel geen timingsfouten gevonden. Idd, zang kan wat beter, maar ik doe het je niet na. Wat ik wel vind is dat het allemaal heel droog is opgenomen (nergens een tikje galm of een delaytje of een sampletje of een extra overdub oid). Als dat precies jullie stijl is, niets aan doen, maar ik vind juist dat het daar wat professioneler van word. Nu vind ik het wel leuke nummers, maar met (heel) weinig bijzonders. Distortion geluid is top, nix meer aan doen.

frisb
4 augustus 2004, 16:49
Het lukt me alleen niet om je MP3's te downloaden met Firefox :-( probeer het morgen nog wel ff

Heb je al rechtermuisknop -> "Save Link As..." geprobeerd?

Gert-Jan
4 augustus 2004, 16:52
Ben nu wel benieuwt wat een bassdrum triggeren precies inhoud...

:x Nu doe je het weer!!! En het is inhoudt



Lekker belangreik.

Luc-O
4 augustus 2004, 17:45
'Hou je in Luc, hij is het niet waard...'
'Ja maar hij vraagt erom.'
'Weet ik, maar dat is zonde van dit topic.'
'Je hebt gelijk. Voor deze keer dan.'

Shakeel
4 augustus 2004, 18:07
'Hou je in Luc, hij is het niet waard...'
'Ja maar hij vraagt erom.'
'Weet ik, maar dat is zonde van dit topic.'
'Je hebt gelijk. Voor deze keer dan.'

Jaja jij bent een wannabe gitarist met een officiele site om zogenaamd jezelf als '' pro '' voor te doen
ha
ha
ha

De enige guitarmasters die hier een site verdienen zijn robbert en boudewijn. En gj natuurlijk want die is oud en wijs.

'' Hou je in Luc ik ben het niet waard :D ''


Niet boos worden he lucie het is maar een grepje.

dejohan
4 augustus 2004, 18:20
Emo?

Niet slekt!!!

Luc-O
4 augustus 2004, 18:22
Hé leuk daar heb je die schizo weer. Maar maak je geen zorgen, van mij geen onvertogen woord. Dat laat ik aan anderen over.

Btw, ik wil je best een keer helpen met je site, want die van jou looks like SHIT :D :D

[edit] Br@mbo, je ziet wie er begint hè... :wink:

sunday violence
4 augustus 2004, 19:35
gaaf! maar inderdaad de zang is vooral in het begin kut. later niet meer vreemd genoeg, de 2de stem is ook niet zo sterk. MAAR, verder vind ik het wel te gek. rock on!


en wat shakeel betreft, dat ventje heeft een veel te grote bek voor datgene wat ie presteert op z'n gitaartje :roll:

Shakeel
4 augustus 2004, 19:36
Hé leuk daar heb je die schizo weer. Maar maak je geen zorgen, van mij geen onvertogen woord. Dat laat ik aan anderen over.

Btw, ik wil je best een keer helpen met je site, want die van jou looks like SHIT :D :D

[edit] Br@mbo, je ziet wie er begint hè... :wink:

Mensen die me kennen weten dat die site gewoon voor de grap is :) Maar ik heb speciaal voor jou men andere site er weer op gezet. Kijken of je me nou nog steeds wil leren om websites te maken :lol: check: http://www.shakeel2004.tk/

btw galguitarist toffe mp3's! keep it up 8-)

Luc-O
4 augustus 2004, 19:47
Aaaah... lief van je! Maar eerlijk is eerlijk, ziet er wel (iets) beter uit. Wel een merkwaardig bericht in je guestbook trouwens... (niet van mij, want ik zou m'n naam er wel bijzetten...)

Gert-Jan
4 augustus 2004, 20:27
'Hou je in Luc, hij is het niet waard...'
'Ja maar hij vraagt erom.'
'Weet ik, maar dat is zonde van dit topic.'
'Je hebt gelijk. Voor deze keer dan.'


Zie je wel, toch een gespleten persoonlijkheid.

Bosch
4 augustus 2004, 20:50
'Hou je in Luc, hij is het niet waard...'
'Ja maar hij vraagt erom.'
'Weet ik, maar dat is zonde van dit topic.'
'Je hebt gelijk. Voor deze keer dan.'


Zie je wel, toch een gespleten persoonlijkheid.

Hey G-J, jij hebt zeker geen natuurkunde gehad :wink: : iets wat er niet is, kun je ook niet splijten. :D

===============================

Hey galguitarist,

Klinkt leuk! Het doet me denken aan een Duitse rock"metal"band waar ik laatst een cd van het geladen. Het is lekker vlot en happy zonder "blij" te klinken. Voldoende stoer dus: met name ook door de drummer die duidelijk meer pit en dynamiek geeft aan het geheel. 8-)

Gitaargeluid had van mij een fractie ruiger gekund. Begin vind ik trouwens wel tof.

Greetz,

~Bosch~

Gert-Jan
4 augustus 2004, 20:58
LOL

galguitarist
4 augustus 2004, 23:53
Zal ik deze reactie doorkomen zonder taalfouten? Guess not :)

De meeste mensen lijken te reageren op het eerste nummer, "Your Insomnia", wat vindt men eigenlijk van het tweede nummer "Casualties Are On Both Sides"?

Tja, wat kan ik verder zeggen...

Over het gitaargeluid zijn we trouwens zelf heel tevreden. Is trouwens een Gibson Les Paul Special over een TSL100 (JJ buizen) en een Gibson SG Standard (ook voor de leads) over een H&K Tube 100. Beide gespeeld over een 1960TV cab.

Het inzingen van de demo heb ik trouwens ook als flink lastig ervaren. Dat is dan ook een van de redenen om te stoppen met gitaarspelen. Vond het vooral moeilijk om zowel zuiver te zingen als gebruik te maken van expressie. Maar wacht maar een jaartje (onze volgende demo?) af ;)

Luc-O
5 augustus 2004, 00:21
Wie schrijft bij jullie de nummers eigenlijk?
Een jaar duurt nog wel lang... :lol: Heb trouwens geen taalfouten meer kunnen ontdekken :D


O, Boszchsgrs en GeenJ: goed bezig jongens...

Gert-Jan
5 augustus 2004, 05:56
O, Boszchsgrs en GeenJ: goed bezig jongens...

Zie je wel dat liev kan zein

galguitarist
5 augustus 2004, 13:47
Nou de concepten van de nummers komen meestal van mij en dan gaan we er met z'n allen mee aan de slag. De zangmelodieen en tekst zijn iig altijd van mijn hand, de rest wordt bedacht aan de hand van de hele band.

BramVersteeg
5 augustus 2004, 17:35
Leuke nummers Galguitarist. Zang is idd in het begin wat terug houdend maar word later in het nummer beter. Gitaarsound is ook goed. Erg goede demo kwaliteit. Ook een zeer toffe site trouwens!! Echt top! Zelf gemaakt??

frisb
5 augustus 2004, 18:19
Bedankt voor het luisteren en de kritiek!

Vraag me nog steeds wel af wat mensen van Casualties Are On Both Sides vinden, aangezien dat nummer minder poppy en meer "epic" is. Ben overigens de gitarist van de band.

Retinite
7 augustus 2004, 21:23
Ik vind your insomnia echt leuk, behalve dat in t begin ff de tekst een beetje vreemd gezongen wordt, wordt hij daarna stukken beter alleen nog een paar keer goed oefenen :p en wat minder 'lief'... maare ik vind eigenlijk dat hij niet echt helder klinkt, het klinkt een klein beetje dof in mijn oren.. maar dat kan ook aan mij liggen... maar t mag nog iets... 'sprankelender' (equalizer of bteere/andere mices kweenie) klinken maar dat nummer is wel vet (<== een woord uit de goeie ouwe tijd) goed!
k down ook wel ff nog ander nummre binnekort maar keep up the good work
en jullie site (leuek trouwens) ziet er voor driekwart zo uit als ik/mijn abdn m ook wilde maken... margoed :S :)
veel succes verder met opnemen enzo

Hempo
7 augustus 2004, 21:52
hey,
allereerst: wat een gave site zeg. cool gedaan zo met die plaatjes links, en het menu boven.

Dan de muziek. Coole riff. De zang is inderdaad wat minder, maar verder erg cool nummer. 2e stem is ook altijd leuk.
Raar tussenstuk/eind bij 3:35 :D maar wel leuk

Hempo
7 augustus 2004, 21:54
Misschien kun je een andere zanger zoeken, en zelf verder gaan met alleen gitaarspelen, backing vocals.


ik zeg ook maar wat hoor...