PDA

View Full Version : opzoek naar een nieuwe versterker



savecracker85
3 augustus 2004, 15:35
ja idd weer zo'n topic..kep de zoekfunctie al gebruikt maar daar werd ik niet veel wijzer van, dus dan maar een nieuw topic..

Ik speel nu 3,5 jaar redelijk intensief gitaar, en gebruik daarvoor een fender usa strat..Maar ik zit nog steeds met mn eerste oefenversterkertje van soundking (type skak20b voor de geintresseerde)... Maar omdat ik de afgelopen tijd veel op andere verstekers (van vrienden en in oefenruimtes etc) heb gespeeld..Zie ik toch wel in dat dit ook niet alles is, en dat is nog zacht uitgedrukt :P ... En omdat hij sinds een paar weken kuren vertoont, (hij switcht namelijk spontaan tussen het gain en clean kanaal zonder dat dit de bedoeling is) ben ik er uit...Ik heb een nieuwe amp nodig, maar de vraag is wat voor een..

Aangezien ik al een paar jaartjes gitaar speel en van plan ben dit nog een tijd te gaan doen. Wil ik dit keer een goede amp kopen waarmee ik wel een paar jaar vooruit kan. En die ik kan gebruiken in een oefenruimte en misschien voor eventueel latere optredens.. Maar aangezien die optredens niet op korte termijn zijn moet hij ook goed op slaapkamerniveau kunnen functioneren..Zonder dat de hele buurt er last van heeft...

Goed, nu natuurlijk nog wat voor muziek ik speel; niet geheel onbelangrijk :wink: ..Ik speel voornamelijk funk(-rock) en bluesy dingen.. Denk dan bv aan Red hot chili peppers, funkadelic, jimi hendrix en ook nog ouderwetse blues dingetjes... Ik ben bijzonder gecharmeerd van John Frusciante's (RHCP) sound; de lichte crunch (om het een naam te geven) in het cleane spel van hem is wat mij wel aantrekt..

Aangezien veel van de door mij genoemde gitaristen op marshall's spelen, heeft dit merk ook mijn voorkeur.. Alleen ik heb geen idee welk type het best bij mij zou passen... Is het bijvoorbeeld wijs om een buizenversterker aan te schaffen, aangezien ik er thuis ook nog op moet spelen (al hebben mijn buren voorheen nooit geklaagd :P ), maar met het oog op de toekomst etc..

Ik heb ook niet echt een idee in welke prijsklasse ik zou moeten zoeken, dus dit laat ik ook nog open...Ik heb er in princiepe wel wat voor over en ik heb ook al wat geld opzij gezet..Maar je moet er rekening mee houden dat ik maar een student met bijbaantje ben :D

dejohan
3 augustus 2004, 15:45
Ik heb geen idee welke amp goed voor je zal zijn, maar ik kan wel de toekomst voorspellen:

Minstens 1 poster gaan zeggen dat je buizen MOET hebben. Minstens 1 poster gaat je een amp aanraden die veel te duur is. Minstens 1 gaat zeggen dat hij niet voor jou kan kiezen, maar dat je zelf naar de winkel moet gaan, amps testen en zelf moet beslissen.
:cool:

Wormaap
3 augustus 2004, 15:48
Ik heb geen idee welke amp goed voor je zal zijn, maar ik kan wel de toekomst voorspellen:

Minstens 1 poster gaan zeggen dat je buizen MOET hebben. Minstens 1 poster gaat je een amp aanraden die veel te duur is. Minstens 1 gaat zeggen dat hij niet voor jou kan kiezen, maar dat je zelf naar de winkel moet gaan, amps testen en zelf moet beslissen.
:cool:
En 1 poster gaat vragen wat het budget dan zo ongeveer precies is. Er zijn lui die 500 euro redelijk wat geld vinden, maar er zijn er ook die 1000 een schijntje vinden :P

Raffel
3 augustus 2004, 15:49
Wat is je budget ongeveer? ik zou een Mesa Boogie Road King stack kopen, want dat is buizen en dat is goed. Beter kan niet. Maar uiteindelijk moet je toch zelf beslissen, dus ik zou gewoon naar amps gaan luisteren die je tegenkomt in de winkel.

Monty
3 augustus 2004, 15:52
Als je niet te veel gain nodig hebt, voldoet een Marshall goed genoeg. Je zou kunnen denken aan een 2 kanaals top zoals de DSL of JCM 800/900 (allemaal buizen, de valvestates vind ik bagger amps). Je hebt ze in combo of top, net wat jij wil (en hoe groot/klein je budget is).

savecracker85
3 augustus 2004, 15:53
Ik heb geen idee welke amp goed voor je zal zijn, maar ik kan wel de toekomst voorspellen:

Minstens 1 poster gaan zeggen dat je buizen MOET hebben. Minstens 1 poster gaat je een amp aanraden die veel te duur is. Minstens 1 gaat zeggen dat hij niet voor jou kan kiezen, maar dat je zelf naar de winkel moet gaan, amps testen en zelf moet beslissen.
:cool:
ja pcies..maar dan kan ik toch die types die hier straks genoemd gaan worden later toch zelf testen
Ik ga natuurlijk niet blind op de adviesen van hier een versterker kopen.. Maar op die manier kan ik wel gerichter zoeken. En de ervaringen van andere horen, kan nooit kwaad zou ik zeggen :)

Monty
3 augustus 2004, 15:54
Wat is je budget ongeveer? ik zou een Mesa Boogie Road King stack kopen, want dat is buizen en dat is goed. Beter kan niet. Maar uiteindelijk moet je toch zelf beslissen, dus ik zou gewoon naar amps gaan luisteren die je tegenkomt in de winkel.

... ja je kan 'm ook naar Jukebox in Boekel sturen ... komt ie straks met een Guytron stack aanzetten :lol:

Raffel
3 augustus 2004, 16:11
ik denk dat een Roadking halfstack nog wel iets duurder is misschien hoor :)

dejohan
3 augustus 2004, 16:17
Wat is je budget ongeveer? ik zou een Mesa Boogie Road King stack kopen, want dat is buizen en dat is goed. Beter kan niet. Maar uiteindelijk moet je toch zelf beslissen, dus ik zou gewoon naar amps gaan luisteren die je tegenkomt in de winkel.

:lol: :lol: :lol:

Michael AE
3 augustus 2004, 16:25
Leuk volk toch, die gear-verslaafde gitaristen. :wink:

Negative K3 fan
3 augustus 2004, 16:44
ik zou een Mesa Boogie Road King stack kopen, want dat is buizen en dat is goed. Beter kan niet.

Niet voor zijn genre.

ik zou dan eerder een guytron, Dr. Z, bogner classic e.d. aanraden.

Monty
3 augustus 2004, 16:52
... of een Matchless / Bad Cat

Mithrandir
3 augustus 2004, 17:12
Of misschien gewoon een Fender Pro-reverb + een lekkere booster of overdrive ervoor en gaan. Als je Marshall wilt kun je natuurlijk een JCM800 of een Plexi op de kop zien te tikken of je probeert een DSL........

Ik denk dat voor de sound die je wilt je toch het beste met een buizenbak weg komt, ben meestal niet zo puriteins ingesteld maar de lekkerste crunchy randjes krijg je gewoon met een lekker buizenversterkertje die flink op zijn donder krijgt.

Al die boutique amp suggestie, erg leuk natuurlijk, maar je hebt er niks aan.

wimmeltje
3 augustus 2004, 17:23
Kijk eens naar een buizen combo. Ga testen en laat je oren bepalen. Vertel tegen de verkoper wat je zoek en waarschijnlijk kan hij je verschillende modellen laten zien. Als je bijv een modeling amp test en je vind hem goed genoeg klinken moet je hem nemen. Maar wij kunnen niet beslissen welke amp je moet kiezen. Mijn advies. Kijk ook eens naar een ENGL combo. Maak er een leuke dag uit van versterkers testen.

Wicked Willy
3 augustus 2004, 17:36
Of een Koch Twintone of Studiotone......ook leuk!

strattie
3 augustus 2004, 18:52
misschien is 2e hands ook een optie?

guitartub
3 augustus 2004, 19:19
Fender Cyber, Dynatouch, FM; Marshall Valvestate, Mode Four; Vox AC30,
Valvetronix, Cambridge, of toch maar GORILLA :-D :-D :-D

marc_o
3 augustus 2004, 21:38
of een Peavey classic serie combo, ondergewaardeerd maar retegoed! Niet al te duur, moet je onder de 500 wel een hele leuke amp voor hebben.

dejohan
4 augustus 2004, 10:18
Ik heb geen idee welke amp goed voor je zal zijn, maar ik kan wel de toekomst voorspellen:

Minstens 1 poster gaan zeggen dat je buizen MOET hebben. Minstens 1 poster gaat je een amp aanraden die veel te duur is. Minstens 1 gaat zeggen dat hij niet voor jou kan kiezen, maar dat je zelf naar de winkel moet gaan, amps testen en zelf moet beslissen.
:cool:

Zie je wel dat ik de toekomst kan voorspellen?