PDA

View Full Version : Fender Harvard '82



Ronny
3 augustus 2004, 12:45
Laatst een leuke amp gescoord: een Fender Harvard transistorversterkertje uit 1982. Een 20 watter (rms) met een 10" Fender speaker. Regelaars: volume, bas, treble, master volume/pull boost. Achterpaneel: headphone-out, line-out, speaker on/of switch.
In een mooie staat (na 22 jaar).
Ik was verrast door de sound en druk die het versterkertje produceert. Hij komt het best tot zijn recht in: de huiskamer. Maar dat is inderdaad de truck. Geplaatst zo'n 1 meter vanaf de hoek (parketvloer) fungeert de huiskamer als extra klankkast en wordt er een mooie, volle, cleane sound geproduceerd. Je kunt hem warm en helder tegelijk afstellen, en ondanks de transistoren klinkt het geluid echt tof. Vooral als je de volumeknop goed open draait. De amp reageert dan echt goed op je spel. Trek je mastervolume-knop uit, dan wordt het geluidsniveau 2x zo hard en heeft het geluid inderdaad een toffe boost. Draai maar verder open die volumeknop, voorste + achterste element op de Strat, en brullen maar.
Niet te geloven van een versterkertje wat Fender destijds voor de beginnende gitaristjes uitbracht.

Bijgaand foto:
http://img.photobucket.com/albums/v283/ronny6/Harvard/Harvard01.jpg

soup
3 augustus 2004, 12:53
In een mooie staat (na 22 jaar).
Erg mooie staat dit, zeker na 22 jaar. Waar heb je deze versterker gekocht??En de vorige eigenaar was er zeker heel voorzichtig mee of heeft hij deze versterker bijna nooit gebruikt als hij er nog zo goed uitziet??

Ronny
3 augustus 2004, 14:06
In een mooie staat (na 22 jaar).
Erg mooie staat dit, zeker na 22 jaar. Waar heb je deze versterker gekocht??En de vorige eigenaar was er zeker heel voorzichtig mee of heeft hij deze versterker bijna nooit gebruikt als hij er nog zo goed uitziet??
De versterker stond te koop via 2ehands.nl. De vorige eigenaar had hem jaren terug gekocht van iemand anders (was dus niet de eerste eigenaar). Ik was op zoek naar een versterkertje die je gewoon in de huiskamer goed open kunt draaien voor een lekkere sound. Dus ik gelijk erop af. Hij liet mij de versterker horen, spelende op zijn imitatie Fender Telecaster (met Fender pickups). Man, wat een sound met die combinatiestand van beide elementen (vooral in de boost-stand). Ik heb deze setting ook op mijn Strat, maar dat haalt het niet bij die van een Telecaster. Ik was verbaasd dat hij de versterker wilde verkopen, aangezien de combinatie met zijn Telecaster top was. Maar ja, hij wilde hem gewoon kwijt. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Doe deze Harvard nooit meer weg.