PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



PunkPanic
3 augustus 2004, 08:53
Hallo luitjes

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar een nieuwe of 2e hands gitaar. Mijn budget rijkt tot 550 euro, graag zou ik enkele adviezen horen.

Ik speel trouwens rock muziek met mijn band.

michielv
3 augustus 2004, 09:11
Wat voor geluid zoek je? Wil je een tremolo, Floyd, hard tail/non trem? Wat voor versterker (merk, type, speaker) gebruik je?

Het is een beetje moeilijk om op basis van de term "rock" een gitaar te noemen. Dit ga ik echter toch doen: een telecaster. Bijzonder veelzijdig en lekker vet en toch fel geluid.

Strat uber alles
3 augustus 2004, 10:14
he, koop een 2e hands fender strat mexico, die zijn redelijk goed, en klinken lekker, voor 2e hands kun je er wel 1 voor 350 krijgen

Squier4ever
3 augustus 2004, 10:57
Epi LP Custom, bij Feedback voor 579 :D

FNaRK
3 augustus 2004, 11:24
een leuke Ibanez uit de RG-serie :wink:

BramVersteeg
3 augustus 2004, 11:40
Het is idd moeilijk om te zeggen wat je moet kopen.
Een Les Paul gitaar word vaak voor rock gebruikt en ook een telecaster is erg all-round. Een Strat al iets minder naar mijn mening maar een stevige rockpartij kan ie echt wel aan. Ibanez is ook allround en je krijgt waar voor je geld. Leuke gitaren. Je moet je gewoon eens lekker gitaren gaan proberen en als je dan voorkeuren heb voor modellen ofzo kunnen wij je altijd nog verder helpen. :wink:
Grz. Bram

gibls6
3 augustus 2004, 13:24
Zo aan je nickname te zien: een fender tom de longe :-D

Hendrix
3 augustus 2004, 13:32
Als je een Flying V zoekt, heb ik er nog wel 1.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=26713

Bins
3 augustus 2004, 16:31
Zo aan je nickname te zien: een fender tom de longe :-D

Dat zijn best sicke gitaren hoor.. echt niet alleen geschikt om blink op te spelen. Ik zou er best 1 willen (moet 2ehands toch niet zoveel kosten?)

wietse
3 augustus 2004, 18:14
Als je een Flying V zoekt, heb ik er nog wel 1.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=26713
ben je niet de enige en die van mij is ongewoner , en goedkoper :-D

PunkPanic
3 augustus 2004, 18:31
:o Zo wat een reacties, de naam van onze band is alleen zo omdat onze eerste nummers die we coverden punk nummers waren maar nu spelen we eigenlijk van alles wat.

Ik hou eigenlijk niet zo van de stratocasters en telecasters modellen. Ik ben op zoek naar wat meer minder standaard. :-?

Zelf zie ik een Flying V of een SG wel zitten. Mochten er nog andere gitaren zijn dan hoor ik het wel :P

BramVersteeg
3 augustus 2004, 18:35
2e hands epiphone zou ik zeggen. Klinken wel aardig en kun je evt. later een nieuwe pickup in zetten.

gibls6
3 augustus 2004, 18:38
Zo aan je nickname te zien: een fender tom de longe :-D

Dat zijn best sicke gitaren hoor.. echt niet alleen geschikt om blink op te spelen. Ik zou er best 1 willen (moet 2ehands toch niet zoveel kosten?)

Was dan ook als tip bedoeld. Met zijn budget is dit een goed/leuk punk gitaartje en (indien te krijgen) 2de hands houdt ie nog wat over van zijn spaargeld. maar goed hij speelt ook andere muziek en dan is het wat minder geschikt, de variatiemogelijkheden in geluid zijn uiterst beperkt op deze gitaar met één pickup!

PunkPanic
4 augustus 2004, 10:52
Zoals ik al zei was ik op zoek naar een mooie speciale gitaar. Geen BC Rich want ik heb al een Mockingbird kloon. Maar een mooie Flying V van Epiphone met bijvoorbeeld betere elementen zou wel mooi zijn. Heeft iemand nog zoiets in de aanbieding :-D

Megadeth
4 augustus 2004, 11:15
Tip: Voor 360 Eurootjes staat er een bij Feedback Rotterdam, een Epiphone flying V ebony. Gooi er andere PU's in en je hebt een heerlijk gitaartje.

PunkPanic
4 augustus 2004, 11:27
Hoeveel kost het dan om andere pickups er in te laten zetten?

Bobbel
4 augustus 2004, 11:44
afgezien van de prijs van de nieuwe puckups... maar voor het laten zetten rekenen ze gewoon hun uurloon en ze zijn er een uur (ik denk wel minder) mee bezig... dus reken maar uit...

Hendrix
4 augustus 2004, 15:45
Als je een Flying V zoekt, heb ik er nog wel 1.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=26713
ben je niet de enige en die van mij is ongewoner , en goedkoper :-D
In mijn advertentie staat: VRAAGPRIJS 400 euro of een goed bod.
Dus afdingen mag................. :D

Squier4ever
4 augustus 2004, 21:33
ga naar Musicstore in keulen en haal je een Fame Forum III
supermooie PRS kopie :D:D

Bobbel
5 augustus 2004, 02:49
Hallo luitjes

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar een nieuwe of 2e hands gitaar. Mijn budget rijkt tot 550 euro, graag zou ik enkele adviezen horen.

Ik speel trouwens rock muziek met mijn band.

dus jullie spelen rock... dan moet je eens een Jag-Stang proberen... die rocken zo hard... of een Strat (het zei uit Mexico)... die twee willen best rocken en de Jag-Stang zeer goed zelfs...

kokteejl
6 augustus 2004, 00:22
hey bobbel dan weet jij wss de gemiddelde prijs van zo'n Jagstang?

Hendrix
6 augustus 2004, 16:15
hey bobbel dan weet jij wss de gemiddelde prijs van zo'n Jagstang? Bij Musik-produktiv in Ibbeburen kost hij 415,-.

Svenson
6 augustus 2004, 20:11
Hehe, als je tijd hebt kan ik je er wel een bouwen :)

PunkPanic
7 augustus 2004, 22:16
Bouw jij je eigen elektrische gitaren? 8-)

PunkPanic
12 augustus 2004, 21:42
Ik koop nu dus die Flying V van Hendrix, ik hoop dat ie me bevalt, trouwens heeft iemand nog tips hoe je een setje actieve elementen kan installeren in een gitaar. Ik heb namelijk een setje gekocht en wil deze in mn oude gitaar stoppen, een Mockingbird kloon van Stagg(geen idee hoe stagg was toen ik em kocht). Tips zijn welkom

PunkPanic
24 augustus 2004, 10:56
Ik heb de Flying V van Hendrix gekocht en die bevalt me prima. Hartstikke bedankt voor de vele tips. Graag zou ik nog wel advies willen betreft de EMG's pickups in mijn vorige post. :-D