PDA

View Full Version : Verschil tussen SG Std en Special



Bobbel
3 augustus 2004, 01:24
Ik wou vrijdag een Gibson SG gaan aanschaffen... en in eerste instantie wou ik voor een Standaard gaan:

http://www.gibson.com/products/gibson/sg/img/sgs-hc.jpg

Die kost een paar duiten... maar nou heb je voor € 400,- minder een Special... en ik vind die kleur mooier:

http://www.gibson.com/products/gibson/sg/img/sgsp_wrch.jpg

(alleen jammer dat er stippen in de hals zitten en geen blokjes)...

Maar nou ga ik ze nog ff testen (tenminste ik moet de Special nog testen) en als de Special in verhouding veel beter is... of misschien vind ik hem wel veel beter dan scheelt me dat toch € 400,-... maar nou komt mijn vraag: Wie weet het verschil tussen deze twee en/of heeft er ervaring met één van deze twee... en wat zijn de minpunten waar ik op moet letten... want het gaat me wel mijn vakantie geld kosten :wink:

Alvast bedankt voor je reactie!

Flatcat
3 augustus 2004, 02:01
Wat mij meest opviel aan m'n SG special is dat de pickups niet hot genoeg waren voor mijn stijl. Heb er dan een seymour duncan distortion ingestoken en dat is opgelost! Bij de standard zou dit hoogstwaarschijnlijk niet nodig geweest zijn.

Ik heb er dan ook Schaller Locking Tuners op gemonteerd en eigenlijk ben ik zo zeer tevreden van m'n special. De mijne heeft ook een ebben toets trouwens.

Coole gitaar.

Bobbel
3 augustus 2004, 07:00
Wat mij meest opviel aan m'n SG special is dat de pickups niet hot genoeg waren voor mijn stijl. Heb er dan een seymour duncan distortion ingestoken en dat is opgelost! Bij de standard zou dit hoogstwaarschijnlijk niet nodig geweest zijn.

Ik heb er dan ook Schaller Locking Tuners op gemonteerd en eigenlijk ben ik zo zeer tevreden van m'n special. De mijne heeft ook een ebben toets trouwens.

Coole gitaar.

Wat is jouw style dan... want dan weet ik beter waar je over praat...

Flatcat
3 augustus 2004, 12:51
Nu speel ik punkrock, vroeger nog in een metalbandje gespeeld.

Ik kan zeggen dat ik met een gerust hard al een 5-tal keer opnames ermee gedaan heb, maar misschien heb ik gewoon geluk met de mijne dat weet ik niet...

Daniël_san
3 augustus 2004, 14:00
Ik heb op alle 2 gespeeld. De standard: Goeie gitaar speelde goed en klonk goed. Voor solo's klink ie heel goed.
De special: Goede gitaar speelt goed, en die had geloof k ebben fingreboard en dat vind ik ff wat beter spelen. Hij scheurt ietsje minder dan de standard maar als ik er 1 koop vervang ik toch de elementen. De special is best zijn geld waard voor wat ie kost. (hier http://www.music123.com/Gibson-SG-Special-i129305.music staat ie heel goedkoop :wink: )

Bobbel
3 augustus 2004, 14:03
ik denk dan toch dat ik voor de standard ga... die vind ik ook wat mooier... maar wil je een goedkope SG ga dan naar www.bassconnection.nl... daar staat ie voor € 1050,-...

Bobbel
3 augustus 2004, 16:25
maargoed... zijn er nog mensen die nog een reactie kunne/willen plaatsen?

Echt niemand :dontgeti:

Bobbel
4 augustus 2004, 00:52
Heeft niemand hier meer wat aan toe te voegen??? :cry:

prs
4 augustus 2004, 01:33
Goede gitaar speelt goed, en die had geloof k ebben fingreboard en dat vind ik ff wat beter spelen.

Vind je een ebbenhouten toets beter spelen, of beter klinken, das een wereld van verschil namelijk....

Bobbel
4 augustus 2004, 10:48
oh... dan zal ik die special ook maar eens uigebreid testen...

Daniël_san
11 augustus 2004, 21:13
Goede gitaar speelt goed, en die had geloof k ebben fingreboard en dat vind ik ff wat beter spelen.

Vind je een ebbenhouten toets beter spelen, of beter klinken, das een wereld van verschil namelijk....

(late reactie)
Allebei :wink: :-D

Bobbel
12 augustus 2004, 00:43
Goede gitaar speelt goed, en die had geloof k ebben fingreboard en dat vind ik ff wat beter spelen.

Vind je een ebbenhouten toets beter spelen, of beter klinken, das een wereld van verschil namelijk....

(late reactie)
Allebei :wink: :-D

Hoezo?

@iro
12 augustus 2004, 01:17
ik heb sinds vandaag een lefthand ebony special besteld... nog een maand wachten nu :cry:

Bobbel
12 augustus 2004, 10:45
ik heb sinds vandaag een lefthand ebony special besteld... nog een maand wachten nu :cry:

oh vandaar... nou ik heb geen van beide genomen :lol: Het is een Fender Strat geworden...

@iro
12 augustus 2004, 13:17
ik heb sinds vandaag een lefthand ebony special besteld... nog een maand wachten nu :cry:

oh vandaar... nou ik heb geen van beide genomen :lol: Het is een Fender Strat geworden...

heb ik al :wink:

Daniël_san
12 augustus 2004, 13:58
Goede gitaar speelt goed, en die had geloof k ebben fingreboard en dat vind ik ff wat beter spelen.

Vind je een ebbenhouten toets beter spelen, of beter klinken, das een wereld van verschil namelijk....

(late reactie)
Allebei :wink: :-D

Hoezo?

Klink ietsje scherper maar net niet zo als mapel. En ebben vind ik beter spelen omdat het vrij hard hout is