PDA

View Full Version : waar kan ik mijn frets het beste mee polijsten?



ninja
3 augustus 2004, 00:29
hoi ik heb een ibanez sa 160, ik wil m natuurlijk zo goed mogelijk krijgen.
is het mogelijk om een betere sound te krijgen door iets met je frets te doen?

fred dons
3 augustus 2004, 07:26
nee je sound veranderd niet, het kan wel zijn (afhankelijk van de staat van je frets) dat je spel soepeler wordt omdat de snaren beter over de frets glijden
commandant 4 of zelfs brasso (koperpoets) is een goed polijstmiddel

Sjakie
3 augustus 2004, 08:15
De toets afplakken en dan eerst met een super fijn schuurpapiertje en daarna afwerken met staalwol.

Monty
3 augustus 2004, 15:20
De toets afplakken en dan eerst met een super fijn schuurpapiertje en daarna afwerken met staalwol.

en daarna polijsten. Ik gebruikte vroeger een busje voor zilverpoets (van Sorbo geloof ik), nu heb ik zo'n groene fles voor je auto te laten glimmen (Turtle nogwat). Werkt ook. Zodra ik thuis ben zal ik wel ff kijken hoe dat heet.

Sjakie
3 augustus 2004, 15:52
Ik heb ze nooit gepolijst. Als je lang genoeg met staalwol in de weer ben geweest is dat volgens mij niet nodig maar het kan geen kwaad :)

Monty
3 augustus 2004, 16:17
Voelen ze dan niet ruw aan? Als je ze polijst zijn ze weer superglad, iets wat je met benden heel erg merkt (anders is het net alsof je op schuurpapier een bend maakt).

Sjakie
4 augustus 2004, 10:42
Nooit last van gehad. Als je met fijn schuurpapier hebt gewerkt polijst je eigenlijk met staalwol. Perfect resultaat.