PDA

View Full Version : Prijzen Koch Twintone & Multitone?!



PeeVee
2 augustus 2004, 20:47
Weet iemand wat een redelijke tweedehands prijs is voor een:

Koch Twintone (1 x 12" combo)
Koch Multitone (2 x 12" combo)

Is Koch nog steeds "hip" of inmiddels al weer beetje "geweest". Ik had er zelf ooit eens op gespeeld maar vond de distortion beetje rafelig en korrelig (i.t.t. het Fuchs topje, Dumble clone, die ik recentelijk bij Erik v.d. Haar heb gehoord trouwens >> WOW!!).

Heb twee gegadigden voor mijn ouwe '61 Pro en ze willen inruilen, vandaar. Thanks!

Oh, ervaringen met deze amps ook welcome; m.a.w. "is het wa?".

The Thumb
2 augustus 2004, 21:25
heb toevallig vanavond over die twee fuchs tops bij vd haar gespeeld. Met name de 30 watter is ongelofelijk!!

(maar dat vroeg je niet)

Mark S
2 augustus 2004, 21:27
De Twintone doet tussen de €700 en 800 en de Multitone 50 rond de 1000 en de 100 watter een paar honderd eurootjes duurder. Wel een beetje 'natte vinger werk' want leeftijd, speeluren en algehele staat doen natuurlijk ook een flinke duit in het zakje!

Ik vind dat Koch overigens zeer goede versterkers maakt (alhoewel velen dat niet met mij eens zijn) Ik heb zelf een Powertone gehad en in een band gezeten met een gitarist met een Multitone en de 'trick' met Koch-amps is dat je de juiste verhouding moet zien te vinden tussen de Gain en Master-settings en dus niet zoals sommige gitaristen de Gain van een Koch gelijk opendraaien en vervolgens roepen dat het geluid 'Fuzzy' is en niet door de mix heenprikt...

Dus als je de eindtrap het werk laat doen en niet te wild met de gain omgaat heb je echt een vette Blues/Rock bak.

schizo910
2 augustus 2004, 21:33
Dus als je de eindtrap het werk laat doen en niet te wild met de gain omgaat heb je echt een vette Blues/Rock bak.

So true!!!

ieme
2 augustus 2004, 21:36
zie www.purpleguitars.com voor de verkoop prijzen van de kochs die ze hebben

Mark S
2 augustus 2004, 21:45
o ja..

nog even vergeten te melden dat het clean van een Koch 1 van de beste is die ik ooit heb gehoord...

ieme
2 augustus 2004, 22:12
o ja..

nog even vergeten te melden dat het clean van een Koch 1 van de beste is die ik ooit heb gehoord...
wat is een koch 1? ik weet wel dat er een powertone 1 en 2 is maar de koch 1 heb ik nog nooit van gehoord...

Mark S
2 augustus 2004, 22:27
het cleane kanaal van een Koch is 1 van de beste etc...

ieme
2 augustus 2004, 22:28
ahhh ikke snappe!
t was warm vandaag.. zonnesteek denk ik!

Anders Destium
3 augustus 2004, 23:51
Ik vind het clean van Kochs ook erg mooi, voor echte high-gain settings voldoet een Multitone een beter dan een Twintone. Als je kunt ruilen is een Multitone vanwege het extra kanaal meer de moeite waard lijkt me. Hij heeft alles van de Twintone met nog wat extra...ook gewicht :)

nocaster
9 augustus 2004, 23:32
klopt Thumb, die Fuchs 30 is geniaal, blij dat ik hem heb !!!!!!!!!!!!!!!, It shake my balls and rattle my brains !!!!!!!!!!

cosmos
10 augustus 2004, 09:51
Toch moet ik zeggen dat ik met een Maxon OD-9 een vette sound krijg gecombineerd met het OD-kanaal van de Twintone. Het is vooral een budget ding, als je een Multitone kunt betalen, gewoon doen. Customer service bij Koch is te gek, dus mócht er ooit iets mee zijn, dan is dat geen probleem.
Ik wil in ieder geval nooit meer iets anders!

(nou ja.....GAS kruipt waar het niet gaan kan. Zo'n Matchless is ook wel weer te gek....en... en....) :D

Droffie
11 augustus 2004, 16:06
Ben bij Feedback rotterdam geweest en op de Twintone gespeeld...Ben heel erg aangenaam verrast. Zo zouden eigenlijk Marshalls moeten klinken. de OD kanaal was echt vet en helemaal niet modderig vond ik. Ik denk dat dit mijn nieuwe amp gaat worden.

cosmos
11 augustus 2004, 17:44
Ik verbaas mensen altijd weer met mijn Twintone. Die versterker gaat zó hard en blijft zó overeind, zowel clean als OD. Ook over de mengtafel.. 8-)

Droffie
12 augustus 2004, 08:52
Ik verbaas mensen altijd weer met mijn Twintone. Die versterker gaat zó hard en blijft zó overeind, zowel clean als OD. Ook over de mengtafel.. 8-)
Ja, dat was wat ik me afvraag...Idd dat ding gaat retehard. Maar hoe houd die zich in een band?
komt met optredens goed door de mix en heb je geen problemen met je zelf horen?

Je lacht je toch rot met een zo'n beest van maar 22 kg?...

cosmos
12 augustus 2004, 11:47
Ik heb eerder problemen met de rest van de band die mij te goed hoort! :-D

Baker
15 augustus 2004, 16:06
Ik vind het clean van Kochs ook erg mooi, voor echte high-gain settings voldoet een Multitone een beter dan een Twintone.

Voor het echte High gain werk zou ik naar de powertone gaan ipv twin of multi. Voor alles wat daar onder zit. (rock, grunge, bluesrock, stevige rock. hardrock, clean me een randje, etc etc etc etc, kun je prima met een multitone af.

heb zelf een multitone 2x12 combo, tweedehands gekocht voor ehh, wat was het ook al weer JV? 1150 ofzo? Maar goed, hij zag (en ziet ) er dan ook nog puik uit.

Bevalt nog steeds. Super veelzijdig. het is gewoon, tja een heerlijke bak. Vind ik. 8-)

Droffie
16 augustus 2004, 10:00
Ik vind het clean van Kochs ook erg mooi, voor echte high-gain settings voldoet een Multitone een beter dan een Twintone.

Voor het echte High gain werk zou ik naar de powertone gaan ipv twin of multi. Voor alles wat daar onder zit. (rock, grunge, bluesrock, stevige rock. hardrock, clean me een randje, etc etc etc etc, kun je prima met een multitone af.

heb zelf een multitone 2x12 combo, tweedehands gekocht voor ehh, wat was het ook al weer JV? 1150 ofzo? Maar goed, hij zag (en ziet ) er dan ook nog puik uit.

Bevalt nog steeds. Super veelzijdig. het is gewoon, tja een heerlijke bak. Vind ik. 8-)

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind dat de twintone een high gain versterker is. Zit heel wat meer gain in dat mijn oude JCM 900 top en die wordt al beschouwd als high gain amp.
Kan me niet voorstellen dat de powertone veel meer gain zal produceren. Wel volume uiteraard vandaar de naam waarschijnlijk.

Toaster
16 augustus 2004, 10:50
Een powertone heeft wel een derde kanaal....

Dus je kunt wat meer spelen met je hig gain instellingen.

Zeker met humbuckers kun je dan lekkere scheurinstellingen maken.

Ik heb ze ooit allemaal getest maar ik weet niet meer of de Twintone inderdaad net zo veel gain heeft als de powertone.

Droffie
16 augustus 2004, 10:55
Een powertone heeft wel een derde kanaal....

Dus je kunt wat meer spelen met je hig gain instellingen.

Zeker met humbuckers kun je dan lekkere scheurinstellingen maken.

Ik heb ze ooit allemaal getest maar ik weet niet meer of de Twintone inderdaad net zo veel gain heeft als de powertone.

Ik denk wel dat de Powertone meer gain zal produceren maar niet heel veel meer. Moet er ook bij zeggen dat ik de Powertone nog nooit gehoord heb. Alleen de Twintone is al zo'n gain monster, wat moet je met meer gain dan dat?

Mark S
16 augustus 2004, 11:22
Het 3e kanaal op de Powertone heet 'ULTRA GAIN', zegt genoeg lijkt me :lol:

maar als ik zo 'ns op de site van PeeVee kijk denk ik dat hij daar niet zo geïnteresseerd in is! :D

PeeVee
23 augustus 2004, 16:07
Bedankt allemaal voor de reaxies, ik weet ff genoeg! Grijze jas (op z'n Haags uitspreken).