PDA

View Full Version : Nieuw liedje BEER BELLY!



gerrekat
2 augustus 2004, 19:31
HAHAH nieu liedje gemaakt voor mijn band...

Heb alleen de riffs maar opgenomen de lead en drums zullen snel volgen, het is een simpel, snel en rauw thrash stukje...

Het heet "Beer Belly" natuurlijk weer een ode aan het goudgele vocht, ik heb mijn POWERBALL en MESA Mark III gemixed de een 75% links en de ander 75% rechts gepanned.

http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=20581

De tekst?? :-D :-D

Beer belly (28-07-04)

We all know that we like to drink
So quitting´s not an option
Tried puking in the kitchen sink
Offered my liver for adoption

For practising this noble sport
No stamina is needed
Just hanging in your lazy chair
Get obese while you are seated

Beer belly
hanging over your pants
Beer belly
leaves females into trance

The Fridge is full when you arrive
You’re tired and stressed out
The gym is such a long long drive
So you grab another stout

Beer belly
hanging over your pants
Beer belly
leaves females into trance

Who cares about Obesity
It’s the beer muscle of strenght
The proof of masculinity
We keep drinking till the end!

Beer belly
hanging over your pants
Beer belly
leaves females into trance

FNaRK
2 augustus 2004, 22:03
Errors
post not found.

Sicky61
3 augustus 2004, 10:27
link werkt niet :-?

gerrekat
3 augustus 2004, 17:35
Sorry gefixed!

Stratman70
3 augustus 2004, 19:09
Ik vind hem super! Doet me wel wat aan Metallica's Fight Fire With Fire-achtige nummers denken, maar dan nog: het swingt de pan uit (beetje rare uitdrukking voor deze muziek, maar goed), het zijn gave riffs.

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat met zang. ZEER mooi gitaar geluid, bij de weg!

gerrekat
3 augustus 2004, 19:36
Thanx man!

HAHHA iemand op HCAF zei ook al dat het hem aan de vroege Metallica deed denken....is niet eens echt een grote invloed op me, maar vwel stijlgenoten als EXODUS, RAZOR en TESTAMENT...

Maar je hebt gelijk.....

alhambra
3 augustus 2004, 20:52
Niet gek man voor iemand zonder smaak :wink:

Maar hebben jullie ook een beetje ruig werk ik vind dit wat tam ghehehehe.

Ik vind de tekst eigenlijk wel erg doorsnee maar ach daar gaat het volgens mij ook niet echt om.

O ja idd een erg vet lompig gitaar geluid.

FNaRK
3 augustus 2004, 21:01
HELL YEAH 8-)
vette shit man,
ik zit het alleen nu op mijn laptop met kleine kutspeakers te luisteren :-( dus echt vet klonk het niet...
maar gave licks !!

ps: ligt het aan mijn computer of lopen die drums niet synchroon met jouw partijen ?

Luc-O
3 augustus 2004, 21:22
Inderdaad behoorlijk Testament zou ik zeggen 8-) Ik heb alleen wel af en toe het idee dat de drums en de gitaar langs elkaar heen lopen, m.a.w. dat het niet helemaal strak is/lijkt. Tekst is wel lachen!

gerrekat
3 augustus 2004, 21:32
Thanx..

Hmmm...het is zo dat ik de gitaar eerst heb opgenomen, met een metronoom op 180 zou absoluut strak moeten zijn daarna zijn de drums pas toegevoegd maar inderdada lijkt het af en toe net mis te zitten...

We zijn er aan aan het werk!

Luc-O
3 augustus 2004, 21:35
Hmmm...het is zo dat ik de gitaar eerst heb opgenomen, met een metronoom op 180 zou absoluut strak moeten zijn daarna zijn de drums pas toegevoegd

Aha. Tja, ik zou het andersom doen...

gerrekat
3 augustus 2004, 21:38
Dat is ook de normale gang van zaken maar was eigenlijk helemaal niet van plan dit echt op te nemen....

Mara toen kan die maat van mij met het idee om er drums bij te maken toen heb ik het helemaal opnieuw opgenomen met een metronoom en naar hem gestuurd, hij heeft nu weer een nieuwe versie die beter getimed is zal de link veranderen...

Tis ook maar een geintje we gaan dit natuurlijk met "echte" drums en met de hele band een keer goed opnemen.

@Alhambra HAHHA de tekst...je kan er alles van zeggen dat ie slecht is, dat ie weinig bijdraagt aan het verbeteren van de wereld, slecht Engels taalgebruik...maar doorsnee....HAHHA maakt niet uit hij is met opzet zo.

pikasso
4 augustus 2004, 11:21
de gitaariffs zijn echt top en je idd sound supervet.

Als je die tekst zo 'doorsnee' bedoelt hebt dan vind ik het geniaal :lol:

Lekkere vette doorsnee metal, die toch boeiend blijft.
Klasse man

andy
4 augustus 2004, 14:44
Damn, cliche 80's. Maar wel gaaf. Ik mis alleen het langzame slagstuk. :-D
Ik kom zeker eens kijken als jullie in de buurt spelen.

pikasso
4 augustus 2004, 15:17
Damn, cliche 80's. Maar wel gaaf. Ik mis alleen het langzame slagstuk. :-D
Ik kom zeker eens kijken als jullie in de buurt spelen.

Dat nu juist jij iets moet zeggen over cliche 80's............ :-D :-D

Blijepanda
4 augustus 2004, 15:53
Klinkt echt goed, ik ben benieuwd naar de uiteindelijke versie!

gerrekat
4 augustus 2004, 17:18
Ik ook :-D

Thanx allemaal!

@Andy yup we zijn ook zeker een "chliche" 80's thrash band HAHAHH maar omdat niemand dat meer doet is het ook wel weer vrij origineel, het is nu eenmaal de muziek waar ik meest van hou!

alhambra
4 augustus 2004, 19:46
Dat is ook de normale gang van zaken maar was eigenlijk helemaal niet van plan dit echt op te nemen....

Mara toen kan die maat van mij met het idee om er drums bij te maken toen heb ik het helemaal opnieuw opgenomen met een metronoom en naar hem gestuurd, hij heeft nu weer een nieuwe versie die beter getimed is zal de link veranderen...

Tis ook maar een geintje we gaan dit natuurlijk met "echte" drums en met de hele band een keer goed opnemen.

@Alhambra HAHHA de tekst...je kan er alles van zeggen dat ie slecht is, dat ie weinig bijdraagt aan het verbeteren van de wereld, slecht Engels taalgebruik...maar doorsnee....HAHHA maakt niet uit hij is met opzet zo.

Doorsnee in dezin dat als een nummer over bier gaat het dan ook alleen bier is en wijven zich aan moeten passen en dat je GVD zelf wel weet hoeveel je mag srinken en dat een ander z'n bek moet houden tis GVD jouw bier ja zuipen kreng.

Zo doorsnee dus :roll:

Gvd tis eigenlijk een goddelijke tekst

Proost
http://www.nuff.ox.ac.uk/users/ederer/Photos/best_photos/2001/Florian%20Bier%20macht%20stark.jpg

Lekker he lennie boy

BLOK182
4 augustus 2004, 19:50
Gaaf nummer dude, lekkere sound ook! Ik zat echt te wachten wanneer Hetfield in zou vallen haha :-D

andy
4 augustus 2004, 20:19
Ik ook :-D

Thanx allemaal!

@Andy yup we zijn ook zeker een "chliche" 80's thrash band HAHAHH maar omdat niemand dat meer doet is het ook wel weer vrij origineel, het is nu eenmaal de muziek waar ik meest van hou!

Ghehehe, ja ik ken dat. Dat doen wij ook, lekker cliche heavy metal, maar dat had je misschien al van de post van pikasso begrepen. :wink:

Megadeth
5 augustus 2004, 00:19
Coole thrash met een geinig thema... :lol:
Je sound is geweldig, als ik eens van m'n studentenleven ben verlost ga ik jouw apparatuur ook aanschaffen. 8-)

gerrekat
5 augustus 2004, 07:12
Thanx man, ja met het spul dat ik heb is de GAS voor nieuwe gitaren cq. versterkers aardig genezen....niet gedacht dta dat ooit zou gebeuren!

Maar ja er blijft altijd wel wat te wensen nietwaar!

BramVersteeg
5 augustus 2004, 17:42
Netjes, netjes.
Leuke tekst die past bij de band denk ik...Beermetal :lol:
Erg strak gitaarspel en goede gitaarsound!
Dean en ENGL : the perfect match... :amp:
:razz: :wink:

gerrekat
5 augustus 2004, 17:48
HAHHA thanx! voor mij is het iig een ideale match....maar als je jazz of country speelt kan ik me voorstellen dat ie anders prefereert :-D

Overigens zit er ook een track Mesa Mark III in LOL!

Sicky61
8 augustus 2004, 13:47
Op een instrumentaal hoor ik wel graag 1 van je vele deans janken.
ff solo d'r op gerrekat!
De riffs zijn lekker maar de drums klinkt klote......vind ik dan 8-)

gerrekat
8 augustus 2004, 18:10
ja is een drumcomputer HAHAHHAHA...ik vind het ook niet ect optimaal; maar ja totdat we het echt gaan inspelen is het zo wel OK.

Ik ben bezig met de solo..... :-D

Sicky61
8 augustus 2004, 23:27
hou ik je aan(die solo!) :wink:

Bins
10 augustus 2004, 17:59
Klinkt vet man! Vooral je palm-mutes aan het begin zijn echt de shit.

gerrekat
10 augustus 2004, 20:06
Thanx man!

:-D :-D

Ik heb hem zelf ingezongen om een idee te krijgen hoe ie worrdt maar dat durf ik hier niet te posten!

Hempo
10 augustus 2004, 20:34
als ik eerlijk ben vind ik dit kutherrie.
beetje lullig klinkt het maar hier hou ik niet van. smaak denk ik ofzo.

gerrekat
10 augustus 2004, 20:59
Iig bedankt voor het luisteren HAHAH dat vergt al wat lef LOL!

Als ik jullie site zo bekijk en de samples luister kan ik me iets indenken dat dit je muziek niet helemaal is HAHHAHAHAHA!


Cheers!

Bins
10 augustus 2004, 21:02
Thanx man!

:-D :-D

Ik heb hem zelf ingezongen om een idee te krijgen hoe ie worrdt maar dat durf ik hier niet te posten!

Ahhhhh.. toe nou... :D

gerrekat
10 augustus 2004, 21:18
Tja ik denk niet dat je dat wil horen...gitaarspelen kan ik wle een beetje maar zingen...

Maar goed als het goed is wordt vanavond de basspartij ingsepeeld als die af is zal ik het totaalresultaat wel posten!

BramVersteeg
11 augustus 2004, 19:38
Ik ben benieuwd. Succes ermee.

Shaggy
12 augustus 2004, 10:53
:)

Soms doe ik HET onder het genot van R&B glijmuziek

ik vraag me hoe het me af gaat als ik dit opzet .. lol

geinig man :lol:

gerrekat
12 augustus 2004, 17:24
Thanx HAHHAHA waarschijnlijk ben je zeer snel KLAAR!

AART
13 augustus 2004, 11:35
bij mij doet ie het nog steeds niet

Guitarfreak
13 augustus 2004, 13:15
Bij mij ook niet :???:

gerrekat
13 augustus 2004, 17:41
HAHHA sorry heb hem eraf gehaald om de nieuwe versie up te loaden met een solootje en wat vocalen...

HAHHA heb er niet echt veel aandacht aan besteed en met anme de vocalen zijn echt heel slecht (ik kan niet zingen) maar wilde hem effe afmaken om de rest van de band een idee te geven hoe hij moet worden.

Ik heb helaas geen bas anders had ik dat ook gedaan!

http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=20581

SiNiSTRaL
13 augustus 2004, 17:48
he, je had m me pas via msn gestuurd en die vond ik vet (weet niet of dat dezelfde versie is als je op internet hebt staan) maar de vocals zijn ook wel vet hoor :)
p.s: als jullie nog een gitarist zoeken weet je me te vinden ;)

AFKAS
13 augustus 2004, 22:32
bIER JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D ::D =:D :D D:

dejohan
26 augustus 2004, 17:17
Oei, ik dacht eerst dat het nummer over je knuffelbeer ging.

gerrekat
28 augustus 2004, 18:25
Nou ja knuffelbeer......je zou het zo kunnen noemen!