PDA

View Full Version : Ltd MH50 Vs. Ibanez GRG270



punkydude
2 augustus 2004, 19:30
Hallo

Ik ben van plan om eens een goedkoop gitaartje aan te schaffen met een floyd rose om eens mee te foefelen.

Ik twijfel sterk tussen de Ltd MH50 en een Ibanez GRG270...
De ltd vind ik knapper qua looks, maar hij is uit agathis...

Wat zouden jullie doen? Slechte pickups en slechte stemmechanieken zijn niet erg want die verander ik toch 8-)

punkydude
2 augustus 2004, 19:52
De LTD MH-50

http://www.espguitars.com/ltd_mh.htm

http://www.espguitars.com/images/guitars/MH50_blk.jpg

De Ibanez GRG-270



http://www.leadguitars.fr/images/Ibanez_GRG270B.jpg

http://www.musik-service.de/ProduX/Gitarren/EGitarren/Ibanez_GRG270_B.htm

AART
2 augustus 2004, 20:12
ze hebben allebei een kutbrug, maar als ik echt moest kiezen..... de ibanez.

punkydude
2 augustus 2004, 21:56
Wat bedoel je met een kutbrug? Heb je het over een Floyd Rose systeem in het algemeen, of over deze goedkopere (namaak) Floyd Rose achterbruggen?

Nuja, ik wil gewoon es een gitaar met een locking trem... die lag heeft een vaste brug, en ik mis de trem wel....

RRRobin
2 augustus 2004, 22:41
kan iemand mij vertelle wat die G inhoud bij Grg?
ikzelf zou denk ik voor de goedkoopste gaan als ik toch veel hardware zou veranderen :)

punkydude
2 augustus 2004, 22:50
Ik denk dat die G bij GRG staat voor Gio?>> goedkopere series van Iba

Ik denk dat ik toch maar de ltd zal kopen, de kwaliteit is denk ik van beide gitaren gelijk? Dus ga ik het meest afgaan op de looks, die voor mij toch bij de Ltd het beste zijn... Ik ben niet echt voor platte body's zoals bij die Ibanez.. maar de cutaways van die Ibanez zijn echt superscherp en mooi...

Pff moeilijke keuze... Ik zal eens informeren welke de goedkoopste is, en die zal ik dan maar kopen zeker? Tenzij er hier iemand suggesties heeft?

Groetjes
Davy

RRRobin
2 augustus 2004, 23:02
oow k :)
nou verder geen adviezen ofzo ;) succes, zal nog wel lezen wat het geworden is ;)

Neals
2 augustus 2004, 23:52
Hallo

Ik ben van plan om eens een goedkoop gitaartje aan te schaffen met een floyd rose om eens mee te foefelen.

Ik twijfel sterk tussen de Ltd MH50 en een Ibanez GRG270...
De ltd vind ik knapper qua looks, maar hij is uit agathis...

Wat zouden jullie doen? Slechte pickups en slechte stemmechanieken zijn niet erg want die verander ik toch 8-)

Ik zou ze beide niet nemen, de GRG270 lijkt me best wel een down-watered RG270, en de beste mod aan deze gitaar was een blok hout in de trem.
De RG370 is iets duurder, maar heb je wel een Edge Pro II Bridge

Soulflyhigh
4 augustus 2004, 11:54
Ik zou van beide modellen afblijven. Het is gewoon niet verstandig om een floyd-achtige brug te nemen op zulke goedkope modellen. Lage series van ESP Ltd ook nog niet veel positiefs over gehoord trouwens... mij advies even doorsparen.

punkydude
4 augustus 2004, 19:32
Ik heb eens bij de meer alternatieve merken gekeken en m'n oog is gevallen voor de Cort X6 (300EUR)... Ik denk dat ik die zal aanschaffen. Hij heeft mss niet de looks en faam van ibanez en ltd, maar dat kan me geen reet schelen. Het komt toch allemaal uit dezelfde fabriek.

En verder doorsparen, daar zie ik het nut niet van in. Aangezien dit toch mijn 2e gitaar wordt. En deze gitaar schaf ik ook aan om meer te "verbouwen". Andere pickups (wss SD invader) en andere tuners....

Ik zal het jullie wel eens laten weten wnr ik hem heb (wss binnen een weekje of 3-4).


Groetjes
Davy

punkydude
6 augustus 2004, 18:59
Is cort volgens jullie een te vertrouwen merk? Het zag er goed uit en hij speelde wel ok...

Ibanez
6 augustus 2004, 19:40
En verder doorsparen, daar zie ik het nut niet van in. Aangezien dit toch mijn 2e gitaar wordt. En deze gitaar schaf ik ook aan om meer te "verbouwen". Andere pickups (wss SD invader) en andere tuners....

Groetjes
Davy Dat dit je tweede gitaar word is des te meer reden om door te sparen. Je kan beter wat langer wachten en een goede kopen waar je een stuk langer plezier van hebt dan een goedkope die je sneller krijgt IMO. Probeer anders eens 2dehands gitaren. Als je toch vastbesloten bent, laat dan maar ;)

punkydude
6 augustus 2004, 23:30
Ik ben vastbesloten, btw, als je er andere pickups en andere stemmechanieken opzet schiet er niet veel slechts (buiten achterbrug) meer over van die gitaar... Mss minderwaardige houtsoort (basswood) maar die andere pickups zullen dan wss de klank maken en niet de gitaar zelf (denk ik?)....

Btw, is Cort nu te vertrouwen? Die duurdere modellen zijn best okay, maar die goedkopere ook? Ik heb horen vertellen dat ze uit dezelfde fabriek als van Ibanez komen, klopt dit?



Greetz
Davy

Wormaap
6 augustus 2004, 23:40
Wat is er minderwaardig aan Basswood? Zelfs de Satch speelt erop en die JS gitaren zijn toch wel erg knap (ook om zelf op te spelen)
Cort schijnt over het algemeen een behoorlijk leuke gitaar te zijn btw :P

Sentenced
7 augustus 2004, 10:37
Precies...........koop een rg370......prima brug :-D

LordSpeedyShit
7 augustus 2004, 10:38
En verder doorsparen, daar zie ik het nut niet van in. Aangezien dit toch mijn 2e gitaar wordt. En deze gitaar schaf ik ook aan om meer te "verbouwen". Andere pickups (wss SD invader) en andere tuners....

Groetjes
Davy Dat dit je tweede gitaar word is des te meer reden om door te sparen. Je kan beter wat langer wachten en een goede kopen waar je een stuk langer plezier van hebt dan een goedkope die je sneller krijgt IMO. Probeer anders eens 2dehands gitaren. Als je toch vastbesloten bent, laat dan maar ;)

mss bedoelde hij met 2e gitaar meer zoiets als een gitaar-voor-erbij, een soort backup gitaartje ofzo

punkydude
8 augustus 2004, 08:43
Idd goed geraden :D