PDA

View Full Version : tubescreamer afstellen



Ché
2 augustus 2004, 18:36
Kheb dus een ts-9 RI gekocht :D maar...

iemand die goede settings kent want ik vind dat hij nogal dof klinkt en het originele 'parelige' geluid van mn fender bassman opvreet :-?

momenteel staat de drive int midden en de tone bijna helemaal toe...

iemand tips rond deze pedal?

thnx!

BartL
2 augustus 2004, 18:56
:o Woei...hoe kan dat? :-? (Hij heeft het pedaal dus van mij gekocht)Bedoel je dat ie je toon wegvreet als ie aanstaat, of ook als ie uitstaat?

Ché
2 augustus 2004, 19:42
hoi bart,

uiteraard enkel wanneer hij aanstaat :) ...maar ik veronderstel dat dit komt door het feit dat ik de perfecte setting nog niet gevonden heb (tone knop vooral), wat waren jouw settings?

greetz

Mitch
2 augustus 2004, 20:09
Normaal gesproken tone op ongeveer 3 uur en vooral niet te veel drive. Overigens is de behoorlijke compressie en de symmetrische clipping (dof geluid....) juist één van de kenmerken van een TS waardoor sommige mensen er gek op zijn en anderen ze haten.
Het punt is dat TS'en het beste klinken op een (bij voorkeur 6L6) amp die al tegen oversturen aanstaat om 'm dan met minimale gain en meer level net lekker aan het scheuren te krijgen. En dan ook nog het liefste met single coils. Met humbuckers of P90's kan het algauw te dof klinken omdat er dan een overflow aan mid in je geluid komt.

BartL
2 augustus 2004, 23:08
hoi bart,

uiteraard enkel wanneer hij aanstaat :) ...maar ik veronderstel dat dit komt door het feit dat ik de perfecte setting nog niet gevonden heb (tone knop vooral), wat waren jouw settings?

greetz

De gain had ik vrij laag staan, rond 9 uur of nog lager.
Volume stond altijd rond 12 uur.
Tone weet ik niet meer zeker :oops: Dat was op 10 uur of op 2 uur...
Succes ermee, maar zal wel lukken.

Vind je het geluid dat er nu uitkomt echt brak, of valt het mee?

Ché
2 augustus 2004, 23:56
Vind je het geluid dat er nu uitkomt echt brak, of valt het mee?

Nee hoor, het valt heel goed mee, de overdrive die eruit komt is prachtig maar ik haalde er vandaag precies niet genoeg helderheid uit, met de tone hoger klinkt het al een stuk beter...
Morgen probeer ik mn amp uit op hoger volume zodat hij wat overstuurt, ik denk dat het resultaat dan idd wel te horen zal zijn :)

Nog even prullen en het lukt wel :wink: Ik ben trouwens redelijk maniakaal als het op geluid en afstellen aankomt, kheb met mn bassman ook 3 weken zitten prullen tot ik er de 'perfecte' sound uit kreeg :)

greetz!

Wilson
3 augustus 2004, 01:51
mijn settings:

volume helemaal open
tone 12 uur
drive meestal helemaal open, of voor een beetje een crunch randje bijna helemaal dicht.

Je moet wel niet vergeten je amp zo hard te zetten zodat hij bijna overstuurt.

Ché
3 augustus 2004, 20:46
ok, het is dus goed gelukt :)
versterker lekker open gedraaid tot hij begon te oversturen en dan weinig gain en redelijk veel tone op de ts9...idd dat scheurt lekker :D

greetz!

BartL
3 augustus 2004, 20:51
Gelukkig 8-) Veel plezier er nog mee man! :strat: