PDA

View Full Version : Stagg gitaar of niet?



Nighthawk
2 augustus 2004, 17:21
Hellowz,

Ik bespeel al een tijd een akkoustische gitaar en wil zoals velen overschakelen naar een elektrische gitaar. Omdat ik nog niet zo goed ben en dit nog maar het begin is wil een goedkope, degelijke gitaar. Ik heb een stagg op het oog (metal-serie) maar hoor nu van velen dat dit geen goede gitaren zijn. Ik dacht van wel. Kan er iemand mij wat info geven of mss andere gitaren aanraden? Thx :) [/b]

AART
2 augustus 2004, 17:24
geen stagg........baggerprut van de eerste orde.
probeer goedkopere ibanezjes, of fender mex, of probeer het tweedehands op marktplaats.

thijsov
2 augustus 2004, 17:28
ik heb een geweldige stagg...

...standaard

maar even serieus

stagg heeft een slechte naam maar ik kan geen oordeel geven want ik heb er nooit op gespeeld.
zelf speelde ik eerst ook akoestisch en wou overgaan op een squier maar dat werd hier afgeraden, en ik heb nu een (GEWELDIGE 8-) ) cort mirage 520, voor 365,-
je hebt ook goede yamaha's en ibanezzen voor deze prijs, dus het ligt aan je budget...
foto's van mijn cort staan op mijn site.
en dan neem ik aan dat je nog een versterker moet?
ga voor de roland cube 15/30 (ik heb 30) geweldige versterker...

maar je moet maar even rondzoeken op dit forum (zoekfunctie) er zijn veel topics en meningen over beginnersgitaren en stagg enz

veel succes!
Thijs.

soup
2 augustus 2004, 17:30
he thijs ik heb ook een stagg standaard , ik heb een paarse en jij??? :)

Michael AE
2 augustus 2004, 17:32
London City is een aanrader. Super gitaartjes voor een drol. :wink:

Nighthawk
2 augustus 2004, 17:41
En washburn? Volgens mij heeft dit wel een betere naam, klinkt veel beter maar er zijn wel problemen zoals wnr je nieuwe snaren legt het een eeuwigheid duurt voordat de gitaar terug gestemd is? Geen versterker meer nodig, maar toch bedankt. :P

thijsov
2 augustus 2004, 17:41
he thijs ik heb ook een stagg standaard , ik heb een paarse en jij??? :)

zwarte, voor mijn akoestische, zie foto op site :wink:
verder jheb ik voor mijn elektrische zo'n hangding maar die is niet van stagg

Reverse
2 augustus 2004, 18:14
Ja, als je een goedkope gitaar wil is London city een erg goede optie. Kwalitatief veel beter dan een stagg en toch niet al te duur.

wietse
2 augustus 2004, 18:20
bij stagg is de kwaliteit erg afhankelijk van welke serie je neemt blijf bij die goedkope stratjes van ze weg , die lp modellen die vallen wel mee.
maar inderdaad kijk 2ehands , en london city's zijn ook wel aardig.
richwood kan je ook eens uitproberen , NIET de goedkooste want dat is ook bagger.

Blijepanda
2 augustus 2004, 18:32
Squiers kunnen ook leuke en goedkope gitaartjes zijn.

Neals
2 augustus 2004, 23:45
Koop een Ibanez RG550, 570, mexicaanse japanse fender strat of een Cort.

Cort en goedkope ibanezjes rollen uit de zelfde fabrieken, Ibanez heeft het merkje erop wat Cort niet heeft waardoor je voor het geld bij cort meer gitaar krijgt.

Zowieso kan ik je gitaren van japanse makelarij aanraden, want ze doen zeker niet onder voor amerikanen, maar zijn een stuk goedkoper.

Kijk ook eens tweedehands

Wormaap
2 augustus 2004, 23:47
Ik vond persoonlijk een Stagg Stratje van 89 euro best leuk spelen, zaten kut snaren op, was luizig afgesteld, 1 keer naar de tremolo hoesten en't ding stond ongeveer in drop-B (ik speelde normaal in standaard E :P) en't klonk natuurlijk naar stront, maar er zat best'n fijn halsje op :)
Ik heb'm 1 dag gehad en daarna teruggebracht omdat'ie 't zelfs als reservebijltje niet haalde bij m'n Epi LP, maar dat was vooral vanwege het achterlijk slechte geluid :P

MightyMike
3 augustus 2004, 09:50
En washburn?

De low-end Washburns zijn vele malen beter dan gitaren van het "merk" Stagg. Voor 100 euro moet je natuurlijk geen mirakels verwachten, maar er zitten wel aangename dingen in die prijsklasse.

Mijn allereerste electrische gitaar was trouwens een Squier Fat Strat die me in die tijd 5000 frank (125 euro) gekost heeft. En dat was best een deftige beginnersgitaar. Zo zie je maar : het is mogelijk :)

Squier4ever
3 augustus 2004, 10:24
MMM squier zijn idd lekkere gitaren om mee te beginnen (speel ik zelf ook).

ToTaL FaKe
3 augustus 2004, 13:26
Ik heb toen ik mijn eerste elektrische gitaar kocht een squier gekocht..

2de hands, met versterkertje, tas, kabel erbij.. 160 euro

nou die gitaar gaat dus egt nooit meer weg.. hij klinkt egt zo zalig...

bouwjaar ong. 1993 made in Korea

nou hij speelt lekker en klinkt ook lkkr... mss ooit nog nieuw pups in maarjha zoiets moet je maar tegen het lijf lopen eh :lol:

jerox
3 augustus 2004, 18:27
je kunt inderdaad een squier proberen hoewel ze wel wat zwaarder zijn, het liefst zou ik je een epi aanraden. dat is er tenminste een die je nooit meer in z'n standaard terugzet.

Michael AE
3 augustus 2004, 18:30
...het liefst zou ik je een epi aanraden. dat is er tenminste een die je nooit meer in z'n standaard terugzet.

Nee, die gooi je meteen in de haard....



:razz: (Geintje.)

jerox
3 augustus 2004, 18:32
grapjas, wil je dat nooit meer doen. ik was net terug van de psyg toen dit mijn wereld deed instorten. Handen af van Epi. Please... :lol:

Michael AE
3 augustus 2004, 19:03
grapjas, wil je dat nooit meer doen. ik was net terug van de psyg toen dit mijn wereld deed instorten. Handen af van Epi. Please... :lol:

Ja, ik weet het. Ik ben een dolle.

jerox
3 augustus 2004, 19:04
blijkt....

Squier4ever
4 augustus 2004, 21:30
As I told before en zie m'n nick. ik heb ook een squier.
speelt lekker makkelijk. Momenteel laat ik alleen een brughumbucker inbouwen. dan kan ik weer lekker GASsen

Dirk_Hendrik
4 augustus 2004, 21:55
Momenteel laat ik alleen een brughumbucker inbouwen. dan kan ik weer lekker GASsen

Wat heeft GAS met een humbucker te maken?

SiNiSTRaL
4 augustus 2004, 22:03
ik heb tijdje terug die prs kopie van stagg uitgeprobeerd...en ik was echt aangenaam verrast....(voor t geld (199) dan...)

Shaggy
5 augustus 2004, 08:00
ik heb tijdje terug die prs kopie van stagg uitgeprobeerd...en ik was echt aangenaam verrast....(voor t geld (199) dan...)

:???:

mijnechtenaamisalvergeven
5 augustus 2004, 08:03
Momenteel laat ik alleen een brughumbucker inbouwen. dan kan ik weer lekker GASsen

Hmmmm je hebt de klepel wel gezien maar je hebt geen idee waar de bel is. :wink:

Shaggy
5 augustus 2004, 08:05
Hellowz,

Ik bespeel al een tijd een akkoustische gitaar en wil zoals velen overschakelen naar een elektrische gitaar. Omdat ik nog niet zo goed ben en dit nog maar het begin is wil een goedkope, degelijke gitaar. Ik heb een stagg op het oog (metal-serie) maar hoor nu van velen dat dit geen goede gitaren zijn. Ik dacht van wel. Kan er iemand mij wat info geven of mss andere gitaren aanraden? Thx :) [/b]

Stagg = Troep (waarom dacht jij dat stagg wel wat zou zijn?)
Richwood = Troep

(ik heb ze allebei uitgeprobeerd en hoef niet meer de moeite te nemen)

Zoals eerder aangegeven kun je een squire uitproberen en dan het liefst een fatstrat zodat je wat meer power hebt wanneer je dat wenst.

Wat ik nog mis in het rijtje mis is Yamaha. Hier krijg je echt veel gitaar voor weinig euries. Fernandes is ook een betere goedkope gitaar. Probeer er een te vinden want ze zijn beter dan richwood en stagg bij elkaar opgeteld.

8)

jorrit
5 augustus 2004, 15:04
de regel is heel simpel, goedkope gitaartjes zijn nou eenmaal kut. voor onde de 100 euro kun je amper een gitaar produceren incl. winst. dus alle gitaren die erg goedkoop zijn zijn gewoon minder als de duurdere.

en er komt ook nog eens bij kijken dat smaken verschillen,

merken die je heel goed kan gaan proberen omdat ze "goede" budget gitaartjes maken zijn :

cort
yamaha
epiphone
fernandes
schecter (alleen slecht aan te komen in nl)
peavey
ibanez (maar neem dan een sz en geen een met een floyd, dat bespaart je een hoop beginners problemen)
samick
london city
en ik mis er vast nog wel een paar maar hier heb je een klein lijstje.
squier zou ik persoonlijk niet voor gaan, de halzen vind ik over het algemeen goed maar de body's lijken in de goedkoopste serie echt op karton...

natuurlijk kan je ook heel goed tweede hands gaan kijken. daar is ook zat te vinden.

heavy-metal-thunder
5 augustus 2004, 15:48
Ik heb onlangs een ganse namiddag in een muziekwinkel gekampeerd (In de States, laten ze je tenminste rustig alles uitproberen). Wat mij opviel was dat de goedkope gitaren niet noodzakelijk slecht zijn, maar bijna altijd enorm slecht zijn afgesteld. Of het nu een Epi of Squier of samick was. Een actie van meer dan 1 cm..., slecht geïntoneerd... , pick ups veel te ver van de snaren....

Maar, ik zou zeker niet durven zeggen dat het daarom slechte gitaren zijn. Als je kan, neem een kenner mee. Bij mij op de muziekacademie is een andere gitaarleraar samen met een student een Stagg gaan kopen. Wel die gitaar was netjes afgewerkt, klonk niet slecht en was heel voordelig geprijsd.

Pete Townshend
5 augustus 2004, 21:14
Ik heb ook nog een Squier. Ik vind dat die gitaar best een lekker "clean" geluid heeft.

thijsov
5 augustus 2004, 21:26
maar wat voor squier: de affinity is niet de squiers vcan rodn de 300 euro, die zijn anmelijk aardige gitaren :)
er is veel verschil tussen die 2 (beiden getest)

Raffel
6 augustus 2004, 16:04
zelfs stagg koffers zijn kut en daar komt niet eens geluid uit. Moet je nagaan...

Nighthawk
7 augustus 2004, 22:30
Vandaag heb ik dus m'n nieuwe gitaar gekocht bij key music. Een washburn pro x series voor 250€. Echt wel betere kwaliteit dan squier, ik zeg niet dat deze slecht zijn, maar de washburn heeft een warmere completere klank. Er is geen tremolo aan, en dus wel een vaste brug. Echt een lekker ding, met een mooie afwerking. 8-)

jorrit
8 augustus 2004, 12:19
gefeliciteerd, inderdaad een betere keuze als een squier

michielv
10 augustus 2004, 08:23
schecter (alleen slecht aan te komen in nl)


Ik weet niet precies wat jij onder budget gitaren verstaat maar Schecter is 1 van de duurdere merken.....

Schecter maakt ook onderdelen trouwens, net als bv. Mighty Mite, Rockinger en Schaller. Mark Knopfler speelde jarenlang op een rode Schecter strat die een tikkie meer heeft gekost dan een Fender (in die tijd bestonden er alleen nog USA Fenders ;) )

guitartub
10 augustus 2004, 17:37
Grappig dat Stagg zoveel reakties weet los te maken. Alleen jammer voor dat merk dat het overwegend negatieve zijn. (Volkomen terecht overigens, vind het dus ook NIKS :evil:

Traai
10 augustus 2004, 21:59
ik had tot voor kort een stagg, copy les paul ...

heb em weggedaan, vond er maar nx aan dus echt niet kopen!

jorrit
12 augustus 2004, 11:02
schecter (alleen slecht aan te komen in nl)


Ik weet niet precies wat jij onder budget gitaren verstaat maar Schecter is 1 van de duurdere merken.....

Schecter maakt ook onderdelen trouwens, net als bv. Mighty Mite, Rockinger en Schaller. Mark Knopfler speelde jarenlang op een rode Schecter strat die een tikkie meer heeft gekost dan een Fender (in die tijd bestonden er alleen nog USA Fenders ;) )

whaha schecter een van de duurdere merken? toen knopfler op een schecter speelde maakte schecter ook nog heel veel vervangings onderdelen voor gitaren en waren ze lang niet zo groot als ze nu zijn, dingen veranderen...............check ebay voor de grap eens op schecter of check mucisiansfriend, zijn toch echt veel laaggeprijsde schecters te koop hoor.

TB
14 augustus 2004, 20:28
goeie keus die washburn, welke kleur heeft ie?
en welke versterker heb je erbij ?

MazeMouse
14 augustus 2004, 21:05
Ik heb laatst wel een Stagg S301 geprobeerd (TomDeLonge immitatie :P)

Die klonk wel aardig.
Maar goed, met slechts 1 humbucker en 1 volume knop kun je weinig fout doen :D

Wormaap
14 augustus 2004, 21:35
Scheckter heeft goedkope gitaartjes, maar ook dure :P Lekker allround merk dat geen submerk maakt voor z'n goedkopere zut :)

Nighthawk
16 augustus 2004, 21:04
goeie keus die washburn, welke kleur heeft ie?
en welke versterker heb je erbij ?


Het is een zwarte gitaar, met metallic-grijze schijn, een x-22 eigenlijk, ben er erg content van! Mijn versterker kocht ik 2dehands van een vriend, een Vanderson stage van 50watt. Ik weet niet of dit een goed merk is of niet, maar voor mij is dit meer dan voldoende, en er komt prachtig geluid uit. :P Ik zet 1 vdeze dagen wel wat foto's online.

SiNiSTRaL
16 augustus 2004, 22:52
ik had tot voor kort een stagg, copy les paul ...

heb em weggedaan, vond er maar nx aan dus echt niet kopen!
ik en skabouter (en hoofd een beetje) waren daar redelijk over te spreken bij feedback eerst...voor t geld (159 ofzo) dan he ;)

jorrit
17 augustus 2004, 09:19
hoofd is ook de enigste met een beetje hersens van jullie drie :D