PDA

View Full Version : Squier Showmaster..?



Chroxy
2 augustus 2004, 13:49
ik lees hier vaker op het forum reacties over hoe slecht squiers wel niet zijn, dit gaat dan wel vaak over de standard en affinity series.

Zelf heb ik ondertussen al 1,5 jaar een Squier Showmaster, maar ik vraag me nu af of hij nou werkelijk zo slecht is al een gemiddelde squier of dat hij toch beter is. Hij heeft 1 humbucker, 2 single coils, reversed koppie, 24 frets en een floyd rose (Licensed under Floyd Rose Patents)..

is deze gitaar dus werkelijk zo slecht of is het toch een van de betere squiers..?

dejohan
2 augustus 2004, 14:00
Een gitaar waarop je een tiental jaar zonder problemen of zware mankementen op kan spelen is een goede gitaar. Al de rest is subjectief gelul. Natuurlijk is een Squier niet beter dan een USA Gibson, maar voor zijn prijs is hij best ok.
Kijk naar auto's: de meeste zullen het er wel over eens zijn dat een Golf een goede auto is. Maar als je elke dag met een Jaguar rijdt, vindt je een Golf natuurlijk dikke rommel. Met gitaren is het net hetzelfde.

lucifer
2 augustus 2004, 14:04
en verder, als de gitaar voor jou goed genoeg is, dan is er verder toch ook geen probleem?

Chroxy
2 augustus 2004, 14:07
neej, de gitaar is voor mij (nog steeds) meer dan goed genoeg, niet dat ik op veel verschillende (dure) gitaren gespeeld heb.. maar als ik hem in mn marshall plug ben ik er toch altijd blij mee..

maar wat ik me afvroeg is of deze nou echt zo slecht is al een gemiddelde squier of dat hij toch beter is..

Wormaap
2 augustus 2004, 14:08
Meestal merk je het verschil pas als je over'n degelijke amp gaat spelen.
Op mijn 10 Watt Marshall oefenversterkertje (geweldig ding overigens :D) klinkt mijn Epi LP het zelfde als'n Stagg Strat. Op m'n Fireball hoor ik pas echt het karakterverschil, daar klinkt de Strat ongelofelijk schel en kil op terwijl de Epi lekker gromt in't laag en redelijk warm blijft in't hoog :)

Chroxy
2 augustus 2004, 14:12
dat klopt ook.. ik heb dus die squier showmaster.. en mn oom heeft een fender strat.. (highway serie)..

als we die bij gitaarles in de versterker (stagg 15 watt ) duwen hoor je het maar ene beetje tot niet.. (en als dan 1tje beter klinkt vind ik die van mij beter klinken :P)

maar thuis had ik een marshall vs8080, die is net een week weg en komende week komt een marshall jcm 800 mijn kant op..

jaywalker
2 augustus 2004, 20:54
ik lees hier vaker op het forum reacties over hoe slecht squiers wel niet zijn, dit gaat dan wel vaak over de standard en affinity series.

Zelf heb ik ondertussen al 1,5 jaar een Squier Showmaster, maar ik vraag me nu af of hij nou werkelijk zo slecht is al een gemiddelde squier of dat hij toch beter is. Hij heeft 1 humbucker, 2 single coils, reversed koppie, 24 frets en een floyd rose (Licensed under Floyd Rose Patents)..

is deze gitaar dus werkelijk zo slecht of is het toch een van de betere squiers..?

grappig. Heb precies de zelfde gitaar. Ik heb er zo'n anderhalf jaar goed gebruik van kunnen maken. Hij speeld lekker, maar het geluid laat nog wel eens zijn wensen over. Ik speel er de laatste tijd weer wat vaker op omdat ik de humbucker toch nog wel erg lekker vind klinken, raar genoeg gebruikte ik die humbucker die anderhalf jaar niet.

Aangezien ik een Fender jaguar en een Fender strat heb gebruik ik hem niet zo heel vaak. Ik zit er wel aan te denken om de humbucker in mijn Fender strat te gooien aangezien die humbucker toch aanzienlijk beter "scheurt" dan mijn single coils.