PDA

View Full Version : Fender strats links maken



Man
2 augustus 2004, 13:13
test

Man
2 augustus 2004, 13:15
We kennen allemaal de gitaren van jimi hendrix en we weten dat dat vooral omgedraaide strats waren, ik wil een fender strat kopen, maar is het dan aan te raden om een linkshandigete gaan zoeken en daar meer voor te betalen of om gewoon een gezellige rechtshandige te fixen en die om te draaien?.

En trouwens, op strats zie je op internet overal wel of het een mex of een usa is maar niet of het een jappert is, hoe kom je daar achter?, of zijn dat gewoon alle fenders waar niks bij staat?!

mazzol!

dejohan
2 augustus 2004, 13:55
Japanse Fenders mogen niet in de USA verkocht worden, daarom vind je die dus haast niet op Amerikaanse sites. Wat betreft Europa weet ik het niet zo goed: op Europese sites zie je weleens de Japanse, maar dan eerder de modellen die men in Mexico niet heeft (Jaguar enzo), misschien mogen ze enkel die kopen. Fender heeft zoiezo liever dat iemand Mexicaanse Fenders verkoopt dan Japanse, want de Mexicaanse zijn door Fender zelf gebouwd, terwijl de Japanse door een licentiehouder worden gemaakt. Mexico betekent dus meer winst voor Fender. Maar of ze beter zijn weet ik niet.

De Fenders waar geen land bij staat zijn meestal Mexicaanse, USA fender hebben "American" in hun naam. Als je een Mexicaanse fender wil kopen, mik dan op de re-issue series, die zijn veel beter dan de standaard. Als je goedkoop (onder de 250€) een tweedehands jaren 80 Japanse Fender kan vinden, koop hem, dit zijn goede gitaren voor die prijs, en imho beter dan de huidige Jappen of Mexicanen.

patricia
2 augustus 2004, 17:12
We kennen allemaal de gitaren van jimi hendrix en we weten dat dat vooral omgedraaide strats waren, ik wil een fender strat kopen, maar is het dan aan te raden om een linkshandigete gaan zoeken en daar meer voor te betalen of om gewoon een gezellige rechtshandige te fixen en die om te draaien?.

En trouwens, op strats zie je op internet overal wel of het een mex of een usa is maar niet of het een jappert is, hoe kom je daar achter?, of zijn dat gewoon alle fenders waar niks bij staat?!

mazzol!

probeer een high way strat zijn betaalbaar usa en linkshandig verkrijgbaar :wink:

Sander II
2 augustus 2004, 17:21
of koop gewoon de mijne :-D

patricia
2 augustus 2004, 17:37
ik zoek een linkshandige jem555 :-?

jaywalker
2 augustus 2004, 20:42
Ik raad je een een japanse strat aan. Je kan ze niet goed herkennen, maar bij de hals montage plaat staat tegenwoordig crafted in japan. Bij de oudere staat vaak made in Japan. Ik ben eigenlijk nog niet een USA start, jag, jazzmaster of telecaster tegen gekomen die echt beter klinken en spelen dan mijn Japanse Jag(crafted in Japan) en Japanse Strat (made in japan). Ze zijn niet duur en worden eigenlijk meer gewaardeerd dan Mexico Fenders.

dejohan
3 augustus 2004, 12:27
Ik raad je een een japanse strat aan. Je kan ze niet goed herkennen, maar bij de hals montage plaat staat tegenwoordig crafted in japan. Bij de oudere staat vaak made in Japan. Ik ben eigenlijk nog niet een USA start, jag, jazzmaster of telecaster tegen gekomen die echt beter klinken en spelen dan mijn Japanse Jag(crafted in Japan) en Japanse Strat (made in japan). Ze zijn niet duur en worden eigenlijk meer gewaardeerd dan Mexico Fenders.

+1

cappuccino
3 augustus 2004, 13:19
jimi h. heeft bewezen dat het prima mogelijk is om met een rh. fender te spelen door m gewoon om te draaien. Denk alleen wel eraan dat dan de potmeters aan de bovenkant v.d body zitten, je plug a/d bovenkant insteekt, je stemknoppen omlaag wijzen, en je tremolo-arm ook omhoog zit, en de vorm v/d body is niet meer ergonomisch verantwoord..... Het is zeer persoonlijk of je deze genoemde punten prettig ervaart of juist onpretiig. Wat je moet veranderen om van rh naar lh te maken zijn; de snaren omdraaien, de kam omdraaien, en wellicht het knopje verplaatsen waar je gitaarband aan zit...
Succes ermee. PS ikzelf prefereer toch een lh gitaar, want dan zit alles weer op de bedoelde plaats (en dat blijkt dan toch niet voor niets zo te zijn). RESPECT voor jimi :cool: