PDA

View Full Version : noizgate demo



Sicky61
2 augustus 2004, 10:19
NoiZGatE heeft de demo af.
Er staan 5 nummers op de site:http://www.noizgate.nl/
Alles is met microphones in diverse oefenruimtes en slaapkamers opgenomen en thuis afgewerkt met pro tools.
Hier heb je d'r vast 1 :http://www.noizgate.nl/mp3/coma.mp3
Je mening graag.

Maiden Michiel
2 augustus 2004, 10:25
Drums klinken behoorlijk kut eigenlijk maar voor een demo is het geheel best ok.
Ik hoor behoorlijk wat Pantera invloeden.

Luc-O
2 augustus 2004, 11:16
Hey te gek nummer man! Metal zoals metal bedoeld is. Grooved en beukt als de tering, jullie kunnen wel spelen! Ik zou dit wel eens met een ultravette Pantera-productie willen horen, want het geluid laat idd nog wat te wensen over. Maar dan nog, ik hoor tien keer liever een goede, strakke band met een shitgeluid dan een kutband met een topproductie 8-)

dejohan
2 augustus 2004, 12:32
De nummers vind ik zeker ok.
Maar de drums klinken raar, die snare komt er echt wel heel hard door, bovendien klinkt ie meer als een tom dan als een snare. In het geheel vind ik de mix nogal raar: ikzelf zou toch eens proberen de gitaren meer naar de voorgrond brengen, en de drums naar achteren.

Horus
2 augustus 2004, 15:45
Drums klinken iid meer dan gaar. En je gitaargeluid vind ik ook niet zo tof, het is meer noise met een toontje erdoor dan andersom.

Sicky61
2 augustus 2004, 21:28
Hey mannen....bedankt voor de reacties.
De gitaren zijn idd wat te ver terug geschroefd,vooral op het nummer coma,maar daar kunnen we nog wel wat aan doen dus.
Ja en de drums..........als je de drums alleen hoort klinkt het erg natuurgetrouw maar in de mix is het een stuk minder.
Als de gitaar harder in de mix komt zakt de drums er wel wat verder in.
Tenminste.......dat hopen we dan maar he.
Wel leerzaam om te merken dat als je andermans meningen hoort,je toch anders gaat luisteren.

Sicky61
2 augustus 2004, 21:39
Drums klinken iid meer dan gaar. En je gitaargeluid vind ik ook niet zo tof, het is meer noise met een toontje erdoor dan andersom.
bij alle nummers Horus,of alleen bij coma?
ander nummer:
http://www.noizgate.nl/mp3/driven.mp3

dejohan
3 augustus 2004, 14:00
Drums klinken iid meer dan gaar. En je gitaargeluid vind ik ook niet zo tof, het is meer noise met een toontje erdoor dan andersom.
bij alle nummers Horus,of alleen bij coma?
ander nummer:
http://www.noizgate.nl/mp3/driven.mp3

Deze mix is beter, ook de drums, maar ik vind de snare nog altijd klinken als een Dash waspoederton, er lijkt wel een "modderige" frequentie tussen te zitten, hij klinkt te 'boomy', je hoort het vel te lang naresoneren, en zit teveel in dezelfde frequenties van de bas/gitaren.
Ik zou de snare eens door een EQ sturen. Ergens in de mid/laag is er een band die als je hem naar beneden haalt, die 'boomy' weghaalt. Probeer die eens te vinden. Waarschijnlijk gaat je snare ook strakker klinken.

Sicky61
3 augustus 2004, 18:43
over een week of 2 gaan we weer 2 nummers opnemen....es kijken of dat beter lukt met die snare.
De drummer was er ook al niet zo blij mee.
Bedankt voor de suggesties en adviezen.
Als ze klaar zijn zal ik ze weer posten.

Retinite
4 augustus 2004, 11:24
nice gedaan met die stem(men) trouwes in coma (y)! maar eigenlijjk klintk alles goed (wel niet helemaal 100 omdat het niet 'professioneel opgenomen is') behalve toch die iets te harde snare ja want de andere delen van de drum (om t zo mar ff te noemen) klinken wl goed/hard (eignelijk zacht :p) genoeg
leuk die dat vanaf 2:35 is dat chorus of phaser/flanger? (ik kan ze NOOIT uit elkaar houden) maar je bedoelt dat je over 2 weken in een studio gaat opnemen, of 'verder gaat' met opnemen?
als je Coma nog een keer opneemt moet je m zeker posten (of je meot m willen verkopen ja dan ist een ander verhaal :p) ik vind m iig errrug goed, omdat t wel beetje mijn stijl is :) al mag de kwaliteit altijd wat beter natuurlijk, t lijkt nu een beetje 'ver weg' doe daar wat aan en t is perfect :D

segers
5 augustus 2004, 20:05
Ik vind het wel cool, goed ingespeeld allemaal!! :lol:

Sir Peckerkäse
6 augustus 2004, 12:12
de heer inkytoy is ook op dit forum

Stratman70
6 augustus 2004, 13:08
Niet helemaal mijn muziek, maar kan het zeker waarderen!!!!!!http://home.wanadoo.nl/e.kosters/slayer%5b1%5d.gif

Horus
6 augustus 2004, 13:22
Ok, ik had niet alles geluisterd, die Driven track is wel ok. Maar ook hier zijn de drums naar mijn mening lang niet goed genoeg. Dat is nou de kunst van het mixen ;) Iets ook in een nummer goed te laten klinken, en niet alleen als je alle andere kanalen gemute hebt. Maar ik zou ook je songs niet als 96kbps encoden, dan verlies je zoveel dat het niet echt mogelijk meer is je mix echt goed te beoordelen (voor de hi-hat en crashes klinken heel, heel erg slecht, door de compressie. Maak d'r een 192kbps mp3 van en daar ben je vrijwel geheel vanaf.

jorrit
6 augustus 2004, 13:44
k moet toegeven dat ik niet alles en geluisterd heb, wel allemaal gedownload, dus ik ga ze nog allemaal in zn geheel luisteren.
wat me opvalt en wat volgens mij nog niet gemeld is, is dat ik niet echt 2 gitaren hoor.....en jullie spelen wel met 2 gitaren...

Sicky61
7 augustus 2004, 21:25
k moet toegeven dat ik niet alles en geluisterd heb, wel allemaal gedownload, dus ik ga ze nog allemaal in zn geheel luisteren.
wat me opvalt en wat volgens mij nog niet gemeld is, is dat ik niet echt 2 gitaren hoor.....en jullie spelen wel met 2 gitaren...
nee,1 gitaar....en een bas dan.

Hempo
7 augustus 2004, 21:33
Vind het niet echt prettig naar dit soort muziek te luisteren. Maar das een kwestie van smaak.

Drums klinken idd niet goed, zang hou k ook niet van op deze manier.
Das allemaal smaakkwestie, voor de rest wel strak allemaal. wel geinig gitaar riffje.

jorrit
8 augustus 2004, 12:22
k moet toegeven dat ik niet alles en geluisterd heb, wel allemaal gedownload, dus ik ga ze nog allemaal in zn geheel luisteren.
wat me opvalt en wat volgens mij nog niet gemeld is, is dat ik niet echt 2 gitaren hoor.....en jullie spelen wel met 2 gitaren...
nee,1 gitaar....en een bas dan.

ow sorry nog ff nagecheked op de site ik dacht dat ik er twee had gezien maar die ene is nu verdwenen 8-)

maar k heb alles geluisterd, vette shit, live dan...maar over de opname is genoeg gezeurd

boudewijn
8 augustus 2004, 18:16
waanzinnig echt te gek vette shit en ook best een goede productie.

dit doet me een beetje denken aan de oude S.O.D. en de oude Seatlle sound vond ik helemaal te gek blijven dauwen

groet Boudewijn

AART
10 augustus 2004, 01:27
in pure rage zit een stukje dat lijkt op een nieuw metallica nummer, "shut up, i'll fuck you up" ofzo.

Sicky61
10 augustus 2004, 02:51
in pure rage zit een stukje dat lijkt op een nieuw metallica nummer, "shut up, i'll fuck you up" ofzo.
oh......leuk :roll: