PDA

View Full Version : Misschien wil k een gitaar naast m'n bas :)



JaZ86
2 augustus 2004, 10:06
Hey gasten!
Ik speel nu een tijdje bas en dat bevalt me heeeel erg goed, laten we dat voorop stellen :) Maar nu lijkt me gitaar spelen ook wel heel erg gaaf, dus ga ik misschien op zoek naar een leuke gitaar voor "erbij".
Het ligt er ook een beetje aan, kan ik m'n basversterker (marshall30wcombo) daar ook voor gebruiken, of moet ik ook nog een apparte versterker regelen enzo? Maargoed, áls ik er een ga regelen, dan is de vraag natuurlijk: welke?
Ik wil er natuurlijk niet teveel aan uitgeven, omdat het maar extra is, maar ik denk dat tussen de 100 en de 200 (uiteindelijk) wel moet lukken, evt tweedehands.
Ten eerste vind ik het scherpe uiterlijk van bijvoorbeeld Ibanez (types heb ik -nog- geen verstand van) erg vet en verder ben ik op zoek naar een wat ruige sound (voor muzieksmaak,zie signature). Ik geloof dat Munky van Korn ook op ibanez speelt? Nou, die blauwe vind ik nou een érg vet gitaartje :) alleen denk ik dat die nogal prijzig zal zijn :P
maargoed, weten jullie mij iets bij te brengen over de verschillende opties die ik dan heb, of heeft iemand van jullie toevallig iets liggen wat mij kan interesseren??

dejohan
2 augustus 2004, 10:26
Je kan zonder problemen gitaar spelen op een basversterker. Ik heb jaren gitaar gespeeld op een Roland bass cube, een amp die nog altijd perfect werkt.
Je moet wel van het geluid houden: je gitaar krijgt een mooi compressed, punchy geluid, perfect voor funk en ander ritmegitaarwerk.
En moet je je amp instellen dat hij de hoge tonen doorlaat, maar perfect doet hij dat niet, een "echte" gitaaramp is daar beter in.

doncker
2 augustus 2004, 10:31
Kzie dat je goede smaak hebt :-D
Maar om een hatebreed te kunnen krijgen zul je toch naar een gitaar versterker moeten gaan omdat een bass de overdrives niet al te best aankan.Wat is je gitaar budget ?

JaZ86
2 augustus 2004, 11:19
ok, tot zover het versterker gedeelte dus, waarschijnlijk zal ik eerst m'n bascombo (of thuis een koptelefoon, kan dat???) gebruiken en als het gitaarspelen me meer bevalt dan het bassen zal ik wel op zoek gaan naar een leuke amp :)

maargoed, welke types raden jullie mij aan? (budget dus rond de 200, even m'n volgende maandloon en financiele toestand afwachten :razz: ) En als jullie iets 2e hands weten te vinden, hoor ik het ook graag :)

Sander II
2 augustus 2004, 13:28
Als ik af en toe zo rondkijk op dit forum schijnen er voor jou muzieksoort nogal wat Ibanez RGxxxtjes (modelnummer boven de 500 voor een goede) te circuleren op marktplaats en gitaarmarkt. Kijk daar dus even naar.

Sander II
2 augustus 2004, 13:29
vraag eens wat hij er voor wil http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=26396

Bobbel
2 augustus 2004, 14:36
je houd van korn he... 7-snarige Korn signature Ibanez... is dan een optie... maar ik weet niet of het verstandig is om meteen met een 7-snarige te beginnen... lijkt mij niet... maar ik kan het ook fout hebben...

dejohan
2 augustus 2004, 15:41
je houd van korn he... 7-snarige Korn signature Ibanez... is dan een optie... maar ik weet niet of het verstandig is om meteen met een 7-snarige te beginnen... lijkt mij niet... maar ik kan het ook fout hebben...

:o Je gaat die arme jongen toch geen 7 snaren geven?!
Een bassist is er 4 gewoon, das al moeilijk genoeg voor de meeste bassisten. :wink: :wink: :wink:

StereoX
2 augustus 2004, 16:13
je houd van korn he... 7-snarige Korn signature Ibanez... is dan een optie... maar ik weet niet of het verstandig is om meteen met een 7-snarige te beginnen... lijkt mij niet... maar ik kan het ook fout hebben...

:o Je gaat die arme jongen toch geen 7 snaren geven?!
Een bassist is er 4 gewoon, das al moeilijk genoeg voor de meeste bassisten. :wink: :wink: :wink:

en een K7 signature voor 200 eurie is vrij moeilijk te vinden denk ik :cool:

Bobbel
2 augustus 2004, 16:15
ja... ik heb geen flauw idee wat die dingen kosten... ik weet alleen dat ik er nooit aan zal beginnen... 7 snaren... wat is dat nou... er horen er 6 op...

StereoX
2 augustus 2004, 16:30
een 7-snaar lijkt mij nog steeds erg stoer om erbij te hebben. gewoon een beetje mee expirimenteren en aankloten.

alleen moet mijn 7-snaar een vaste brug hebben en dan vallen er al een hoop af in de lage prijsklasse. maar er komt een dag....

JaZ86
2 augustus 2004, 20:42
whaha, inderdaad; van 4 naar 7 snaren is misschien iets teveel van het goede :-D
maargoed, ik zou dus vooral naar een Ibanez RG op zoek moeten gaan? Voor zover ik rg's heb gezien bevallen mij die dus wel, alleen aan welke prijzen moet ik dan gaan denken?

oja, verdere tips of aanbevelingen zijn welkom :)

JaZ86
4 augustus 2004, 10:37
ik heb even verder gezocht en ben op 2maal een ibanezRG270 en een RG270DX gekomen. Een (hopelijk) ergens in de buurt voor zo'n 150euro (2ehands) en een andere bij uitverkoop van een muziekwinkel in Petten voor 225 of 250 voor de RG270DX. Ten eerste, is een RG270 aan te raden? En verder, wat is het verschil met de DX en waar zou ik zowiezo op moeten letten áls ik er een ga kopen?

Alvast bedankt voor info en/of hulp!

Squier4ever
4 augustus 2004, 21:38
Ibanez :-?
Korn is nix mis mee trouwens maar Ibanez :-?

lupoloco
4 augustus 2004, 21:47
Ibanez :-?
Korn is nix mis mee trouwens maar Ibanez :-?

onderbouw je mening eens...

Megadeth
5 augustus 2004, 00:17
Dat iemand met Squier4ever als nickname Ibanez durft af te kraken, waar gaat dat heen met de wereld? :o
Volgende stap is de Lada-rijder die een Mercedes afkraakt.

Bobbel
5 augustus 2004, 02:41
Dat iemand met Squier4ever als nickname Ibanez durft af te kraken, waar gaat dat heen met de wereld? :o
Volgende stap is de Lada-rijder die een Mercedes afkraakt.

uuhhm nee... ik zou voor squier gaan... en een ibanez vergelijken met een mercedes... dat gaat wel heel erg ver... kijk een Fender is een Mercedes en een Gibson is een Volvo... maar ibanez is meer iets als een (laten we het netjes houden)... Peugeot...

Wormaap
5 augustus 2004, 02:51
Dat iemand met Squier4ever als nickname Ibanez durft af te kraken, waar gaat dat heen met de wereld? :o
Volgende stap is de Lada-rijder die een Mercedes afkraakt.

uuhhm nee... ik zou voor squier gaan... en een ibanez vergelijken met een mercedes... dat gaat wel heel erg ver... kijk een Fender is een Mercedes en een Gibson is een Volvo... maar ibanez is meer iets als een (laten we het netjes houden)... Peugeot...

Dan vind ik persoonlijk de duurdere/betere Ibanezen toch wel meer Nissan Skylines die dan wel minder klassiek zijn dan Mercedesen en Volvo's, maar ze wel voorbijstomen.

M.a.w. 'T is maar net wat je lekker vindt naar mijn mening.

Bobbel
5 augustus 2004, 02:53
ja... het gaat uiteindelijk om smaak :wink:

JaZ86
5 augustus 2004, 10:25
ok ok ok, weer ff ontopic plz :)

Ik heb nu iemand (erg in de buurt gelukkig) gevonden met een RG450!!! Voor een heel net prijsje, 200euro. Wat denken jullie, gewoon doen? en waar zou ik dan extra op moeten letten bij het kopen?

Raffel
5 augustus 2004, 14:09
ibanez = maybach man, comfort :D

Pilitev
5 augustus 2004, 15:40
User reviews van de RG 450

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Ibanez/RG450-01.html

Harry
5 augustus 2004, 16:32
Dat iemand met Squier4ever als nickname Ibanez durft af te kraken, waar gaat dat heen met de wereld? :o
Volgende stap is de Lada-rijder die een Mercedes afkraakt.

uuhhm nee... ik zou voor squier gaan... en een ibanez vergelijken met een mercedes... dat gaat wel heel erg ver... kijk een Fender is een Mercedes en een Gibson is een Volvo... maar ibanez is meer iets als een (laten we het netjes houden)... Peugeot...

heee, niet schelden op Peugeot!!! :evil:

doncker
5 augustus 2004, 16:39
gelukkig dat prs de toyota onder de gitaren is