PDA

View Full Version : Warmoth bouwwerken



Theije
2 augustus 2004, 04:38
Wie heeft er allemaal via warmoth.com een gitaar of zelfs meerdere gebouwd? ben hier erg benieuwd naar, foto's zijn dus ook erg welkom! :)

Ik ben zelf inmiddels een beetje van het idee afgestapt omdat ze gewoon niet de dingen kunnen leveren die ik zoek, zo kunnen ze geen set-neck of neck-thru leveren, geen string-thru opties, geen necks met grotere scale (behalve baritone halzen met standaard strat headstock) en wat ik vooral een gemis vind, geen 24 frets halzen enkel 22 frets hals met een extended fingerboard tot 24 frets. Kortom de mogelijkheden zijn iets te beperkt voor de gitaar die ik in gedachten had.

fred dons
2 augustus 2004, 07:16
hi theije

je zegt dat warmoth geen stringthrough opties levert maar dat is onzin, hun hardtail strats en teles zijn stringthrough en indien je een gibson brug zou kiezen dan kun je de string through er later in nederland nog bij boren.

verder zie ik het probleem niet zo met een extended 24 fret fingerboard tov een tot de 24 fret doorlopende hiel :???: (ik zie geen voordelen met het laatste tov het eerste)
hun baritone halzen zijn met meerdere headstocks (ook paddlehead) verkrijgbaar
maar hier in ieder geval wat plaatjes van mijn warmoths (je moet even tussen de collectie door kijken maar de meesten zijn of compleet warmoth of hebben een body danwel nek van warmoth)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&st=1&album=440038&ktw=709668b0b783be5e8e9c7968a152ddb8

michielv
2 augustus 2004, 09:20
Wie heeft er allemaal via warmoth.com een gitaar of zelfs meerdere gebouwd? ben hier erg benieuwd naar, foto's zijn dus ook erg welkom! :)

Ik ben zelf inmiddels een beetje van het idee afgestapt omdat ze gewoon niet de dingen kunnen leveren die ik zoek, zo kunnen ze geen set-neck of neck-thru leveren, geen string-thru opties, geen necks met grotere scale (behalve baritone halzen met standaard strat headstock) en wat ik vooral een gemis vind, geen 24 frets halzen enkel 22 frets hals met een extended fingerboard tot 24 frets. Kortom de mogelijkheden zijn iets te beperkt voor de gitaar die ik in gedachten had.

Klinkt als kun je net zo goed/beter de onderdelen die je wilt hebben bij Vox Humana of (zou ik doen, aangezien je uit Groningen komt) Rikkers halen?

Per slot van rekening zal het voor de prijs niet echt veel uitmaken en in geval van vragen/advies nodig kun je nog eens ergens langs.

Theije
3 augustus 2004, 03:59
Bij Vox humana heb ik idd wel eens geinformeerd alleen zijn toch nog vrij prijzig, Warmoth is zeker wel goedkoper, en het assortiment dat op de site staat is vrij beperkt zeker qua bodies.
En rikkers is zowiezo heel erg prijzig, en ik weet trouwens niet eens of ze wel onderdelen verkopen volgens mij doen ze alleen projecten op order en dan word het helemaal duur.

Theije
3 augustus 2004, 04:08
hi theije

je zegt dat warmoth geen stringthrough opties levert maar dat is onzin, hun hardtail strats en teles zijn stringthrough en indien je een gibson brug zou kiezen dan kun je de string through er later in nederland nog bij boren.

verder zie ik het probleem niet zo met een extended 24 fret fingerboard tov een tot de 24 fret doorlopende hiel :???: (ik zie geen voordelen met het laatste tov het eerste)
hun baritone halzen zijn met meerdere headstocks (ook paddlehead) verkrijgbaar
maar hier in ieder geval wat plaatjes van mijn warmoths (je moet even tussen de collectie door kijken maar de meesten zijn of compleet warmoth of hebben een body danwel nek van warmoth)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&st=1&album=440038&ktw=709668b0b783be5e8e9c7968a152ddb8

Het string-through idee is idd een oplossing echter ik wou hun zo veel mogelijk het boorwerk laten doen omdat ik dat zelf niet zo goed aan durf.
Het nadeel van een extended fingerboard vind ik dat het fingerboard verder op de body komt te liggen wat dus de plaatsing van je hals element beïnvloed plus dat de bereikbaarheid van de fretten heel slecht kan zijn wat zou betekenen dat je je body weer moet aanpassen.

fred dons
3 augustus 2004, 07:19
of de toets nu wel of niet extended wordt bij een 24 frets nek, de hals pup komt op precies dezelfde plek te staan , de schaallengte blijft immers gelijk en dus ook de afstand tussen de brug en de laatste frets .

het enige dat anders is de neckpocket, die komt dieper te liggen bij een niet-extended toets wat voor mij dus reden zou zijn om een extended toets te nemen (je houd meer hout over)

Theije
4 augustus 2004, 01:36
Maar hoe zit dat dan met de bereikbaarheid van de hogere fretten? want daar hebben ze op de warmothsite wel een stukje aan besteed, dat dat eventueel problematisch zou kunnen zijn afhankelijk van je body design.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze geen standaard 24 frets nekken leveren, ik bedoel ze hebben wel vrij veel 'metal' modellen bodies bijv. ik kan me niet voorstellen dat men er vanuit gaat dat iemand daar een 22 frets hals op monteerd.

Maar ik denk dat ik mijn ontwerp eens ga voorleggen bij hun om te kijken in hoeverre daar met hun standaard onderdelen aan te voldoen is en wat er vervolgens aangepast zou moeten worden.
Het feit is namelijk dat ik niet een ervaren gitaar knutselaar ben dus drastische ingrepen zijn niet aan mij besteed :)

fred dons
4 augustus 2004, 08:08
met name op een bestaande body wordt een extended toets een probleem omdat neck pup vaak al voorgefreesd is op de plek waar de 24e fret zit
als je de body gelijk mee laat maken dan komt tie gelijk op de goede plek, als je nu ook de bereikbaarheid iets wil verbeteren dan kun je zelf in de onderste cutaway wat hout weg vijlen a la PRS

overigens maken ze wel veel "metal" modellen maar helaas is soleren rond de 24 ste fret een beetje uit (men heeft liever een lage b dan een hoge e :wink: )