PDA

View Full Version : GOED cabinet :) (nieuw)



skabouter
2 augustus 2004, 00:25
Jippie, kheb weer een mooie nieuwe aanschaf gedaan :)

een marshall JCM800 Lead series 1960A ! dit vind ik verreweg de betere marshall kasten (dit is mijn 3e). er zitten die geweldige 65-watt celestions in.
de G65-12`s. dat zijn echt prachtige speakers. lekker warm en strak in het laag. geen geflubber, en blijft helder. ook mijn framus dragon klinkt heerlijk over deze kast.

ik betaalde 390 voor het cabinet, en kreeg er nog een enorme PA box met een 15" speaker erin die lang niet verkeerd klinkt GRATIS bij :)

nu heb ik weer een echt mooi jcm800 setupje. geen afgeragde cab meer, maar mooi de originele bijpassende, in goede staat. klinkt geweldig ! en ziet er zeer gelikt uit :) zoiets:

http://www.guitar-shelter.com/other/image/JCM800.jpg

als mensen een goed cabinet zoeken maar geen TV of A/BX kunnen betalen, zoek dan dit cabinet (of 1 met dezelfde speakers !!)
heeeerlijk :)

andy
2 augustus 2004, 00:32
Gefeliciteerd Ska. Een heel mooi prijsje. En ik ben het verder helemaal met je eens over het JCM 800 cab.
Ik heb zelf een JCM 900 staan, maar die vind ik een stuk minder klinken. De JCM 800 heeft veel meer lekker laag.

Annuh
2 augustus 2004, 00:35
Gsus Schat...je bent weer lekker bezig he?! :D

nu giet ik is een fles whiskey achterover van jaloezie hahaha :wink:

jmp1
2 augustus 2004, 10:20
gelukkig is bogner veel beter dan marshall

BramVersteeg
2 augustus 2004, 11:04
gelukkig is bogner veel beter dan marshall :-? :???:

robzilla
2 augustus 2004, 11:57
Feli Ska, die ander is dus verkocht neem ik aan?

BLOK182
2 augustus 2004, 12:01
Ah gefeliciteerd dude! Eg goeie deal, vooral met die gratis PA box erbij!

bluegate
2 augustus 2004, 12:06
Van harte...

Maar heb je ook nog een andere top naast de Framus?

Of wil je twee 4x12" kasten op het podium 8-)

ieme
2 augustus 2004, 12:28
Van harte...

Maar heb je ook nog een andere top naast de Framus?

Of wil je twee 4x12" kasten op het podium 8-)
hij heeft nog een mooie JCM800 top...

skabouter
2 augustus 2004, 13:13
Feli Ska, die ander is dus verkocht neem ik aan?

juist, dat was echt een afgeragt ding. daar wilde ik vanaf. deze is stukken mooier. en een A (das wel mooier bij halfstack) en nog betere speakers ook. :)

en ja, ik heb een Jcm800 2204 top, daarvoor wilde ik dit cab, om een mooi setje te hebben. volgens mij heeft dit ding best een hoge verkoopwaarde nu :) altijd handig

ieme
2 augustus 2004, 14:04
Feli Ska, die ander is dus verkocht neem ik aan?

juist, dat was echt een afgeragt ding. daar wilde ik vanaf. deze is stukken mooier. en een A (das wel mooier bij halfstack) en nog betere speakers ook. :)

en ja, ik heb een Jcm800 2204 top, daarvoor wilde ik dit cab, om een mooi setje te hebben. volgens mij heeft dit ding best een hoge verkoopwaarde nu :) altijd handig
Verkoopwaarde? bah! ik dacht dat jij je spullen had om te bespelen! je lijkt wel zo'n gore handelaar die de prijzen opdrijft! (grapje!) t setje is nu zo'n 1000 euro waard

robzilla
2 augustus 2004, 15:22
En nu ga je een keer voor een goede gitaar? :D

skabouter
2 augustus 2004, 16:16
nope ieme, deze hou ik echt wel !! geweldige setup. het is alleen leuk om te weten dat ik er nog wel wat moois voor terug kan krijgen.

en rob, hou je kop :D

robzilla
2 augustus 2004, 16:57
nope ieme, deze hou ik echt wel !! geweldige setup. het is alleen leuk om te weten dat ik er nog wel wat moois voor terug kan krijgen.

en rob, hou je kop :D

:lol:

Negative K3 fan
2 augustus 2004, 17:46
echt wel lijpe shit arjen.

robzilla
2 augustus 2004, 19:39
Trouwens Arjen, hoe vind je de Marshall nu tegenover die Framus? Ben je nu niet meer geneigd om de Marshall te gaan gebruiken?

skabouter
2 augustus 2004, 22:18
nou rob, daar zit idd wel wat in. helaas heb ik nog niet A/B kunnen checken, dat is vnaaf morgen pas mogelijk. maar ik verwacht idd dat ie niet (veel) slechter is dan het framus cabinet. ALS dat zo is ga ik idd dat marshall cabinet gerbuiken, of misschien de speakers omruilen (maar dat lijkt me eigenlijk geen goed idee.)

ik zal het na morgen even laten weten, als ik weet wat nou beter klinkt

robzilla
2 augustus 2004, 22:35
nou rob, daar zit idd wel wat in. helaas heb ik nog niet A/B kunnen checken, dat is vnaaf morgen pas mogelijk. maar ik verwacht idd dat ie niet (veel) slechter is dan het framus cabinet. ALS dat zo is ga ik idd dat marshall cabinet gerbuiken, of misschien de speakers omruilen (maar dat lijkt me eigenlijk geen goed idee.)

ik zal het na morgen even laten weten, als ik weet wat nou beter klinkt

Ik doelde ook eigenlijk meer op de heads zelf. Of je niet meer geneigd ben op een top Marshalletje te spelen dan een Framus...?

Mr.Bluesbreaker
2 augustus 2004, 22:43
goede deal, super cabs lijken me het! Wat ik me alleen afvraag, ik hoor heel vaak dat een 900 scheller en minder laag zou hebben tov een 800, maar ik heb een 900 en de bas komt nooit boven de 4 bij mij. Spelen jullie dan met gitaren uit vurenhout of zal dit gewoon aan mijn mahonieplank liggen :wink:
Met andere woorden, is een LP plus 800 cab bijvoorbeeld niet een en al whoomph en laag en brom?

skabouter
2 augustus 2004, 23:08
Ik doelde ook eigenlijk meer op de heads zelf. Of je niet meer geneigd ben op een top Marshalletje te spelen dan een Framus...?

ow op die manier. nee, dat heb ik niet. ik had die jcm800 halfstack (met andere cab) als eerst. ik vind het een zeer fijn ding, hele pure tone, en brute scheur. maar voor wat ik wil spelen (vooral in mijn band) is hij me te beperkt. ik gebruikte eerst een 4-kanaals buizen preamp in de input om nog verschillende sounds te creeën. topoplossing is dat niet, vandaar de aanschaf van de framus. die is lekker veelzijdig, en goed voor wat ik wil/nodig heb. dat is toch echt mijn main-amp, jcm800 zla dat nooit worden.
maar dat betekent niet dat ik die jcm800 niet geweldig vind, qua tone en karakter (heeft een hele historie en is zeer gerennomeerd) is hij perfect, alleen te beperkt.

skabouter
2 augustus 2004, 23:11
goede deal, super cabs lijken me het! Wat ik me alleen afvraag, ik hoor heel vaak dat een 900 scheller en minder laag zou hebben tov een 800, maar ik heb een 900 en de bas komt nooit boven de 4 bij mij. Spelen jullie dan met gitaren uit vurenhout of zal dit gewoon aan mijn mahonieplank liggen :wink:
Met andere woorden, is een LP plus 800 cab bijvoorbeeld niet een en al whoomph en laag en brom?

ja, die 800 cabs klinken zwaarder vind ik. jcm900 cabs wat scheller en ieler. maar dat ligt vooral aan de amps ! de cabs zijn goed op de amp afgesteld. ik heb het nooit geprobeerd, maar ik verwacht dat een jcm800 over een 900 cab beter klinkt dan andersom...........

jcm800 top: veel laag, ballen enorme druk en punch. stevige sound. daarbij hoord dus een cabinet met veel laag, definitie en kracht om die druk te kunnen weergeven.

jcm900 top: meer hoog (schel), veel meer gain, daardoor smoother, minder ballen, en ook ieler. wat dat betreft beter voor (nu)metal en easy rock, maar jcm800 is voor echte rock/rock`n roll/bluesrock enzo toch beter. meer classic.

jcm800 + LP geeft idd veel bass en oophm. zware sound is dat. maar als dat is wat je zoekt dan is dat mooi natuurlijk :)

Negative K3 fan
3 augustus 2004, 01:20
daarbij hoord

wow en jij hebt vwo gedaan???

skabouter
3 augustus 2004, 13:38
jezus, ik dacht dat je me nu toch wel zo`n beetje kende :D
praat voor jezelf, sukkeltje

Negative K3 fan
3 augustus 2004, 13:58
jezus, ik dacht dat je me nu toch wel zo`n beetje kende :D
praat voor jezelf, sukkeltje

ja ik kende je wel, maar sommige dingen blijven me echt verbazen.

coal
3 augustus 2004, 14:31
Ik heb een maand of wat op een ouwe afgeragde JCM900 kast gespeeld en vond em inderdaad veel te iel. Die gast waarvan ik em kon kopen wilde er minimaal 350 euro voor hebben. Dus ff verder gekeken en uiteindelijk dus een JCM800 gekocht voor slechts 250 euro, met slechts 1 beschadiging aan de achterkant. Ding klinkt idd erg super. Ben er erg tevreden over, supergeluid.

skabouter
3 augustus 2004, 14:58
zozo, goede koop :) mooie kast dan !
maar welke speakers zitten daarin ? de echte 65 watters ? dan heb je echt een megadeal :)

coal
3 augustus 2004, 16:13
Ja voor zover ik kan zien is de kast niet los geweest en zouden er dus de 65 watters in moeten zitten. Die kerel die em verkocht, liet em me uitgebreid testen, mocht mn eigen versterker gebruiken en ik heb zo'n drie kwartier gespeeld. Hij had zelf iets van 15 gitaren en was een halve sessiemuzikant, leek me verder wel betrouwbaar :) Plus dat uit de omschrijvingen die ik hier op het forum lees over het geluid behoorlijk overeen komt met wat ik aan ervaring heb met deze kast

Annuh
3 augustus 2004, 21:45
ey Schat, ik zit nu in arnhem en zie dat ding weer is op de foto...damn!
En las net van de GRATIS pr erbij...men...give me a break (with wiskey again)! :razz:

skabouter
4 augustus 2004, 00:47
ey Schat, ik zit nu in arnhem en zie dat ding weer is op de foto...damn!

tell me about it :) haha, zelfs in arhnem is hij mooi :)
als je zo opgewonden raakt van dat ding, dan kom je toch gewoon eens hier langs ? zal ik je alle ins and outs laten ervan laten zien :D
goed idee, onieda, "schat" ?

skabouter
4 augustus 2004, 00:49
muhahaha, playah @ work 8-)

skabouter
4 augustus 2004, 15:26
hmmss, ik heb net een tijdje A/B zitten checken. framus head over
A: framus cab
B: Marshall cab

en ik kom er niet uit. het kon zowieso niet te hard (thuis). er vielen een paar dingen op. marshall had meer bass, duidelijk. en meer ballen. je hoorde zoiets alsof je ineens een jcm800 TOP (dus echt dat ballen geluid) aan de smoothe sounds van de framus toegevoegt kreeg, en dat gaf een mooi effect. maar desalniettemin klonk de framus steeds ook goed.

hoe check ik goed A/B ? iedere keer dat de framus aanstond dacht ik "die is mooier" en bij de marshall idem..................terwijl me toch duidelijk is wat de verschillen zijn, denk ik.

Michael AE
4 augustus 2004, 17:22
De beste manier is om voor alletwee een SM57 te plaatsen en de boel dan op te nemen, zodat je ze makkelijk beide kan horen.

Zowiezo kom je live en in de studio altijd in de situatie dat er een micro voor je cab geplaatst wordt. Ik raak niet onder de indruk van hoe een speaker ongemiked klinkt. Ik wil weten wat hij gemiked doet.

skabouter
4 augustus 2004, 21:04
mja, zit wel wat in. maar helaas beschik ik niet over dergelijke middelen, ik wilde het gewoon ouderwets met het oor doen :D

ieme
4 augustus 2004, 21:22
met je oor? lekker retro ska! :razz:

Annuh
5 augustus 2004, 20:32
muhahaha, playah @ work 8-)

I don't date players :wink:

skabouter
6 augustus 2004, 03:46
who`s talking about a date :-?
gewoon ff lekker samen jammen, dan pizzatje eten, en daarna hete sex ? :D

Annuh
7 augustus 2004, 23:42
oke wel een one night standje dan he? :P

Jumu
9 augustus 2004, 18:01
goeiedag, um.. gaat dit nog wel over gitaar'n? mnouwjah ik ben in elk op zoek naar een cabinet van ongeveer 100 watt maar dat word m'n eerste dus is nogal moeilijk kiezen, iemand suggesties? :???:

Annuh
10 augustus 2004, 23:47
Jumu....gaat dit nog over ska's nieuwe versterker wat jij vraagt? nope, dus je kan beter zelf even een nieuwe topic openen... :D

jaywalker
11 augustus 2004, 00:16
jij want ze wil verder over seks lullen ... :dance:

skabouter
11 augustus 2004, 00:19
nou...............die annuh is me er één joh. die lust er wel pap van :D

Annuh
11 augustus 2004, 13:00
niks mis mee...toch... :D

skabouter
11 augustus 2004, 14:26
tuurlijk niet, je bent immers al 15 :D