PDA

View Full Version : Check eens out www.van.....



Dirtypool
1 augustus 2004, 23:17
www.vanweelden.com dus.
Ben heel benieuwd

ieme
1 augustus 2004, 23:19
klinkt goed!

jw009
2 augustus 2004, 00:16
hoeveel gaat ie kosten?

Robbert
2 augustus 2004, 00:40
Heeft hij die niet gemaakt voor EvH?

:D

Raffel
2 augustus 2004, 11:25
midi schakelbaar?

Guinness
2 augustus 2004, 11:33
Wa mot'm kostn?

EmgMaster
2 augustus 2004, 12:13
klinkt ruig
zal wel niet erg goedkoop worden :D

ieme
2 augustus 2004, 12:25
Ga maar eens uit van 1500/ 2000 euro

skabouter
2 augustus 2004, 13:33
wooo, boel geld voor zo`n preampje. veelzijdig issie niet, hoewel ik wel veel mooie sounds hoor ! erg goed !!!!!

Jools
2 augustus 2004, 15:47
klinkt lekker hoor

gaat ie echt zoveel kosten? :(

vinni
2 augustus 2004, 16:02
Klinkt zeker niet verkeerd.

Maar Eur 1500 - 2000 is WEL verkeerd.

Voor ca Eur 350 zou het heel leuk zijn.
Want laten we eerlijk zijn....Tís slechts één kanaal, preamp en alleen de meest basale controls.
Voor Eur 350 kan je er nog eens drie in één rack plaatsen :)
Wellicht dat het meer bedoeld is als recordingtool. Denk maar aan die speciale Rectifier preamp.

Groet,
Vinni

Wormaap
2 augustus 2004, 16:11
Dit is echt totaal niet mijn sound, veel te dof voor mij :P
Dit aanprijzen als een product dat rock én metal liefhebbers zal aanspreken gaat mij aan de hand van de samples te ver, rock wel, metal niet :X

Negative K3 fan
2 augustus 2004, 17:48
ik vind de sound echt slecht, natuurlijk kun je niet teveel verwachten van direct ingeplugde shit opgenomen met een MD speler (waarom zou je eigenlijk ook zo clips opnemen :S), maar ik vind het niet echt klinken en ik ben meer benieuwd naar hoe hij klinkt in het echt (met echte speakers eindtrappen etc.)

Dirtypool
2 augustus 2004, 19:04
Laat maar.. :o
350? Nooit vrees ik.
En die soundsamples zijn gewoon een indruk natuurlijk.
En voor een eerste indruk :roll:

BLOK182
2 augustus 2004, 20:43
Vind het wel lekker klinken, maar goed, 1 kanaal, das dus meer voor recording bedoeld dan om echt live mee te gaan spelen, of ze moeten het ding zo goedkoop maken dat je er idd 5 in je rack zet :D

maestro_nl
2 augustus 2004, 21:28
In een racksetup is een preamp-bypass-switch ook wel handig!
En een extra schakelbare gainpotmeter.
Voor 1500-2000 euro koop je een complete top incl eindtrap oversturing!

Soon available?
Ja,ja, VW is er ook al 10 jaar mee bezig volgens mij...

taylor
3 augustus 2004, 10:14
ik vind de sound echt slecht, natuurlijk kun je niet teveel verwachten van direct ingeplugde shit opgenomen met een MD speler (waarom zou je eigenlijk ook zo clips opnemen :S), maar ik vind het niet echt klinken en ik ben meer benieuwd naar hoe hij klinkt in het echt (met echte speakers eindtrappen etc.)

slecht??die sampels die ik heb gehoord is zo'n beetje de beste preamp die ik ooit heb gehoord.
er zijn niet veel preamps met een goeie sound.
wat vind jij goed klinken dan???

Jools
4 augustus 2004, 10:20
vind em wel lekker klinken, niet al te high gain qua structuur en niet te scherp.. heb een hekel aan messcherpe, buzzerige gain.. verder hoor ik er mooie harmonics in

al een mail gestuurd naar vanweelden over de prijs, hoop spoedig wat terug te horen

Negative K3 fan
4 augustus 2004, 12:55
ik vind de sound echt slecht, natuurlijk kun je niet teveel verwachten van direct ingeplugde shit opgenomen met een MD speler (waarom zou je eigenlijk ook zo clips opnemen :S), maar ik vind het niet echt klinken en ik ben meer benieuwd naar hoe hij klinkt in het echt (met echte speakers eindtrappen etc.)

slecht??die sampels die ik heb gehoord is zo'n beetje de beste preamp die ik ooit heb gehoord.
er zijn niet veel preamps met een goeie sound.
wat vind jij goed klinken dan???

het klinkt overdreven direct, niet organisch etc. Ik mis echt heel erg een open, 3d geluid wat bijvoorbeeld een pod wel heeft (met dat AIR gedoe). Ze missen hi-end en klinken toch een beetje buzzig/fuzzig. Ik nbeem aan dat ze door een power amp enzo beter klinken, maar dit vind ik niet om serieus te nemen.

ieme
4 augustus 2004, 16:31
Zou je zo'n preamp ook in de loop van je top kunnen gooien? (zoals een normaal effectpedaaltje...) of snap ik t ff helemaal verkeerd

jaywalker
4 augustus 2004, 17:02
Ontopic:
Ben ik nou de enige die het niet zo super bijzonder vind klinken?

offtopic:
Heej dirtypool. Hoe bevalt de dobro je. De jaguar bevalt mij iig zeer goed.

Dirtypool
4 augustus 2004, 18:39
Dobro bevalt goed. :)
Zitten er trouwens snaren voor electrische gitaar op of zo, vanwege de soepelheid?
Weet je toevallig ook of de vorige eigenaar de cone ge-upgrade heeft met bijv een Quarterman? (wordt vaak met goedkopere Dobro-achtigen gedaan)
Ik ben er zeer content mee iig, moet alleen even kijken of ik m wat beter geintoneerd kan krijgen :-? met een zwaarder setje snaren en misschien een nieuwe bisquit moet dat lukken.

Toen wij op het perron stonden te wachten, sloeg trouwens de bliksem in de rails, 3 meter bij ons vandaan :o ...was ff schrikken

mathe
4 augustus 2004, 19:19
De geluiden met veel gain klinken heel goed en komen inderdaad dicht in de buurt van de 'brown sound'.
De eerste clip met een lagere gain setting vind ik echter behoorlijk tegenvallen. Hoe meer de gain omhoog gaat des te beter hij klinkt.

Als je liefhebber bent van het genre en hier een fijne eindversterker en dito speakers aanhangt heb je volgens mij een dijk van een geluid. Oops.. vergat ik bijna dat je er misschien ook wel een aardige gitaar voor nodig hebt :lol:

Marc

ieme
4 augustus 2004, 20:54
maar euhm... Zou je zo'n preamp ook in de loop van je top kunnen gooien?

Jools
5 augustus 2004, 13:01
je kunt em op de poweramp van je top aansluiten door em in te pluggen op de fx-return van je loop

op die manier omzeil je dus de hele preamp van je eigen top

wanna1
5 augustus 2004, 14:10
Sorry, vind het ook nix!!

leuke scheur maar niet alles vernietigend.
teveel inelkaar gepropt.

JCM 800 2210 & 2203 Rules

Laten we zeggen een 1e divisie geluid :-D

bluegate
5 augustus 2004, 14:30
Als je goed luistert zitten er inderdaad overeenkomsten in met de Brownsound van VHalen.
Maar hij had beter een poweramp met speakers kunnen gebruiken.
Ik denk dat zijn direct recording kastje de preamp omlaag haalt.

Ieme, je kunt met behulp van de Mac voorversterkers in en uit de keten halen.
Bijv:
Loop 5 send-> guytron gitaar in
Loop 5 return-> guytron send
Loop 6 send -> vWeelden pre in
Loop 6 return -> vWeelden pre out
Uitgang Mac -> Guytron return.

De overige loops voor pedalen, of met je TC, loop 4 guytron, loop 5 vWeelden, loop 6 TC -> Guytron return.
Er is zoveel mogelijk met die T-rex...

Bedenk opeens dat je wel de seriele loops moet gebruiken voor de amps.
De parallel zou ik gebruiken voor de TC.

wimmeltje
5 augustus 2004, 15:37
vind em wel lekker klinken, niet al te high gain qua structuur en niet te scherp.. heb een hekel aan messcherpe, buzzerige gain.. verder hoor ik er mooie harmonics in

al een mail gestuurd naar vanweelden over de prijs, hoop spoedig wat terug te horen

Al iets gehoord Jools??

ieme
5 augustus 2004, 21:34
Als je goed luistert zitten er inderdaad overeenkomsten in met de Brownsound van VHalen.
Maar hij had beter een poweramp met speakers kunnen gebruiken.
Ik denk dat zijn direct recording kastje de preamp omlaag haalt.

Ieme, je kunt met behulp van de Mac voorversterkers in en uit de keten halen.
Bijv:
Loop 5 send-> guytron gitaar in
Loop 5 return-> guytron send
Loop 6 send -> vWeelden pre in
Loop 6 return -> vWeelden pre out
Uitgang Mac -> Guytron return.

De overige loops voor pedalen, of met je TC, loop 4 guytron, loop 5 vWeelden, loop 6 TC -> Guytron return.
Er is zoveel mogelijk met die T-rex...

Bedenk opeens dat je wel de seriele loops moet gebruiken voor de amps.
De parallel zou ik gebruiken voor de TC.

Kijk zo zat ik ook ongeveer te denken! WAHH alleen jammer dat die mac in denemarken is.... had probleempje met de software...

charlie45
6 augustus 2004, 09:56
doordat er geen clean opzit is ie voor de meeste mensen niet interessant,
maar het klinkt wel heel fijn.

het is compromisloos design, dus het zal wel een tandje lekkerder klinken.

clips zeggen vooral iets over de recording engineer en niet over de versterker.

Jools
6 augustus 2004, 11:58
vind em wel lekker klinken, niet al te high gain qua structuur en niet te scherp.. heb een hekel aan messcherpe, buzzerige gain.. verder hoor ik er mooie harmonics in

al een mail gestuurd naar vanweelden over de prijs, hoop spoedig wat terug te horen

Al iets gehoord Jools??

nope :/ nog niets, mahjah heb t mailtje 4 dagen geleden gestuurd, zal wel een weekje ofzo duren

edit: zal toch niet al te duur zijn? zit maar een kanaal op, niet al teveel buisjes etc.. zeker geen 1000-1500 EUR

Dirtypool
6 augustus 2004, 12:23
Ga er maar vanuit dat het aan de prijs is, zal wel heel wat research en tweak-tijd inzitten.
Het is geen lopende band dingetje natuurlijk
En handmade in Holland toch?
Mail kan ook een tijdje duren want ga er maar vanuit dat wij niet de enigen zijn die een mailtje stuurden.
Kennelijk heeft hij iedereen die ooit mailcontact met hem gehad heeft een emailbrief gestuurd.

Nemesis
7 augustus 2004, 09:44
ey dirtypool, de dobro zit geen andere cone in, ik heb er wel veel over nagedacht maar ik had er totaal geen verstand van en heb het dus maar niet gedaan(ik ben de vorige eigenaar).

marc_o
7 augustus 2004, 11:08
Ik vind 'm geweldig klinken!! Zeker wanneer je leest dat ie niet gemasterd is en alleen een beetje reverb meekreeg.
Ben benieuwd naar de prijs!

vinni
7 augustus 2004, 17:34
Zoals gezegd......vind hem ook wel heel lekker klinken.

Als je een rack setup hebt....zou ik'm dr zo tussen hangen.
Voordeel is ......dit geluid zoek ik....één keer instellen klaar...
Je weet gewoon dat je voro dit geluid dit apparaat heb.
Die verstekers die alles kunnen.....jaja.....een beetje van alles....
Als de prijs dan ook nog oké is...

Groet,
Vinni

ieme
7 augustus 2004, 18:55
Al nieuws?

Jools
13 augustus 2004, 14:13
reactie:

Goedenmorgen,

Dank voor u reactie op de Gainland pre-amp
Prijzen etc. zullen binnenkort op de site verschijnen.
Graag nog even geduld.

m vr gr
Peter van Weelden.


Van Weelden Amplification
Condorweg 10-2
7332 AC Apeldoorn
Holland
+31(0)55 5347174 Tel
+31(0)55 5347175 Fax
info@vanweelden.nl
www.vanweelden.com
See Ya !!

PeeVee
15 augustus 2004, 13:34
www.vanweelden.com dus.
Ben heel benieuwd

Ik ben zelf zoiets aan het bouwen op basis van de Hotbox van Matchless. Heb prototype van die preamp in mijn Bluesman (gemodificeerde Bassman) zitten en resultaten zijn tot op heden veelbelovend alleen is nog beetje te "wild". Er gaat inderdaad toch flink wat "tweak tijd" inzitten, is en blijft lastig met vervorming maar langzaam maar zeker kom ik er wel.

Is verder niet zo heel erg bijzonder hoor. Ik denk 3 "gematigde" gainstages, een cathode follower en dan een passieve toonregeling. Feitenlijk zelfde idee als Matchless Hotbox en dat pedaal van FNS / Marble (gok ik). Ieder bouwer geeft er natuurlijk z'n eigen draai aan.

Presence control lijkt beetje onzin onzin want er zit helemaal geen eindbuis in. Presence regelt normaliter de hoeveelheid hoog (afgetapt van speaker uitgang) die je onttrekt aan de negative feedback loop (die meestal werkt op fasedraaier). Beetja vaag dus. Zal wel gewoon een soort mid-hoog regeling zijn met wat parametrische trekjes. Samples klinken wel leuk maar zegt me verder weinig.

ieme
6 september 2004, 17:11
En nu wel wat bekend over de prijsjes?

wimmeltje
7 september 2004, 12:23
En nu wel wat bekend over de prijsjes?

ff op de site kijken dan weet je het..

ieme
7 september 2004, 14:56
En nu wel wat bekend over de prijsjes?

ff op de site kijken dan weet je het..

Nee staat nog niets op de site maar misschien dat iemand gemailt was met een prijsindicatie...

Dirtypool
7 september 2004, 23:57
Schijnt deze week geupdate te worden met rest van de versterkerlijn, begreep ik.
Ben echt heel benieuwd hiernaar :-)

wimmeltje
8 september 2004, 08:43
owh dan wordt het nu wel interessant. Ben erg benieuwd. wat de rest van de versterkerlijn is.

ieme
8 september 2004, 09:11
versterker lijn: plexi replica, van halen specs...

GOKJE

wimmeltje
8 september 2004, 09:38
versterker lijn: plexi replica, van halen specs...

GOKJE

Dat idee had ik ook, maartoch zeker wel interessant. Misschien straks je guytron inruilen ieme??

ieme
8 september 2004, 09:40
versterker lijn: plexi replica, van halen specs...

GOKJE

Dat idee had ik ook, maartoch zeker wel interessant. Misschien straks je guytron inruilen ieme??

Nope, die Guytron blijft (voorlopig), gister mn hele rackzooi opnieuw bekabeld met George L, klinkt echt beter nu!

Dirtypool
8 september 2004, 11:00
Ieme, had jij dat THD cabje nog geprobeerd?

wimmeltje
8 september 2004, 14:27
versterker lijn: plexi replica, van halen specs...

GOKJE

Dat idee had ik ook, maartoch zeker wel interessant. Misschien straks je guytron inruilen ieme??

Nope, die Guytron blijft (voorlopig), gister mn hele rackzooi opnieuw bekabeld met George L, klinkt echt beter nu!

idd, GeorgeL klinkt super. Heb je de dikke of dunne ervan? En de solderless connectoren? Daar ben ik niet van te spreken die solderless connectoren. De beste connectoren vind ik nog steeds de normale Neutrik connectoren. Ben nu beetje aan het experimenteren met andere connectoren.

wimmeltje
8 september 2004, 14:27
versterker lijn: plexi replica, van halen specs...

GOKJE

Dat idee had ik ook, maartoch zeker wel interessant. Misschien straks je guytron inruilen ieme??

Nope, die Guytron blijft (voorlopig), gister mn hele rackzooi opnieuw bekabeld met George L, klinkt echt beter nu!

idd, GeorgeL klinkt super. Heb je de dikke of dunne ervan? En de solderless connectoren? Daar ben ik niet van te spreken die solderless connectoren. De beste connectoren vind ik nog steeds de normale Neutrik connectoren. Ben nu beetje aan het experimenteren met andere connectoren.

wimmeltje
14 januari 2005, 14:43
Allright. De eerste gainlands zijn nu van de band gerold en schrik niet van de prijs. 1499 euro per stuk. Ik had Peter een mailtje erover gestuurd en ga hem binnenkort maar eens beluisteren.

Vinden jullie dit nu duur voor een ampje??

pol
14 januari 2005, 15:02
voor alleen een preamp wel ja. Maar het zal wel goed klinken daar niet van, die omgebouwde jcm die ik van van Weelden had gehoord klonk heel goed.
Gaat Van Weelden ook gewone tops maken ?

Baker
14 januari 2005, 15:22
ik vind de sound echt slecht, natuurlijk kun je niet teveel verwachten van direct ingeplugde shit opgenomen met een MD speler (waarom zou je eigenlijk ook zo clips opnemen :S), maar ik vind het niet echt klinken en ik ben meer benieuwd naar hoe hij klinkt in het echt (met echte speakers eindtrappen etc.)

slecht??die sampels die ik heb gehoord is zo'n beetje de beste preamp die ik ooit heb gehoord.
er zijn niet veel preamps met een goeie sound.
wat vind jij goed klinken dan???

het klinkt overdreven direct, niet organisch etc. Ik mis echt heel erg een open, 3d geluid wat bijvoorbeeld een pod wel heeft (met dat AIR gedoe). Ze missen hi-end en klinken toch een beetje buzzig/fuzzig. Ik nbeem aan dat ze door een power amp enzo beter klinken, maar dit vind ik niet om serieus te nemen.

negative,
je weet echt niet waar je over praat.
Als je dit ding door een poweramp hoort sla je stijl achterover dat garandeer ik je...

Maar inderdaad, 1 kanaal, en dan alleen een pre amp. Het is niet echt
veelzijdig en ook erg duur.

Even iets anders, wat wel met dit onderwerp te maken heeft:

Ik heb vorige week een Musicman EVH over "een door-van-weelden-omgebouwde-marshall-plexi-alla-Van-Halen" bespeeld....

De bek viel me open.
djiezes, wat een sound :o

pol
14 januari 2005, 15:58
staan er ook tops op het programma of blijft het voorlopig bij die preamp ?

Negative K3 fan
14 januari 2005, 18:09
ik vind de sound echt slecht, natuurlijk kun je niet teveel verwachten van direct ingeplugde shit opgenomen met een MD speler (waarom zou je eigenlijk ook zo clips opnemen :S), maar ik vind het niet echt klinken en ik ben meer benieuwd naar hoe hij klinkt in het echt (met echte speakers eindtrappen etc.)

slecht??die sampels die ik heb gehoord is zo'n beetje de beste preamp die ik ooit heb gehoord.
er zijn niet veel preamps met een goeie sound.
wat vind jij goed klinken dan???

het klinkt overdreven direct, niet organisch etc. Ik mis echt heel erg een open, 3d geluid wat bijvoorbeeld een pod wel heeft (met dat AIR gedoe). Ze missen hi-end en klinken toch een beetje buzzig/fuzzig. Ik nbeem aan dat ze door een power amp enzo beter klinken, maar dit vind ik niet om serieus te nemen.

negative,
je weet echt niet waar je over praat.
Als je dit ding door een poweramp hoort sla je stijl achterover dat garandeer ik je...

Maar inderdaad, 1 kanaal, en dan alleen een pre amp. Het is niet echt
veelzijdig en ook erg duur.

Even iets anders, wat wel met dit onderwerp te maken heeft:

Ik heb vorige week een Musicman EVH over "een door-van-weelden-omgebouwde-marshall-plexi-alla-Van-Halen" bespeeld....

De bek viel me open.
djiezes, wat een sound :o

ja ik weet wat je boelt ik heb laatst ook over een van weelden mod gespeeld en ik wist niet wat me overkwam! wat een sound!!! ik twijfel er dan ook niet aan dat die pre amp wel goed is, alleen niet voor direct recording.

BartL
14 januari 2005, 18:26
Voor 1500 euro koop ik liever een leuke 2dehands set...gitaar en versterker :-?

BramVersteeg
14 januari 2005, 18:27
Ik vind de sounds erg vet!

Dirtypool
14 januari 2005, 19:07
sinds ik dit topic startte ben ik daar geweest, heeft mijn maatje zijn Marshall-top( een 74er of zo) en ik mijn Bassman achtergelaten en kan ik niet wachten tot ze klaar zijn.

De Gainland klonk werelds maar waar ik nog meer van onder de indruk was, was de Twincleland zoals ie volgens mij heet.
Echt een amp waar ik mn heeeeele leven al naar zoek(top en cabinet), alleen helaas buiten mijn financiele bereik, daar ik maar een amateur kutgitaristje ben en mijn dochter sinds kort een broeken-, shirtjes- en schoenenfetish aan het ontwikkelen is en mijn vrouw besloten heeft hier de kinderbijslag aan te offeren ( ik had vroeger een krantenwijk..) blijft er voor mijn muzikale ontwikkeling bar weinig over :-( (en de benodigde hardware hiervoor dan)

Grtz Richard

strattie
14 januari 2005, 22:33
daar ik maar een amateur kutgitaristje ben en mijn dochter sinds kort een broeken-, shirtjes- en schoenenfetish aan het ontwikkelen is
Grtz Richard
:lol:

stewartfan
15 januari 2005, 18:28
hij schrijft dat het een mid/high gain rock mettal blues amp is ik vind dat die geluids bestandjes maar een ding laten horen en dat is mid gain.
ben benieuwd naar de blues sounds !