PDA

View Full Version : Bogner uberschall



Flatcat
1 augustus 2004, 19:05
Dat is wat ik ga kopen. Nu de goedkoopste winkel vinden.

Ik kan hem kopen voor 2450, en dat in België.

Weet iemand een goedkopere plaats?

Baco
1 augustus 2004, 19:39
Aha, toch mijn raad opgevolgd :D

Zou die ook wel eens aan de tand willen voelen, maar voorlopig ben ik wel voldaan :wink:

Have fun er mee!

(Sorry, weet niet onmiddellijk een zaak waar ze Ubershalls verkopen, dus daarmee kan ik je niet helpen, helaas)

PeeVee
1 augustus 2004, 20:37
Erik v.d. Haar (www.haarguitars.nl) heeft doorgaans ook scherpe prijzen en als ze wat minder puntig zijn dan gewoon even vragen of ze nog wat aangescherpt kunnen worden, Erik is wat dat betreft een hele reële geschikte kerel. Denk ook even aan SERVICE mocht er iets mee aan de hand zijn: V.d. Haar = OK! Lage Belse prijzen zijn plezant, maar hoe zit het met de service?!

birt
1 augustus 2004, 21:13
bij groovestreet in brussel hebben ze ook een ubershall staan, ik heb de prijs hioer een tijd geleden eens gepost maar weet em niet meer uit m'n hoofd.
die verkoper is een goeie kerel eens je er wat mee aan de praat raakt, goeie service :)

Baco
1 augustus 2004, 21:52
bij groovestreet in brussel hebben ze ook een ubershall staan, ik heb de prijs hioer een tijd geleden eens gepost maar weet em niet meer uit m'n hoofd.
die verkoper is een goeie kerel eens je er wat mee aan de praat raakt, goeie service :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=33923&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=ubershall
2695 euro

Alain
1 augustus 2004, 21:56
Ricks Rock Shop in Tongeren Wel op bestelling, 2300 en iets.

Of anders Bochum... Vrijdag ga ik met nog enkelen :wink:

ieme
1 augustus 2004, 23:17
2450, tsja.. ik wacht nog even af tot ik een 2dehands tegenkom... (ik heb alle tijd! :razz: )

Flatcat
2 augustus 2004, 00:15
Hey Alain, we kunnen die heads es naast mekaar zetten hé als je je engl hebt! Waar woon je infeite, nog altijd rond oostkamp/hertsberge?

imlikeajungle
2 augustus 2004, 10:38
Leo Caerts in Leuven heeft Bogner, weet alleen niet of ze een Uberschall staan hebben. Iig kan je ns bellen. Wel BLIJVEN zeiken over de pris wan ze zijn gewoonlijk overpriced.

BramVersteeg
2 augustus 2004, 11:03
Ik weet niet of Jukebox in Boekel nog een übershall hebben staan maar ze hebben/hadden daar de hele verzameling van Bogner staan.

BLOK182
2 augustus 2004, 11:59
Jukebox rekent der 2800 voor dacht ik, Beyers ook (volgens de site). Die in Leuven was net geen 2400, iemand hier op het forum had daar zijn Uberschall gekocht.

Michael AE
2 augustus 2004, 12:16
Ik had hem voor 2250, maar dat kwam omdat Leendert Haaksma hem geleend had voor in de studio. 2400 is geen slechte nieuwprijs. :wink:

robzilla
2 augustus 2004, 12:24
Ik had hem voor 2250, maar dat kwam omdat Leendert Haaksma hem geleend had voor in de studio. 2400 is geen slechte nieuwprijs. :wink:

Wat voor gear heb jij eigenlijk allemaal?

ieme
2 augustus 2004, 12:27
Ik had hem voor 2250, maar dat kwam omdat Leendert Haaksma hem geleend had voor in de studio. 2400 is geen slechte nieuwprijs. :wink:

Nice, maar leendert heeft er nu nog steeds één...

Flatcat
2 augustus 2004, 12:48
Hij is besteld, is onderweg uit Amerika.

Ik moést wel de metal grill option hebben (belachelijk dure optie als je't mij vraagt maar is gewoon veel mooier).

4 weken.... :-?

Michael AE
2 augustus 2004, 12:50
Wat voor gear heb jij eigenlijk allemaal?
Amps:
- Bogner Shiva 2x12 met reverb
- Bogner Ubershall
- Mesa MKIIC
- Mesa Single Rectifier
- Marshall JMP1
- Marshall Valvestate eindtrap
- Koch 4x12 DLX
- Mesa 4x12 Recto Standard slant
- Marshall JCM800 1960A
- Bogner 4x12 v30's
- 2x Marshall 2x12

EFX & Diversen:
- G-Force
- Lexicon MPX500
- Digitech GSP2101
- Voodoolab Analog Chorus
- Ibanez TS9
- Boss CE3
- Boss DD5
- Boss DS1
- Boss NS2
- Pedal Power2
- GRX-4
- RMC3 Wah
- FC200 midipedaal
- Line6 POD

Gitaren:
- Anderson Grand Am
- Fender '71 strat
- Fender '78 strat
- Fender Malmsteen strat
- Fender Classic floyd strat
- Fender Plus Deluxe strat
- Fender '68 reissue met EMG luke MIJ
- Fender '52 telecaster reissue MIJ
- Gibson LP Classic Plus
- Gibson LP '54 Black Beauty
- Gibson Explorer
- Ibanez RG2027 XVV
- Ibanez JPMP3
- LTD M207
- LTD KH
- London City strat
- Larrivee L01
- Takamine Santa Fé

...en nog wat P.A. zooi.


Hoezo?

:razz:

Michael AE
2 augustus 2004, 12:54
Nice, maar leendert heeft er nu nog steeds één...

Dat klopt. Die van mij had hij geleend, en hij heeft er later 1 gekocht voor live. Hij wilde een andere headshell, geloof ik, want deze was een beetje kapot.(Zat een beetje los) Een boutje en wat lijm vond ik goedkoper dan een nieuwe, kan ik je vertellen.

ieme
2 augustus 2004, 14:05
Hij is besteld, is onderweg uit Amerika.

Ik moést wel de metal grill option hebben (belachelijk dure optie als je't mij vraagt maar is gewoon veel mooier).

4 weken.... :-?
prijs? 2450?

ieme
2 augustus 2004, 14:06
Nice, maar leendert heeft er nu nog steeds één...

Dat klopt. Die van mij had hij geleend, en hij heeft er later 1 gekocht voor live. Hij wilde een andere headshell, geloof ik, want deze was een beetje kapot.(Zat een beetje los) Een boutje en wat lijm vond ik goedkoper dan een nieuwe, kan ik je vertellen.
Tsja, leendert, mooie spullen maar slechte kabels in zn rack heb ik gehoord...

ieme
2 augustus 2004, 14:08
:soul: <= Leendert! Ik heb leendert nu een paar keer gesproken en t is een hele aardige gast die wel aardig verstand van gear heeft hoor!
http://groups.msn.com/_Secure/0YQDhAh4d0MkMcsPOA3evYbEw3KbPEHLE1gFKG9GaAi75xYJau R1JjI5*ONVTfb1V8tAYF*xsDR!HUxik9h*Tibignxo0oUeWZYe y6Q8bKRX9F67ep0hg2uwChygR9v3YbZcYvaFpUsCXTIuuog1ls g/Bevrijdingsfestival%20Zwolle%202004%20016.jpg?dc=4 675475425462819199

ieme
2 augustus 2004, 14:10
Wat voor gear heb jij eigenlijk allemaal?
Amps:
- Bogner Shiva 2x12 met reverb
- Bogner Ubershall
- Mesa MKIIC
- Mesa Single Rectifier
- Marshall JMP1
- Marshall Valvestate eindtrap
- Koch 4x12 DLX
- Mesa 4x12 Recto Standard slant
- Marshall JCM800 1960A
- Bogner 4x12 v30's
- 2x Marshall 2x12

EFX & Diversen:
- G-Force
- Lexicon MPX500
- Digitech GSP2101
- Voodoolab Analog Chorus
- Ibanez TS9
- Boss CE3
- Boss DD5
- Boss DS1
- Boss NS2
- Pedal Power2
- GRX-4
- RMC3 Wah
- FC200 midipedaal
- Line6 POD

Gitaren:
- Anderson Grand Am
- Fender '71 strat
- Fender '78 strat
- Fender Malmsteen strat
- Fender Classic floyd strat
- Fender Plus Deluxe strat
- Fender '68 reissue met EMG luke MIJ
- Fender '52 telecaster reissue MIJ
- Gibson LP Classic Plus
- Gibson LP '54 Black Beauty
- Gibson Explorer
- Ibanez RG2027 XVV
- Ibanez JPMP3
- LTD M207
- LTD KH
- London City strat
- Larrivee L01
- Takamine Santa Fé

...en nog wat P.A. zooi.


Hoezo?

:razz:

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o:o :o :o :o :o :o

SHOW ME THE PIX!!

Michael AE
2 augustus 2004, 14:12
Ja, aardige vent. Ik heb een keer het geluid voor Soulvation gedaan en heb hem toen heel even gesproken. Ik hou er alleen niet van te veel met zo iemand over gear te praten voor/na een show, dus dat heb ik niet gedaan. Bovendien speelt hij met Soulvation over een POD, dus er was niet veel gear om over te praten. ik heb het zelfs niet over die Uber gehad, volgens mij.

ieme
2 augustus 2004, 14:15
Ja, aardige vent. Ik heb een keer het geluid voor Soulvation gedaan en heb hem toen heel even gesproken. Ik hou er alleen niet van te veel met zo iemand over gear te praten voor/na een show, dus dat heb ik niet gedaan. Bovendien speelt hij met Soulvation over een POD, dus er was niet veel gear om over te praten. ik heb het zelfs niet over die Uber gehad, volgens mij.

de eerste keer dat ik em sprak was op de gitaarbeurs waar hij zn HOOK demonstreerde, later had ik em nog es gemailt over zn setup en kwam ik em bij soulvation tegen in zwolle en daar raakte ik met em aan de praat en heeft ie me alles uitgelegd...

Flatcat
2 augustus 2004, 14:22
2580 euro

ik las eens op een board dat het nu eenmaal ongeveer 150 euro is om die metal grill te hebben

ik kan er mee leven hoor

ieme
2 augustus 2004, 14:24
2580 euro

ik las eens op een board dat het nu eenmaal ongeveer 150 euro is om die metal grill te hebben

ik kan er mee leven hoor
Ach, dan heb je ook wat!

robzilla
2 augustus 2004, 14:52
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o:o :o :o :o :o :o

SHOW ME THE PIX!!

What he said ^^^ :o

Leendert, ik heb hem nu een paar keer gezien bij Anouk en daar vond ik hem toch wel goed hoor, er stond een Guytron en een Bogner op het podium. Wie is die andere jongen die met Anouk speelt? Ik vond hem ook errug goed!

Michael AE
2 augustus 2004, 14:55
Ik zal zometeen even wat foto's schieten.

robzilla
2 augustus 2004, 15:13
Ik zal zometeen even wat foto's schieten.

goedzo :P

harrie-beton
2 augustus 2004, 15:53
in de nieuwste pod xt update zit voor een meerprijs van 49 dollar een BOGNER UBER. Die heb ik gekocht.
Als het koeler is vanavond post ik wel even een soundje op mn gear site.

[zie profiel]

ieme
2 augustus 2004, 15:57
What he said ^^^ :o

Leendert, ik heb hem nu een paar keer gezien bij Anouk en daar vond ik hem toch wel goed hoor, er stond een Guytron en een Bogner op het podium. Wie is die andere jongen die met Anouk speelt? Ik vond hem ook errug goed!

Guytron heb ik ook! ben ik zeer tevreden over, die andere is Martijn van Agt

robzilla
2 augustus 2004, 15:59
What he said ^^^ :o

Leendert, ik heb hem nu een paar keer gezien bij Anouk en daar vond ik hem toch wel goed hoor, er stond een Guytron en een Bogner op het podium. Wie is die andere jongen die met Anouk speelt? Ik vond hem ook errug goed!

Guytron heb ik ook! ben ik zeer tevreden over, die andere is Martijn van Agt

Ja ik weet dat je een Guytron heb, ik heb wel flink op je foto's zitten kwijlen namelijk! ;)

Martijn van Agt dus, goede gitarist..

Michael AE
2 augustus 2004, 16:02
Ik heb wat foto's op mijn webshots gezet. Gaat wel even duren voordat het er allemaal opstaat, want webshots is traag de laatste tijd.

http://community.webshots.com/user/michaelaelee

:wink:

ieme
2 augustus 2004, 16:03
http://fanclub.anouk.nl/images/grolschlive38/Anouk-GrolschLive38-15kln.jpg
Martijn van agt
http://fanclub.anouk.nl/images/sansiro/anouk23.jpg
zo ziet een guytron (links) en een Uber (rechts) van achter er uit!

robzilla
2 augustus 2004, 16:07
http://fanclub.anouk.nl/images/grolschlive38/Anouk-GrolschLive38-15kln.jpg
Martijn van agt


Jep, dat is em.

Wel toevallig trouwens, ik gooi net 3 albums van Anouk op mn iPod voor de vakantie (woensdag weg..) :)

Michael AE
2 augustus 2004, 16:10
Ik heb wat foto's op mijn webshots gezet. Gaat wel even duren voordat het er allemaal opstaat, want webshots is traag de laatste tijd.

http://community.webshots.com/user/michaelaelee

:wink:

Nog niet getypt of het staat erop. Toch sneller dan ik dacht.

ieme
2 augustus 2004, 16:10
http://fanclub.anouk.nl/images/grolschlive38/Anouk-GrolschLive38-15kln.jpg
Martijn van agt


Jep, dat is em.

Wel toevallig trouwens, ik gooi net 3 albums van Anouk op mn iPod voor de vakantie (woensdag weg..) :)
en er zit nog een akoestische tour aan te komen in september en daarna weer een nieuw album!
Je hoort duidelijk dat t gitaarwerk van Leendert op Gratuated fool een stuk beter is dan Lex bolderdijk, roland dirkse, Paul jan Bakker speelden op de eerste 2 platen

robzilla
2 augustus 2004, 16:14
http://fanclub.anouk.nl/images/grolschlive38/Anouk-GrolschLive38-15kln.jpg
Martijn van agt


Jep, dat is em.

Wel toevallig trouwens, ik gooi net 3 albums van Anouk op mn iPod voor de vakantie (woensdag weg..) :)
en er zit nog een akoestische tour aan te komen in september en daarna weer een nieuw album!
Je hoort duidelijk dat t gitaarwerk van Leendert op Gratuated fool een stuk beter is dan Lex bolderdijk, roland dirkse, Paul jan Bakker speelden op de eerste 2 platen

Graduated Fool en Together Alone zijn mijn Favo's. Graduated heeft een lekkere toon (Hook amp right?) en Together Alone is gewoon tof (de solo van Nobody's Wife vind ik bijvoorbeeld erg goed)

ieme
2 augustus 2004, 16:16
http://fanclub.anouk.nl/images/grolschlive38/Anouk-GrolschLive38-15kln.jpg
Martijn van agt


Jep, dat is em.

Wel toevallig trouwens, ik gooi net 3 albums van Anouk op mn iPod voor de vakantie (woensdag weg..) :)
en er zit nog een akoestische tour aan te komen in september en daarna weer een nieuw album!
Je hoort duidelijk dat t gitaarwerk van Leendert op Gratuated fool een stuk beter is dan Lex bolderdijk, roland dirkse, Paul jan Bakker speelden op de eerste 2 platen

Graduated Fool en Together Alone zijn mijn Favo's. Graduated heeft een lekkere toon (Hook amp right?) en Together Alone is gewoon tof (de solo van Nobody's Wife vind ik bijvoorbeeld erg goed)

Nee bij de opnames van GF (november2002) was de HOOK er nog niet (die is van december 2003)! hij speelt op de Guytron en de Uberschall van Michael AE

robzilla
2 augustus 2004, 16:17
Ah ok. Dan was wat ik laatst las over 95% van het nieuwe album Hook amp dus over het komende album. Ik dacht dat dat Over Graduated Fool ging..

Squier4ever
2 augustus 2004, 16:19
Ik zag gisteren toevallig een concert van ze op MTV
idd de bogner stond er en die guytron en nog wat 19" gedoe.
Laatst heb ik hem met Soulvation horen spelen.
Soulvation is niet mijn stijl maar het klonk zeker wel oke

ieme
2 augustus 2004, 16:22
Ik zag gisteren toevallig een concert van ze op MTV
idd de bogner stond er en die guytron en nog wat 19" gedoe.
Laatst heb ik hem met Soulvation horen spelen.
Soulvation is niet mijn stijl maar het klonk zeker wel oke
optreden mtv? damn gemist! waar was het concert?
Ja Guytron, Uberschall en 19"met Rocktron looper met Roger Mayer pedalen en G-force en midi interface en een Fulltone wah en Ernst navigator midicontroller

ieme
2 augustus 2004, 16:23
Ah ok. Dan was wat ik laatst las over 95% van het nieuwe album Hook amp dus over het komende album. Ik dacht dat dat Over Graduated Fool ging..
nee maar waar heb je t gelezen dan als ik vragen mag?

robzilla
2 augustus 2004, 16:25
Ah ok. Dan was wat ik laatst las over 95% van het nieuwe album Hook amp dus over het komende album. Ik dacht dat dat Over Graduated Fool ging..
nee maar waar heb je t gelezen dan als ik vragen mag?

Hier op het forum. Ik denk in LordRiffenStein zn thread over zn Haar bezoek.

edit: Ik weet het niet zeker hoor, dus pin me er niet op vast :razz:

ieme
2 augustus 2004, 16:30
Ah ok. Dan was wat ik laatst las over 95% van het nieuwe album Hook amp dus over het komende album. Ik dacht dat dat Over Graduated Fool ging..
nee maar waar heb je t gelezen dan als ik vragen mag?

Hier op het forum. Ik denk in LordRiffenStein zn thread over zn Haar bezoek.

edit: Ik weet het niet zeker hoor, dus pin me er niet op vast :razz:
staat niets over in die thread

robzilla
2 augustus 2004, 16:32
Ah ok. Dan was wat ik laatst las over 95% van het nieuwe album Hook amp dus over het komende album. Ik dacht dat dat Over Graduated Fool ging..
nee maar waar heb je t gelezen dan als ik vragen mag?

Hier op het forum. Ik denk in LordRiffenStein zn thread over zn Haar bezoek.

edit: Ik weet het niet zeker hoor, dus pin me er niet op vast :razz:
staat niets over in die thread

Ok, dan was het misschien een andere thread, of op HRI ofzo. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer :oops:

ieme
2 augustus 2004, 16:34
hmmm nou ja is ook niet belangrijk!

robzilla
2 augustus 2004, 16:37
hmmm nou ja is ook niet belangrijk!


Ok! Maar Michael, mooie spullen heb je. Vooral de Bogners!

btw, weet je al wat voor footcontroller je gaat nemen?

ieme
2 augustus 2004, 16:38
hmmm nou ja is ook niet belangrijk!


Ok! Maar Michael, mooie spullen heb je. Vooral de Bogners!
ja michael mooie spullen!

ieme
2 augustus 2004, 16:40
ey michael hoe klinkt die Uberschall in verhouding tot die Mesa recto?

Michael AE
2 augustus 2004, 16:40
Dank Robzilla.

Michael AE
2 augustus 2004, 16:47
ey michael hoe klinkt die Uberschall in verhouding tot die Mesa recto?

De Ubershall is meer een metalbeest, met veel laag en een strakkere attack. Hij heeft ook iets meer hoog-mid dan de Recto, doordat er EL-34's in zitten. Qua laag midden zitten ze behoorlijk dicht bij elkaar in de buurt. De Mesa gebruik ik meer voor de dingen die niet te vintage, maar ook niet te modern moeten klinken. Wat mensen vaak vergeten is dat de Rectifiers niet uitsluitend voor metal bedoeld zijn. Het cleane kanaal van de Uber klinkt zeer bruikbaar. Veel mensen zijn er negatief over, maar dat is puur ongeinformeerd napraten van de mening van anderen. De Uber klinkt als een opgevoerde recto eigenlijk. Meer laag en strakker, met de typische Bogner voicing. Zeker de betere amp van de twee voor metal. Als je een iets veelzijdigere amp wil is de recto echter een betere keus.

LordRiffenstein
2 augustus 2004, 18:45
Hier op het forum. Ik denk in LordRiffenStein zn thread over zn Haar bezoek.

edit: Ik weet het niet zeker hoor, dus pin me er niet op vast :razz:

Klopt, het nieuwe album van Anouk dat net opgenomen is, is voor 95% Hook. En dat stond inderdaad in een van mijn Haar-posts :-D

BramVersteeg
2 augustus 2004, 18:48
sorry maar even off-topic:

Yoeri, je NICE tele te koop???
Nog meer ENGL op je verlanglijstje? :razz:

Alain
2 augustus 2004, 18:49
Hey Alain, we kunnen die heads es naast mekaar zetten hé als je je engl hebt! Waar woon je infeite, nog altijd rond oostkamp/hertsberge?

Ik woon weer in Hertsberge ja

LordRiffenstein
2 augustus 2004, 18:50
sorry maar even off-topic:

Yoeri, je NICE tele te koop???
Nog meer ENGL op je verlanglijstje? :razz:

Ja meer Engl maar daarom verkoop ik hem niet. Net een VD Haar verkocht en vooral, afgelopen weekend een huis gekocht :o :P

robzilla
2 augustus 2004, 19:36
Hier op het forum. Ik denk in LordRiffenStein zn thread over zn Haar bezoek.

edit: Ik weet het niet zeker hoor, dus pin me er niet op vast :razz:

Klopt, het nieuwe album van Anouk dat net opgenomen is, is voor 95% Hook. En dat stond inderdaad in een van mijn Haar-posts :-D

Dus toch :D

FaceCrawl
2 augustus 2004, 19:50
Ik heb mijn Uberschall gekocht bij Leo Caerts in Leuven.
Heb er 2390 euro voor betaald.
Maar 4 dagen op moeten wachten :wink:

harrie-beton
2 augustus 2004, 19:54
Line 6 liefhebbers- op mijn gear site staat een sample van 808 kb van de Bogner uber. Ik vind hem erg high gain, ik krijg hem niet "clean".

hb

Alain
2 augustus 2004, 20:04
afgelopen weekend een huis gekocht :o :P

PROFICIAT!!!

harrie-beton
2 augustus 2004, 20:06
afgelopen weekend een huis gekocht


meestal het einde van gitaren kopen...

Wormaap
2 augustus 2004, 20:43
Line 6 liefhebbers- op mijn gear site staat een sample van 808 kb van de Bogner uber. Ik vind hem erg high gain, ik krijg hem niet "clean".

hb
Nu nog even zeggen waar die site is :-D

ieme
2 augustus 2004, 21:38
harrie beton zn site is: http://www.besidesthat.nl/gitaar

LordRiffenstein
2 augustus 2004, 22:59
afgelopen weekend een huis gekocht :o :P

PROFICIAT!!!

THANKS!

LordRiffenstein
2 augustus 2004, 22:59
afgelopen weekend een huis gekocht


meestal het einde van gitaren kopen...

JUP :-?

Wormaap
2 augustus 2004, 23:10
Als de echte Über zo klinkt als deze sample... Weet ik dat ik er geen wil :|
Dit doet me nogal denken aan de sound van m'n MT-2 pedaaltje eerlijk gezegd :|

Michael AE
3 augustus 2004, 04:05
Ik heb de clip ook gehoord, en hoewel de voicing best gelijk is qua eq, klinkt de echte Uber een stuk organischer en minder buzzy.

Baco
3 augustus 2004, 08:39
afgelopen weekend een huis gekocht


meestal het einde van gitaren kopen...

JUP :-?

Ik kan dat jammer genoeg beamen :-(

Nu ja, wat langer sparen en dat lukt wel :wink:

wimmeltje
3 augustus 2004, 11:39
Hey Ieme,

Als Leendert met zijn POD speelt wat heeft hij voor eindtrap? Is het trouwens een podXT?? Ik zelf te denken om ook een PODXT te gaan gebruiken icm met mijn vht 2:50:2 en THD speakerkasten. En anders gaat het een CAE3+se worden met een G-force. Alleen moet ik daar dan wat langer voor gaan sparen..

Michael AE
3 augustus 2004, 11:47
Leendert speelt via de PA met zijn POD. Geen eindtrap dus.

ieme
3 augustus 2004, 15:35
Klopt van pod pro (xt?) naar de PA

ieme
3 augustus 2004, 15:36
Hey Ieme,

Als Leendert met zijn POD speelt wat heeft hij voor eindtrap? Is het trouwens een podXT?? Ik zelf te denken om ook een PODXT te gaan gebruiken icm met mijn vht 2:50:2 en THD speakerkasten. En anders gaat het een CAE3+se worden met een G-force. Alleen moet ik daar dan wat langer voor gaan sparen..
Die THD kasten bevallen die?

wimmeltje
3 augustus 2004, 15:40
Hey Ieme,

Als Leendert met zijn POD speelt wat heeft hij voor eindtrap? Is het trouwens een podXT?? Ik zelf te denken om ook een PODXT te gaan gebruiken icm met mijn vht 2:50:2 en THD speakerkasten. En anders gaat het een CAE3+se worden met een G-force. Alleen moet ik daar dan wat langer voor gaan sparen..
Die THD kasten bevallen die?

Bevallen erg goed. Geluid is direkter en open, veel spreiding en strakker in laag dan mijn Marshall 4x12. En kleiner lichter en beter te sjouwen...

ieme
3 augustus 2004, 18:29
Hey Ieme,

Als Leendert met zijn POD speelt wat heeft hij voor eindtrap? Is het trouwens een podXT?? Ik zelf te denken om ook een PODXT te gaan gebruiken icm met mijn vht 2:50:2 en THD speakerkasten. En anders gaat het een CAE3+se worden met een G-force. Alleen moet ik daar dan wat langer voor gaan sparen..
Die THD kasten bevallen die?

Bevallen erg goed. Geluid is direkter en open, veel spreiding en strakker in laag dan mijn Marshall 4x12. En kleiner lichter en beter te sjouwen...

heb je er 2 stuks?
foto's?

Squier4ever
3 augustus 2004, 22:02
Zo'n POD Pro Xt wil ik ook nog een keer.
ik heb laatst de gewone xt getest --> VET
dus voor erbij ga ik zeker nog een keer zo'n kastje halen :D, anyway leendert speelt een pro Xt, ik zag hem nl. laatst op het Zoksfestival met Soulvation, das k*tmuziek trouwens.

wimmeltje
17 augustus 2004, 14:42
1x THD. Ben zelf een 2x12 kast aan het bouwen.

robert quintens
12 mei 2007, 14:27
te duur,maar wel zeer goede versterker.

gerrekat
12 mei 2007, 14:58
Heb vandag ook zo'n Uberschall aangeschaft, volgende wek ga ik hem ophalen. Vond hem wel vet, zeker niet zo strak als mijn ENGL SE maar wel lekker.....

Harm
12 mei 2007, 15:51
Hehehehe, anders schoppen we ff een topic van bijna 3 jaar geleden weer omhoog... :)

Harm

new deep
12 mei 2007, 16:28
Heb vandag ook zo'n Uberschall aangeschaft, volgende wek ga ik hem ophalen. Vond hem wel vet, zeker niet zo strak als mijn ENGL SE maar wel lekker.....

tja die schaf je ook niet elke dag aan, gefeliciteerd lijkt me een zeer goede verterker.

caliban
12 mei 2007, 16:55
Heb vandag ook zo'n Uberschall aangeschaft, volgende wek ga ik hem ophalen. Vond hem wel vet, zeker niet zo strak als mijn ENGL SE maar wel lekker.....
Hoe zou je hem voor de rest vergelijken met de engl se. Agressiever ofzo??

artnaz
12 mei 2007, 19:18
ENGL SE...:hippie:

:blast:

gerrekat
12 mei 2007, 20:03
Hoe zou je hem voor de rest vergelijken met de engl se. Agressiever ofzo??

nee, de Uberschall lijkt wel wat op het derde kanaal van de SE qua voicing. De Uber heeft wel een enorme basrespons, effe meer dan de SE denk. De ENGL is strakker, maar beiden klinken ze heel agressief. Ik dacht dat de Bogner donker zou klinken mara dat valt wel mee als je genoeg presence indraait, ik hou namelijk niet van donkere amps.

Ik heb de bogner nog niet op mijn 4 x 12 gehad alleen op een 2 x 12 in de winkel dus helemaal goed vergelijken kan ik het nog niet. Maar wat me vooral positief opviel was de gainverzadiging. Veel boutique amps klinken echt gortdroog (diezel, vht etc) en dat heeft de Uber gelukkig niet, maar van mij best wel vet en nat klinken. Ik zou hem een beetje willen vergelijken met de pre amp sectie van een Soldano (5150) met een Marshall JCM 800 eindtrap met het low end van een Rectifier. Iets dat ik ook al eens van mijn SE gezegd heb al heeft die nog eens (bijna) de strakheid van een VHT.

Ik hoor veel verhalen over dat een Bogner erg los is maar dat valt ook wle weer mee, je kan er prima snell metal mee spelen, maar ik kan me voorstellen dat ik zelf nog eens een boost ervoorgooi om hem toch effe iets responsiever te maken, ik speel toch best wel snelle metal en hou van een hele snelle pick attack. Verder klinkt de Uber hondsbrutaal en lomp. Tot nu toe bevalt ie me 100 keer beter dan de Diezel Herbert al is ie niet zo breed georienteerd lees: vrij eendimensionaal. Oh en de clean vond ik geweldig, veel beter dan de meeste mensen credit voor geven, zou weinig high gainers kunnen opnoemen die een beter clean hebben, wellicht de Brunetti XL R-EVO.

gorgasm
13 mei 2007, 02:44
ENGL SE...:hippie:

:blast:
ik heb er nog geen sec spijt vna dat ik de SE verkocht heb!:)

droger.de uber doet me denken aan de VH4

gerrekat
13 mei 2007, 09:18
ik heb er nog geen sec spijt vna dat ik de SE verkocht heb!:)

droger.de uber doet me denken aan de VH4

Vreemd is absoluut niet mijn conclusie. De VH-4 vind ik echt een draak van een amp terwijl ik zowel de SE en de Uber wel lekker vind klinken.

Jan-Willem
13 mei 2007, 12:57
Ik hoor veel verhalen over dat een Bogner erg los is maar dat valt ook wle weer mee, je kan er prima snell metal mee spelen, maar ik kan me voorstellen dat ik zelf nog eens een boost ervoorgooi om hem toch effe iets responsiever te maken, ik speel toch best wel snelle metal en hou van een hele snelle pick attack. Verder klinkt de Uber hondsbrutaal en lomp. Tot nu toe bevalt ie me 100 keer beter dan de Diezel Herbert al is ie niet zo breed georienteerd lees: vrij eendimensionaal. Oh en de clean vond ik geweldig, veel beter dan de meeste mensen credit voor geven, zou weinig high gainers kunnen opnoemen die een beter clean hebben, wellicht de Brunetti XL R-EVO.

Waarom vind je de Uberschall zo veel beter dan een Diezel Herbert?

Waarom is de Bogner zo eendimensionaal?

Michael AE
13 mei 2007, 13:12
Vreemd is absoluut niet mijn conclusie. De VH-4 vind ik echt een draak van een amp terwijl ik zowel de SE en de Uber wel lekker vind klinken.

Helemaal mee eens. De VH4 klinkt zo klinisch als de ziekte in mijn oren (Herbert ook, trouwens), terwijl de Uber 1 van de meest organische High-Gainers is, IMO.

De SE moet ik toch nog eens aan de tand voelen.

gerrekat
14 mei 2007, 06:59
Je bent van harte welkom!