PDA

View Full Version : Mosfet??



Squier4ever
1 augustus 2004, 17:55
Eej mensen,

Ik kom tegenwoordig steeds vaker Mosfet versterkers tegen van Marshall,
Wat is een mosfet, en wat is het verschil tussen een mosfet en een gewone?

woody
1 augustus 2004, 19:27
een mosfet (metal oxide semiconductor en nog iets) is een soort transistor, dus een mosfet-versterker is een gewone transistor-versterker die deze gebruikt in de plaats van buizen in een buizen-versterker :)

of zo dacht ik het toch :-D

Squier4ever
1 augustus 2004, 20:16
Klinkt wel redelijk ja
maarja iemand die er meer over weet?

andy
1 augustus 2004, 20:26
Ik heb alleen wat gebruikers ervaring met dat brik.
FF lekker ongenuanceerd: Iel klinkend kut versterkertje.
Ik heb er 2 keer "verplicht" over moeten spelen en vond het dus echt niks.

lcvanderhelm
1 augustus 2004, 20:29
Een Mosfet is inderdaad een speciaal soort transistor,die sneller open en dicht gestuurd wordt,waardoor hij een buizenversterker meer zou benaderen.Het is echter een techniek van ongeveer 25 jaar geleden en werkt alleen goed bij basinstallaties en PA's.Om eengitaar goed te laten klinken heb je echte buizen nodig

skabouter
1 augustus 2004, 23:54
ach, das ook weer niet altijd waar...............
maar mosfet klinkt idd niet

Negative K3 fan
2 augustus 2004, 17:51
bosch speelt ook over een mosfet eindtrapje...

pikasso
2 augustus 2004, 18:08
Mosfet is een kutbak
Erg simpel

Squier4ever
2 augustus 2004, 22:19
Soms zien ze er wel lijp uit, in die oranje kleur oid

skabouter
2 augustus 2004, 22:22
bosch speelt ook over een mosfet eindtrapje...

nou, ik moet zeggen dat ik hem ook TOTAAL geen sound vind hebben..........maar hoezo die opmerking, is hij een autoriteit omdat ie goed kan spelen ? van gear weet ie volgens mij niet al te veel..............

andy
2 augustus 2004, 23:55
Soms zien ze er wel lijp uit, in die oranje kleur oid

Ben je op zoek naar een versterker soms???
Thuis of voor op het podium???

Negative K3 fan
3 augustus 2004, 01:19
bosch speelt ook over een mosfet eindtrapje...
maar hoezo die opmerking,

Reputatie dude...

doncker
3 augustus 2004, 14:08
mosfets sneuvelen ook veel sneller als transistoren.

skabouter
3 augustus 2004, 14:11
sja, buizen ook...............

Squier4ever
3 augustus 2004, 22:18
Nee hoor, ben niet op zoek.
Ik heb net 2 maanden een nieuwe amp, wil er alleen nog een FBV Shortboard bij (raad wat ik heb of zoek:P)

Bosch
6 augustus 2004, 19:26
bosch speelt ook over een mosfet eindtrapje...

nou, ik moet zeggen dat ik hem ook TOTAAL geen sound vind hebben..........maar hoezo die opmerking, is hij een autoriteit omdat ie goed kan spelen ? van gear weet ie volgens mij niet al te veel..............

Smaken verschillen. Ik neem trouwens bijna altijd op via [alleen] de Rocktron Chameleon. Ik heb verder meer gear gehad dan jij ooit zult hebben. Elke gulden/euro ging er in. Ik weet er bijzonder veel van, uit ervaring en "literatuur"onderzoek. Ik heb echt (bijna) alles gehad (van duur tot heel duur) en de truuk is, dat ik een poosje geleden tot de conclusie ben gekomen dat ik 100 % tevreden ben met mijn jaren oude preamp van Rocktron (gekocht voor 150 euro) en die gedateerde moddervette Mosfet van Tubeworks (175 euro). Goed wel een ENGL 4x12"kast met V30's, maar ja die was ook wel erg mooi :D .

Mosfet is mega betrouwbaar en geeft mij meer buizengeluid dan mijn oude 5150 ...

Ik post nooit veel in geartopics omdat het mij niet om spulletjes gaat, maar om SPELEN!

Afijn, Negatieve K3 fan thanx for mentioning 8-) ik zal binnekort opnemen met de Mosfet......