PDA

View Full Version : Onzuivere Noten



e_lukather
1 augustus 2004, 17:27
Ik heb dus een vreemd probleempje.. als ik klaar ben met stemmen en ik sla een kampvuur A aan. Heel normaal en helder goed en zuiver. Maar dan soleer ik een octaaf hoger vakje 14+ dan zijn alle noten mega onzuiver. Om dat op te lossen moet ik alles net een fractie hoger stemmen dan normaal. Maar dan klinkt het boven weer niet. Nu moet ik vlakvoor m'n solo net even alle snaren omhoog stemmen.

Hoe kan ik dit oplossen? Zou ik alles misschien moeten laten herfretten?
Terwijl ik deze gitaar toch niet zo lang heb.

HELP!

wietse
1 augustus 2004, 17:35
de intonatie zal wel niet goed zijn , is de noot op de 12e fret wel precies gelijk aan die van de open snaar?
zoniet kan je die bijstellen door de zadeltjes op de brug te verstellen.

e_lukather
1 augustus 2004, 17:47
Nee hij is niet gelijk.. zadeltjes bijstellen oke.

Ik heb wel een FR is dat erg? Ik heb hiet totaal geen verstand van. Maar moet ik gewoon met een inbus sleuteltje met de klok mee draaien zeg maar?

wietse
1 augustus 2004, 18:55
heb ik geen verstand van een floyd.
heb namelijk geen één gitaar met zo'n ding een bigsby is voor mij tremelo genoeg.
volgens mij moet je de floyd eerst effe vastzetten , en de zadeltjes moet je niet in de hoogte verstellen maar in de lengterichting , zitten bij een floyd daar niet gewoon fijnstellers op met knoppen om dat te regelen?
intoneren is niet moeilijk alleen wel bewerkelijk , stemmen,checken zadeltje verstellen,open snaar weer stemmen etc tot het goed is.
soms krijg je het niet 100% precies bijv met een tuneomatic wil het niet altijd omdat de stelbeweging erg klein is dan probeer je gewoon zo dicht mogelijk in de buurt te komen.
zulke vragen voortaan gewoon in gitaren plaatsen hier komen niet zoveel
mensen namelijk.

eggymanos
11 augustus 2004, 17:34
Misschien een stomme vraag: maar wat is een kampvuur A?? gewoon een open a (x02220)??? ik heb er nog nooit van gehoord

e_lukather