PDA

View Full Version : Valt de Twin Reverb onder de hoge kwaliteit versterkers?



e_lukather
1 augustus 2004, 16:12
Ik zie er niet veel over op 't forum. Heb wel wat (positieve) reacties gezien op HC. Is dit echt de amp met de beste clean (of iig erg goed)? Er zit natuurlijk een hele geschiedenis aan vast geplakt.

Ik sta namelijk op het punt een reissue te kopen. Heb hem al meerdere malen vol uitgetest (alleen bij feedback niet daar mocht het niet). Is er nog iets wat ik moet weten voordat ik hem over een week of 2 haal? Of kunnen jullie mij met iets beters overtuigen :razz:

vast bedankt.

Harry
1 augustus 2004, 16:19
als het om clean gaat zijn er wel meer versterkers die een goed clean geluid hebben, en daarnaast nog lekker scheuren....

sander666
1 augustus 2004, 18:55
Ik vind de clean iig heel goed, ik heb verschillende amps geprobeerd en ik de twin reverb is gewoon mijn keuze
en dat zal komen door het geluid en de historie,
je kunt lullen wat je wilt maar dat telt wel zeker mee,
ik bedoel over een paar jaar (als je ze nou al niet hebt)
zijn er net zo'n goeie modeling amps (kwa buizen) als echte buizen amps.
toch zal ik altijd echte buizen amps blijven spelen omdat er net wat jij zegt een hele historie en gevoel achter zit.

ik zal het je dus niet afraden de twin reverb te kopen.

Groete

pimmetje
2 augustus 2004, 06:02
Het is EEN VAN DE kwaliteitsbakken... ongetwijfeld

Maar 't moet wel 't geluid zijn wat je zoek. In tegenstelling tot veel moderne bakken hadden de beestjes van vroeger 't lef om gewoon hun eigen geluid en reactie op bepaald spel te hebben. Voor sommigen zal 't dus een baggerbak zijn, voor anderen de heilige graal.
Ligt dus goeddeels (ook) aan jezelf.

skabouter
2 augustus 2004, 13:37
Maar 't moet wel 't geluid zijn wat je zoek. In tegenstelling tot veel moderne bakken hadden de beestjes van vroeger 't lef om gewoon hun eigen geluid en reactie op bepaald spel te hebben.

nou...............is het niet andersom ? logisch dat je je eigen geluid hebt, als er nog niet veel anders op markt is.
en met dat eigen geluid kwamen ook nieuwe stijlen op gang natuurlijk. klassiek spelen met scheur was niet mooi, toen kwamen ze erachter dat ze met scheurbakken ineens metal konden gaan maken :D

PeeVee
2 augustus 2004, 19:50
Ik zie er niet veel over op 't forum

Goede wijn behoeft geen krans...

The hardest working amp in show business!