PDA

View Full Version : Maverick



AlterEgo
1 augustus 2004, 15:41
Weet iemand of er in Nederland ergens een winkel is die de Maverick X-1 verkoopt? Ik ben voor deze aan het sparen, maar heb nog niet echt winkels gevonden :(

soup
1 augustus 2004, 15:57
ik denk hier , maar ik weet niet zeker of het een muziekwinkel is ofzo :???:
http://www.jic.nl/Git_Maverick-X1.htm
http://www.jic.nl/Git_Maverick-Evo-03.htm#x1

Akira
1 augustus 2004, 16:47
Ik zag een maverick stand op de musikmesse Frankfurt dit jaar.
Maar ik heb ook gehoord dat Maverick niet meer in het buitenland verkoopt, maar alleen in Groot Brittannie.
Zeker weet ik dat niet, het zijn geruchten.
Ik heb er zelf 1, maar dat was een winkeldochter, ik heb ze nergens anders in de verkoop gezien.

alhambra
1 augustus 2004, 20:43
Ik kan me vergissen maar ik dacht dat ik er een week geleden nog 1 bij meibergen in Deventer heb zien staan. Een zwarte.

marc_o
1 augustus 2004, 21:18
In Terneuzen hingen er ook een paar. las zojuist in de Gitarist iets over de productie in Engeland die ze hedden gestopt en na een pauze verder zijn gegaan in Korea, dus binnenkort zul je er weer meer zien denk ik.

bat
1 augustus 2004, 22:04
Hou de GUITAR (Engels blad) even in de gaten, in het komende nummer staat iets over Mavericks als het goed is.

newbreed
1 augustus 2004, 22:53
Weet iemand of er in Nederland ergens een winkel is die de Maverick X-1 verkoopt? Ik ben voor deze aan het sparen, maar heb nog niet echt winkels gevonden :(


Ik zag enkele weken geleden een aantal Maverick bij vox humana in Vlaardingen in de uitverkoop staan..iets van 495 euri. maar of er ook een X-1 bij zit ?

shredneck
1 augustus 2004, 23:44
In Dordt zit een muziekwinkel (vlakbij de mc donalds in het centrum) die Mavericks verkoopt.

Geen idee hoe die heet, maar ze sponsoren het Big Rivers festival, dus ff searchen op het net.

ijzerbroot1
2 augustus 2004, 01:07
Vox Humana in Vlaardingen had er 1 geloof ik, www.voxhumana.nl of zoeits anders goegelen.

Bluesbreaker
2 augustus 2004, 02:26
Vox Humana in Vlaardingen had er 1 geloof ik, www.voxhumana.nl of zoeits anders goegelen.

vox heeft ze idd in de aanbieding

soup
2 augustus 2004, 12:24
hier heb je alvast een ''geweldig'' filmpje over deze gitaar en het wordt ook nog eens gespeeld door een ''geweldige'' gitarist!! :o
http://www.musicianshop.com/tv/Maverick_X1_Stretton_Payne.wmv

poepsnaar
11 augustus 2004, 00:45
hij laat een top gitaar bagger klinken

Maiden Michiel
11 augustus 2004, 10:47
Hij laat alle gitaren bagger klinken.

rambe029
11 augustus 2004, 11:40
dan kan ik zelfs nog beter gitaar spelen :razz:

Megadeth
11 augustus 2004, 12:16
Ugh, die gast kan echt niet spelen. :seriousf:

rambe029
11 augustus 2004, 13:22
iemand heeft het hem vast voorgedaan en gezegt, "probeer dit na te spelen,als het niet lukt probeer het zelf maar". Ja dat heb je gezien die improvisatie :-D

Bobbel
11 augustus 2004, 13:27
die gast is dus helemaal niet goed he...

Akira
11 augustus 2004, 14:51
Hij kan niet spelen, maar ook dat geluid is niet om aan te horen.
Als je zoveel filmpjes maakt om al je gitaren aan te prijzen, dan zet je er toch een vette high end buizenstack achter...

poepsnaar
12 augustus 2004, 02:32
hij weet wel hoe die zn spullen goed kan aanprijzen :wink:

natuurlijk veel stoerder om zelf te spelen dan even naar de muziekcentrum te lopen en een gitaristje te strikken

skabouter
12 augustus 2004, 03:12
gaaaadverdamme, wat een kutclipje :o

Akira
14 augustus 2004, 19:40
Ik was vandaag in Boekel, bij de muziekhandel Jukebox.
Ze hebben daar nu een 2e hands maverick x1, zwart.
Zitten wel wat krassen op, maar niets storends naar mijn mening, en je krijgt hem er wel heel goedkoop voor.
Namelijk 350 euro.

Shakeel
14 augustus 2004, 19:52
Hij kan niet spelen, maar ook dat geluid is niet om aan te horen.
Als je zoveel filmpjes maakt om al je gitaren aan te prijzen, dan zet je er toch een vette high end buizenstack achter...

Ja en dan? Voor de zoveelste keer tone zit voor 80% in je vingers, dan kan je em wel een diezel king arthur geven maar het zal toch niet gaan klinken.

Akira
14 augustus 2004, 21:05
Hij kan niet spelen, maar ook dat geluid is niet om aan te horen.
Als je zoveel filmpjes maakt om al je gitaren aan te prijzen, dan zet je er toch een vette high end buizenstack achter...

Ja en dan? Voor de zoveelste keer tone zit voor 80% in je vingers, dan kan je em wel een diezel king arthur geven maar het zal toch niet gaan klinken.

Ja en dan?
Ik denk dat het toch op zijn minst wat minder schel en blikkerig zou klinken, dat is wat ik bedoelde.

Shakeel
14 augustus 2004, 21:11
Hij kan niet spelen, maar ook dat geluid is niet om aan te horen.
Als je zoveel filmpjes maakt om al je gitaren aan te prijzen, dan zet je er toch een vette high end buizenstack achter...

Ja en dan? Voor de zoveelste keer tone zit voor 80% in je vingers, dan kan je em wel een diezel king arthur geven maar het zal toch niet gaan klinken.

Ja en dan?
Ik denk dat het toch op zijn minst wat minder schel en blikkerig zou klinken, dat is wat ik bedoelde.

Ja joh je merkt vast veel verschil, vooral doordat het zo goed is opgenomen. Met een super hifi videocamera microfoon :roll:

Akira
14 augustus 2004, 21:12
Hij kan niet spelen, maar ook dat geluid is niet om aan te horen.
Als je zoveel filmpjes maakt om al je gitaren aan te prijzen, dan zet je er toch een vette high end buizenstack achter...

Ja en dan? Voor de zoveelste keer tone zit voor 80% in je vingers, dan kan je em wel een diezel king arthur geven maar het zal toch niet gaan klinken.

Ja en dan?
Ik denk dat het toch op zijn minst wat minder schel en blikkerig zou klinken, dat is wat ik bedoelde.

Ja joh je merkt vast veel verschil, vooral doordat het zo goed is opgenomen. Met een super hifi videocamera microfoon :roll:

Precies, dank je dat je mijn punt verduidelijkt.
Hoe moeilijk is het om een beter geluid te maken, afgezien van zijn abominabele gitaarkunsten.

Shakeel
14 augustus 2004, 21:19
ff nog een keer want je wil niet luisteren

Om iets beter te laten klinken bij zon opname is de enige manier, om op de video als gitarist overtuigender en met pit te spelen. Dat hele gezeik met hi end amp erachter slaat gewoon totaal nergens op. Mensen altijd met hun gekanker '' goed geluid krijg je alleen uit een hi - end amp. '' Kijk eerst ff naar je eigen klauwen daar zit je tone in.

mocht het in men vorige post niet duidelijk zijn: Tone zit in de vingers.

Akira
14 augustus 2004, 21:21
ff nog een keer want je wil niet luisteren

Om iets beter te laten klinken bij zon opname is de enige manier, om op de video als gitarist overtuigender en met pit te spelen. Dat hele gezeik met hi end amp erachter slaat gewoon totaal nergens op. Mensen altijd met hun gekanker '' goed geluid krijg je alleen uit een hi - end amp. '' Kijk eerst ff naar je eigen klauwen daar zit je tone in.

mocht het in men vorige post niet duidelijk zijn: Tone zit in de vingers.

Ff nog een keer want je wil niet luisteren knul,

ik begrijp dat jij op een stagg speelt met een marshall valvestate?
Tone zit in de vingers, ja, maar niet alleen maar in de vingers.
Anders zou niemand dure mooie spullen kopen.

Shakeel
14 augustus 2004, 21:25
Nu draai je het verhaatlje weer om KNUL, ik zei het zit voor het grootste deel in je vingers in men vorige post zijn ik tone zit in de vingers omdat het niet tot je doordrong. Overigens ken ik diverse spelers die op een epiphone spelen met een squier en beter klinken dan een prs verzamelaar met hi end boutique amps. Punt is dat het gaat over je '' zet er dan een paar hi end buizen bakken neer '' uitspraak. Dat slaat totaal nergens op, omdat dat in deze situatie simpelweg geen nut heeft.

Akira
14 augustus 2004, 21:41
Het slaat wel ergens op, manneke.
Het heeft te maken met je kwaliteiten als gitaarspeler.
Ik bijvoorbeeld, kan bepaald niet goed gitaarspelen.
Ik heb niet de vaardigheden om een slechte setup goed te laten klinken.
Voor mij maakt het absoluut meer dan 20% verschil of ik over goede spullen speel of niet.
Je kan wel stellen dat een goede gitaarspeler een slecht rig goed kan laten klinken, maar er zijn ook minder goede tot slechte gitaristen, en die zijn veel meer afhankelijk van gebruikte apparatuur.
En daarom stelde ik dat deze jongen in het fimpje behoorlijk gebaat zou zijn met beter spullen/betere opnames.
Nergens zeg ik dat hij met die betere spullen opeens werelds zou klinken, laat staan dat het zou klinken alsof hij een topgitarist zou zijn.

lennartengel
14 augustus 2004, 21:41
bah, die eeuwige tone zit in de vingers bullshit :evil: . Ik zie het zo, het geluid wat je hoort komt eigenlijk alleen maar uit je gitaar en versterker (plus alles wat je d'r tussen hangt) Da's simpel. Luister eens naar Alien water kiss van vai's passion en warfare en DURF dan nog eens te beweren dat tone in de vingers zit!!!!

Geheel los daarvan staat het spel van de gitarist, laat john petrucci spelen over een stagg strat copy met een wehkamp 15 watt oefenversterker, of mij met m'n opgefokte ibanezzen en mesa boogie rack... Reken maar dat het nog steeds interresanter is om naar petrucci te luisteren. Maar mijn tone zal beter zijn. Simpel zat.

Enne, die maverick gitaren. Geloof dat er laatst iets in de gitarist stond? Goede gitaren maar niet bijzonder in z'n prijsklasse. Dit x1 ziet er wel tsja... indrukwekkend uit!

Shakeel
14 augustus 2004, 22:01
Het slaat wel ergens op, manneke.
Het heeft te maken met je kwaliteiten als gitaarspeler.
Ik bijvoorbeeld, kan bepaald niet goed gitaarspelen.
Ik heb niet de vaardigheden om een slechte setup goed te laten klinken.
Voor mij maakt het absoluut meer dan 20% verschil of ik over goede spullen speel of niet.
Je kan wel stellen dat een goede gitaarspeler een slecht rig goed kan laten klinken, maar er zijn ook minder goede tot slechte gitaristen, en die zijn veel meer afhankelijk van gebruikte apparatuur.
En daarom stelde ik dat deze jongen in het fimpje behoorlijk gebaat zou zijn met beter spullen/betere opnames.
Nergens zeg ik dat hij met die betere spullen opeens werelds zou klinken, laat staan dat het zou klinken alsof hij een topgitarist zou zijn.

Niet draaien KNUL ik heb het hier over een bepaalde situatie. En dat gaat hier over meneertje maverick met zen klungelige spel en crappy vid

- het is kut opgenomen, dus hi end amp zal niet veel uitmaken
- hij kan niet spelen, dus hi end amp zal niet veel uitmaken

Oftewel je domme uitspraak '' zet er dan een hi-end amp achter '' slaat totaal nergens op.

Akira
14 augustus 2004, 22:14
Je leest niet wat ik typ, en je verveelt me met je geschreeuw.
~geeuw~

Shakeel
14 augustus 2004, 22:24
Ik heb wel gelezen wat je typt, maar daar gaat het hier niet over zoals ik al zei:


Niet draaien KNUL ik heb het hier over een bepaalde situatie. En dat gaat hier over meneertje maverick met zen klungelige spel en crappy vid


Maargoed jij bent zon eikeltje die altijd zen gelijk wil krijgen ongeacht hij deze niet heeft, deze discussie kan wel jaren doorgaan zo.

~Tabee~

Nicci
15 augustus 2004, 00:24
Voor mij maakt het absoluut meer dan 20% verschil of ik over goede spullen speel of niet.

nee hoor, slecht spel blijft slecht spel. of je nu op een PRS of een goedkoop kloontje speelt, dat maakt niets uit.
in de kreet 'tone is in the fingers' schuilt meer waarheid dan menig gitarist wil geloven.

goede apparatuur heeft te maken met betrouwbaarheid, een bepaalde klank, technische mogelijkheden en speelcomfort. van deze 4 zijn de 2e en de 4e ook nog eens volslagen subjectief.

MazeMouse
15 augustus 2004, 10:01
Voor mij maakt het absoluut meer dan 20% verschil of ik over goede spullen speel of niet.

nee hoor, slecht spel blijft slecht spel. of je nu op een PRS of een goedkoop kloontje speelt, dat maakt niets uit.
in de kreet 'tone is in the fingers' schuilt meer waarheid dan menig gitarist wil geloven.

goede apparatuur heeft te maken met betrouwbaarheid, een bepaalde klank, technische mogelijkheden en speelcomfort. van deze 4 zijn de 2e en de 4e ook nog eens volslagen subjectief.
Mwa, een gitaar met kutgeluid kun je nog zo goed zijn die zal altijd kut blijven klinken :P

(iets wat niet in dat ding zit kun je ook met goed spel niet uit dat ding krijgen :))

Nicci
15 augustus 2004, 10:58
ik tref eigenlijk nooit een gitaar met een kutgeluid. zelfs de goedkoopste squiertjes klinken eigenlijk best prima, dus ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waar je het over hebt . . . . .
of ik nu mijn Eggle of een geleende squier mee zou nemen naar een optreden, niemand zou het merken, behalve ik.