PDA

View Full Version : ruis



Sander II
1 augustus 2004, 14:59
Ik heb een Stratocaster gekocht en ondervind nu ruis als ik hem inplug( ook tijdens spelen). Raak ik echter de brug aan, dan hoor je het niet meer.
Nou heeft het volgens mij dan met de aarding te maken, maar als ik de achterplaat weghaal is er wel een drraadje vastgesoldeerd ergens.
Wat moet ik nu doen? Misschien een draadje nog aan de brug vastsolderen(ben ik alleen geen kei in :( )

Groeten

sickpunk
1 augustus 2004, 15:44
gewoon ff al je bedrading na lopen, kan natuurlijk ook zijn dat je versterker niet geaard is.... gewoon ff alles na lopen, alle draadjes in de gitaar zelf vast? versterker in geaard stopcontact?

Sander II
1 augustus 2004, 16:00
Ik ben alleen niet zo technically-minded.
Maar even over die versterker, dat is een Spider II(kutding, ik weet het) die zal toch wel geaard zijn.

sickpunk
1 augustus 2004, 16:14
ligt nie aan je versterker, maar aan het stopcontact zelf ;)

JvD.
1 augustus 2004, 16:24
Ik ben alleen niet zo technically-minded.
Maar even over die versterker, dat is een Spider II(kutding, ik weet het) die zal toch wel geaard zijn.

kut ding ? why ?
sluit je hele set eens aan in je keuken, keukens MOETEN geaard zijn.

Stratman70
1 augustus 2004, 16:34
Dit laatste is idd een goede tip. Maar verwacht zowiezo niet dat een strat altijd helemaal stil is. Of je moet er humbuckers of FLS elementen ofzo inzetten. Maar de standaard single coils zijn niet helemaal vrij van hum.

Sander II
1 augustus 2004, 17:52
Ik ben niet zo into Spider omdat ik geen of bijna geen metal speel en dan blijven er maar een paar sounds over die bruikbaar zijn.

Over de keuken-> lijkt me een goed idee. zal ik even gaan proberen.

savecracker85
1 augustus 2004, 18:29
je zou ook een stuk verder van je versterker af kunnen zitten..
Dat heb ik zelf namelijk ook wel eens (kep ook een strat)...Als ik dan een meter opzij ga zitten houdt het gebrom op... Maar dat gebrom bij mij is nooit zo erg..ik weet niet hoe dat bij jou zit...

Robbert
1 augustus 2004, 20:15
Ruis krijg je ook van monitoren en tv's, TL verlichting en inderdaad slechte aarding.

strattie
1 augustus 2004, 20:45
ik had het ook bij mij was het aarde draadje los geschoten bij de volumepotmeter. ik heb hem toen weer vastgesoldeerd en no problemo meer.

Sander II
1 augustus 2004, 22:32
heb het even in de keuken geprobeerd en de goede gitaarnet forummers hadden gelijk. GEEN RUIS, WIEHOE.

Anyway, ik heb vanavond toch maar de knoop doorgehakt om hem weer te verkopen en een Epiphone Elitist te kopen. Zeer leuk Hendrix-geluid krijg je uit die Strat, maar geef mij toch maar Page- of Slashgeluid.

*please don't consider this spamming*
Stratje? :-D

dejohan
2 augustus 2004, 00:01
Shielding a Strat:
http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/shield3.php