PDA

View Full Version : plugins installeren waar en hoe ook alweer ??



wanna1
1 augustus 2004, 12:15
Ik heb op mijn comp. dus verschillende progs staan noem:
Cubase, Protools, Wavelab, Soundforge, Cakewalk enz.

Vroeger kon elk programma gebruik maken van alle plugins dus bijv:
in Cakewalk kon je de plugins van Cubase gebruiken en andersom en zo ook met de andere programma's.

Nu lukt dat op een of andere manier niet meer weet iemand hoe dat kan??

Nu de hoofdvraag:

Van internet kun je pakketjes plugins downloaden maar waar moet je die dan neerzetten, en moet je extra handelingen doen

WIE o WIE geeft enige opheldering??

Doktor Mithrandir??

Mithrandir
2 augustus 2004, 11:10
uh....hier weet ik het antwoord niet met zekerheid op, maar misschien heltp onderstaande je al een beetje.

Maar ik geloof dat je je (VST) plugins gewoon het beste in een hoofddirectory kunt installeren en dan de plugin-directory van je diverse audioprogs naar die directory laten wijzen.

In Cubase SX heb je bijvoorbeeld het plugin information windows (Menu:"Devices - Plugin information") , waarin je folders kunt toevoegen als shared-plugin folder. Al je andere programma's zullen een soortgelijke mogelijkheid hebben.

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/plugins.jpg

Horus
2 augustus 2004, 11:45
Wat ik heb gedaan is op m'n D schijf (data schijf) een Vstplugins map aangemaakt, waar elk audio programma z'n VST's vandaan haalt (zodat ik niet helemaal hoef te zoeken in de Cubase map en er makkelijk bij kan). Je moet alleen ff in elk programma aangeven waar hij zit (soms paktie hem vanzelf).

Half offtopic, vraagje: gebruik je echt Cubase én Protools én Cakewalk én Soundforge?

guhlenn
5 augustus 2004, 11:10
don't ask. me thinks...

wanna1
5 augustus 2004, 14:23
Thanx, ben alweer een stuk verder.

Nu de latency nog, ik snap niet waarom dit zoveel problemen geeft, had ik vroeger nooit last van.