PDA

View Full Version : P.A versterker voor een Line6 POD ??



FNaRK
31 juli 2004, 23:22
ik ben bang dat mijn huidige versterker langzaam begint af te sterven :-(
dus tijd om eens rond te kijken naar iets anders.

Is het een heel raar idee om een PA-versterker te gaan gebruiken i.c.m. met mijn POD ?
Groot voordeel: veel vermogen en het kost niet veel. Merken zoals LEM, Samson, DAP ...
Iemand ervaring mee ? Of een andere suggestie. E.e.a moet minimaal een 4x12 kast aansturen (en eigenlijk wel 2 :D )

Wormaap
1 augustus 2004, 02:16
Ik heb vanavond mogen 'genieten' van'n dwaas die via'n GT-6 over'n Härtke 3500 bas-head speelde. Paar dingen vielen op:
1. 'T geluid was best om te pruimen.
2. De palm-mutes deden de grond trillen
3. Het ging HARD HARDER HARDST! Dat was niet meer normaal, het deed pijn aan m'n oren.

Ik denk dat dit op zich redelijk vergelijkbaar is, aangezien die Härtke een halve PA amp is, en de GT-6 redelijk vergelijkbaar is met'n POD.
Ik zou dus zeggen dat dat best wel te doen kan zijn :P

EmgMaster
1 augustus 2004, 12:16
wat voor cab had hij eronder dan?

andy
1 augustus 2004, 12:18
Probeer het anders eerst even via jullie zanginstallatie, dan krijg je meteen een idee hoe het klinkt.

FNaRK
1 augustus 2004, 12:21
goed plan,
alleen zijn de PA-boxen iets anders dan mijn Marshall cabs

:o

andy
1 augustus 2004, 12:23
Dan sluit je de cabs er toch gewoon op aan ipv de PA boxen???

Negative K3 fan
1 augustus 2004, 13:11
ik zou die pod gewoon on stage in een keyboard (full range dus) versterker drukken en recht in de pa, keyboard amp puur als monitor.

pods schijnen over het algemeen beter te klinken over full range dingen dan over b uizen eindtrap met 4x12" enzo eraan.

Wormaap
1 augustus 2004, 13:18
wat voor cab had hij eronder dan?
Een Behringer 4x12

pimmetje
1 augustus 2004, 13:46
Ik heb een paar keer over pod + PA gespeeld. Het geluid was voor mij te mat/dood. Onze mondharmonika-speler heeft 't ook geprobeerd (was meer om te kijken of daarmee wat gedaan kon worden aan feedback bij hogere volumes), maar ook hij kon 't geluid niet waarderen.

Als je dus de pod lekker genoeg vind klinken, kan dat makkelijk. Scheelt een hoop gesleep, want die PA incl monitoren sleep je neem ik aan toch als band al mee...

Mijn keuze zou 't niet zijn. Ik vind die pod echt 3x niets. Hooguit leuk als opname-troep voor thuis.

Negative K3 fan
1 augustus 2004, 14:25
de nieuwe podXT 2.0 is echt wel lekker hoor pimmetje... ik weet niet welke je gebruikt enzo.

pimmetje
1 augustus 2004, 14:35
Ik heb een POD2.0, geen XT.
Maar over DIE pod werd toen ook al gezegd hoe lekker die was en hoe absurd lekker je met één zo'n compact apparaatje al die buizenbakken na kon doen.

Viel me VIES tegen en ik kan me echt niet voorstellen dat in die korte tijd tegen een vergelijkbare prijs een ENORM veel beter produkt is geleverd. Want 't zal echt ENORM veel beter moeten dan die POD van mij om (voor mij) ook maar acceptabel te worden voor een optreden.

Squier4ever
1 augustus 2004, 18:00
Die POD XT vind ik anders wel een enorm lekker bakkie :-D
Vooral die Plexi-Models :-D

Maar ik heb de POD helaas alleen nog maar met een hoofdtelefoon kunnen testen :(

Jeroenvanhulsteijn
1 augustus 2004, 21:23
met pa apparatuur is het net als gitaarversterkers. hoe goedkoper, hoe minder goed de weergave. ik heb een peavey emx powered mixer. is niet duur, maar het ruist gewoon wat meer. kan 400 watt in bridged mode leveren. daar kun je zo'n behringer cab best mee aansturen.

mss kun je ergens een bryston 2ehands op de kop tikken. dat zijn de wat betere pa versterkers. kosten denk ik vanaf 400 euro.

FNaRK
1 augustus 2004, 21:57
ik vind dit wel een geil dingetje:

http://www.samsontech.com/images/productimages/srvo260.gif

A mainstay of our popular Servo amplifier line, the 260 can be used to power near field monitors, passive headphone distribution systems in the studio and small live sound reinforcement setups. It is also a great choice for stereo keyboard or guitar amp setups with external mixer or preamps or amplifying a large screen TV or video system. The Servo 260 is dedicated to transparent audio, consistent performance and the rugged construction you need from a professional amplifier.


Servo-controlled stereo power amp in two rack spaces
Produces 130 watts per channel into 4 ohms
Extended 20 Hz To 50 kHz frequency response
Independent left/right input Level controls with 41 detents
Relay-controlled power-on circuitry avoids speakers "thumps"
Balanced 1/4" TRS inputs and unbalanced RCA inputs
1/4" and push-spring terminal outputs
Front-panel Clip and Idle LEDs on both channels
Bipolar circuit design
Convection-cooled design eliminates fan noise and maintenance

ben79
1 augustus 2004, 23:18
Ik heb die laatste samson servo gehad .
Ik gebruikte hem samen mert een gx700 en ik was er erg tevreden over.
een mooie amp die lekker hard gaat en erg zuiver klinkt, als ik meer pod-minded was zou ik hem terug kopen maar ja, GAS en Engl hebben voor mij anders beslist ;-)

pimmetje
2 augustus 2004, 05:58
Ik blijf erbij... als je eenmaal ECHT buizen gewend bent, zal zo'n (goedkoop) modeling-bakkie 't echt niet voor je gaan trekken.

FNaRK
2 augustus 2004, 10:29
:evil:
rot nou eens op met je buizen

pimmetje
2 augustus 2004, 13:22
Jij had toch ook een engltje staan...?
Of was dat alleen in die oefenruimte?

ben79
2 augustus 2004, 21:44
ik blijf erbij, digitaal spul kun je best versterken met een transistor, je zou uren lopen zoeken naar een goede instelling voor je POD, sluit je hem aan op buizen ,volume open en ....... helemaal niet het geluid dat je ingesteld hebt.
Buizen preamps----buizen eindtrap
digitale preamp----transistor eindtrap.
Line 6 doet er alles voor om een buizengeluid na te maken, dan hoef je er echt geen buizen meer achter te hangen toch?
In Vetta en hd etc zitten toch ook geen buizen in de eindtrap?

Lune-a-tic
2 augustus 2004, 22:08
En toch klinkt een POD wonderbaarlijk lekker op een Fender HRD.
Maar mijn CyberTwin klinkt het best ja, IMO hé. :cool:
Waarom iemand nog technologie van voor de tweede wereldoorlog wil gebruiken is mij een raadsel, vooral omdat het nog allemaal parttime computersnobs zijn ook, wat al helemaal niet meer te rijmen valt.
Speel op wat je graag hoort, ziet of ruikt voor mijn part, maar laat iedereen zijn eigen opinie vormen.

ben79
2 augustus 2004, 22:24
ja natuurlijk met je spelen op wat je zelf best vindt maar waarom zou je vele euros neertellen voor een lampen eindtrap voor bij een pod terwijl een pod eigenlijk niet gemaakt is om met een lampeneindtrap te combineren.
ik persoonlijk vind lampen net iets meer hebben maar moest ik de sound die ik wil uit een POD kunnen halen zou ik gewoon zo neutraal mogelijk versterker, transistor dus.

Lune-a-tic
3 augustus 2004, 17:35
De contradictie is natuurlijk dat een POD lampenversterkers emuleert, dat is echter geen reden om geen buizeneindtrap te gebruiken, het gaat om het eindresultaat.
Op een Fender HRD een POd prikken in de effects return (en de EQ van de HRD passeren en het 'kleur' van je POD NIET aantasten) klinkt hemels, en is tegelijk een luidruchtige combinatie.