PDA

View Full Version : Double Muff



Sander II
31 juli 2004, 18:30
Is het de moeite waard om die eens te proberen?
Ik las er over in de gitarist van Juli, maarja die vinden elk product geweldig.
ik heb ooit de Big Muff mogen proberen(weet niet welke versie) en valt het daar een beetje mee te vergelijken? Ik houd wel van die warme, fuzzy distortions.
Stort uw reacties, bitte

oja, nog even de officiele pagina : http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F04%5FDistortion%2F02%5FDouble%5FMuf f

phx
31 juli 2004, 18:49
double muff schijnt tov de originele muff nog al aardig wat laag te zijn verloren, vandaar waarschijnlijk ook de goedkopere aanschafprijs. Bovendien is de toneswitch ook heel belangrijk bij een muff

PHX

Fuhgawz
31 juli 2004, 19:21
Het ding is ook niet gebaseerd op de Big Muff, maar op de Muff Fuzz die EHX eerder ook uitbracht. Het schijnt een leuk pedaaltje te zijn voor het geld (€49 nieuw bij EMI), maar ik heb hem zelf nooit geprobeerd.

Sander II
31 juli 2004, 21:04
double muff schijnt tov de originele muff nog al aardig wat laag te zijn verloren, vandaar waarschijnlijk ook de goedkopere aanschafprijs. Bovendien is de toneswitch ook heel belangrijk bij een muff

PHX
'originele muff', bedoel je daar de Muff Fuzz mee of de Big Muff.
Qua aanschafkosten is de Big Muff trouwens maar twee tientjes duurder.
De niet-amerikaanse Big Muff trouwens dezelfde prijs als de 'Double Muff'

marc_o
1 augustus 2004, 22:29
Ik heb 'm getest, en het wordt mijn volgende aanschaf. Helemaal te gek, kan van een mooie cleanboost tot redelijke vette overdrive, op de single-stand, tot regelrechte all-out fuzz op de dubbele stand,w aarbij regelaar 1 de volume regelt en regelaar 2 de gain, ze zijn gevoelig dus je kunt wel veel overdrives maken. Uiteraard hangt e.e.a. wel samen met de spullen waarop je 'm gebruikt.
Bij Feedback was ie 59 euro exclusief adapter.