PDA

View Full Version : korina



Flatcat
31 juli 2004, 17:12
Hey,

Omdat ik een reservegitaar kan gebruiken maar toch eerst opteer voor een reserve amp zou ik eventueel een goedkope Epi Explorer kopen.

Die korina ziet er leuk uit, maar wat geeft dat hout van klank? Ik ben gewoon van op een SG te spelen.

ToolRulez
31 juli 2004, 22:05
Korina heeft een beetje dezelfde klankkarakteristiek als Mahonie. Ik geloof dat het enkel je hoge tonen wat meer intact laat, waar mahonie een duidelijke voorkeur heeft voor het laag en laagmidden. Ik weet dat Korina (ofwel Limba) voor basgitaar geweldige resultaten oplevert.

Negative K3 fan
31 juli 2004, 22:24
korina is lichter dan mahonie, maar kwa klank zit hij daar het dichts bij, het is alleen mooier (smaak model gebonden) en waarschijnlijk ook wat duurder.

jaywalker
31 juli 2004, 23:05
Als ik Korina hoor moet ik meteen aan een nogal gezette vrouw denken (collega) :D

Squier4ever
1 augustus 2004, 11:12
:razz: :roll: :-D :-D :-D :-D

soup
1 augustus 2004, 11:25
korina :-D :razz:
http://ftp.insel.heim.at/hawaii/310238/Unbekannt/Korina.jpg

marc_o
1 augustus 2004, 21:26
Ik heb een telecaster laten bouwen van Korina, maar ik denk dat alleen de body daarvan al meer kost dan die hele epiphone, goed hout kost wat namelijk... Affijn, bevalt prima, en is een wat meer heldere vorm van mahony, dat klopt wel. Mijn volgende gitaar wordt zeer zeker weer korina, al dan niet met een mooi topje erop.

SiNiSTRaL
1 augustus 2004, 21:50
er nis wel een epi explorer korina hoor...kost denkik ergens tussen de 500 en de 600 euro

michielv
2 augustus 2004, 09:27
Hey,

Omdat ik een reservegitaar kan gebruiken maar toch eerst opteer voor een reserve amp zou ik eventueel een goedkope Epi Explorer kopen.

Die korina ziet er leuk uit, maar wat geeft dat hout van klank? Ik ben gewoon van op een SG te spelen.


*krab eens op hoofd* Tsja, is dat niet een beetje tijd/geldverspilling? Ik bedoel, als je gelijk een goede gitaar koopt ben je klaar, anders koop je nu een epi die je eigenlijk niet wilt hebben om die later met verlies weer te verkopen. Tenzij de gitaar die je op het oog hebt zo goedkoop is dat je hem zonder verlies weer door zou kunnen verkopen zou ik toch even kijken of het niet mogelijk is te wachten tot je direct een goede reservegitaar kunt kopen.

Als je echt snel iets nodig hebt zou ik eens kijken naar een gitaar van bijvoorbeeld Vintage, die dingen schijnen best goed te zijn en zijn 2e hands voor een prikkie te krijgen. Desnoods mik je er nog een degelijk element in en klaar ben je.

MightyMike
2 augustus 2004, 09:44
Ik heb over die Epi Korina Explorers al veel goed gehoord. Ze staat in ieder geval op mijn "Zeker eens een keertje testen"-lijstje. Is er iemand die ervaring heeft met dit model?

Swampash
2 augustus 2004, 14:56
Dit is een mooie floyd rose Korina.
Bij dijkman a'dam gezien.
:o
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=1018