PDA

View Full Version : Vraag over te bouwen of bestellen Pedalboard



cosmos
31 juli 2004, 15:47
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier, en kan niet wachten op al jullie antwoorden! :D
Mijn vraag is als volgt.
Ik sta eigenlijk op het punt om een pedalboard (de Pedalhead) te bestellen bij www.nycpedalboards.com. Nou lees ik hier verschillende reacties van mensen die iets zelf bouwen of die technische vrienden/kennissen hebben.
Ikzelf ben totaal niet technisch en heb ook geen vrienden die zoiets kunnen, dus ik vroeg me af wat jullie me kunnen aanraden. Wie bouwt zo'n ding hier regelmatig voor anderen? Qua "merken": die Rockbag series vallen voor mij af, ik wil graag een 2e level. Ik heb ook teveel pedalen om een Gammakoffer om te bouwen.
Ik heb ook oa een Korg DT-10, Maxon OD-9, Dunlop Wah, Voodoo Labs PP2, Boss CE-2, een Boss GT-5 en wil ergens in de komende tijd een Line6 DL4 gaan kopen. (zodat ik de GT-5 eruit kan gooien)
Wat kunnen jullie me aanraden?

Ik hoor het graag,

groeten!

phx
31 juli 2004, 16:53
gewoon lekker zelf maken, is goedkoper en is ALTIJD naar je eigen wens. Check die van mij, met 2e level (is wel nodig :razz: )

http://www.afraid-of-sunlight.com/phx/Images/Pedalboard/Topsideclosed.jpg
"Case closed"


http://www.afraid-of-sunlight.com/phx/Images/Pedalboard/Openside.jpg
"Open"


greez PHX

cosmos
31 juli 2004, 16:55
Tja, ziet er erg mooi uit.
Maar dat is dus juist the trick: ik kan dat dus niet!

Harry
31 juli 2004, 17:16
ik heb er zelf een gemaakt die bestaat uit een basisplaat met 3 wandjes, en een deksel met 1 wandje. Als je dat in elkaar past heb je een bak. Beetje lijmen en schroeven, sluitingen eraan, handvatje, en klaar. Zo'n flightcase is mooi, maar niet altijd nodig.
En ik ben dus echt niet handig!!

phx
31 juli 2004, 17:56
Tja, ziet er erg mooi uit.
Maar dat is dus juist the trick: ik kan dat dus niet!

Als je wilt kun je ALLES, als ik tegen alles zou zeggen "Kan ik niet" zou ik niet eens gitarist zijn geworden, kom op man. Gewoon proberen, bespaard je meerdere pleuro's dan je denkt,

PHX

ieme
31 juli 2004, 23:08
Ik kan die BIGshot wel goed gebruiken voor mijn Bigfoot in te gaan doen + volume en wah pedaal

Robbert
1 augustus 2004, 00:25
Die Bigshot is inderdaad wel erg cool :o

Ik had al hier (http://www.rpbboard.com) zitten kijken, maar dat is verhoudingsgewijs toch duurder.

cosmos
1 augustus 2004, 10:07
Dat is zeker duurder, nog afgezien van dat de rand wel heel erg hoog is. Dat vind ik in ieder geval niet praktisch.. Ik heb liever dat ik live óp een pedaal sta als dat ik erover struikel! :D

schizo910
1 augustus 2004, 23:17
Ik heb voorheen altijd een pedalkist gebruikt die ik had laten bouwen door een kennis van me. Deze bestond uit 3 delen, het board de deksel en een deksel op de brede kant, zodat je niet over de rand hoefde te stappen. Uiteindelijk kreeg het ding de bijnaam "Hernia". Zeer degelijk, oersterk en erg zwaar. Ik ben de afgelopen jaren toch wat minder effecten gaan gebruiken en dit board gebruik ik dus niet meer. Ik had er geen verhoging in zitten maar het zou er wel in passen. Ik had er schuim inzitten waaruit ik de vormen van de pedalen had gesneden en daar zaten de pedalen dan ingeklemd. Ik zal eens foto's maken van de week, helaas zonder het schuim en de pedalen... Maar dan krijg je een idee.

SilverFoo
3 augustus 2004, 16:55
He PHX, hoe heb je die metalen randjes erop gekregen? Waar kun je dat halen? :-?

phx
4 augustus 2004, 13:12
He PHX, hoe heb je die metalen randjes erop gekregen? Waar kun je dat halen? :-?

gewoon bij een bouwmarkt weggehaald. Ik heb ook nog een flightcase voor mijn bekabeling, adapter, e.d. gemaakt. Ziet er precies zo uit. Aluminium randen zijn verkrijgbaar in 1 en 2 meter lang, zelf in verstek zagen en monteren met schroefjes EN montagekit (schroeven laten nl weer los na een tijdje). De profielen die ik gebruike zijn 1 cm br en 2 cm hoog.

jaywalker
4 augustus 2004, 15:22
En hij heeft merantie multi pleg gebruikt. 8mm was het toch phx? En natuurlijk mijn geniale tapijt tape (die ik overigens voor de zoveelste keer kwijt ben :???: ) ter bevestiging van de pedalen.

phx
4 augustus 2004, 17:02
I need that tape again, jaywalker. Mijn mxr phaser ''laat los" :x :x :x