PDA

View Full Version : midi data dump



raymyr
31 juli 2004, 09:59
Ik heb een Triaxis. Daar kun je nieuwe presets via een midikabel inzetten. (een datadump via midi dus naar de Triaxis) Overigens moet dit ook van de Triaxis naar de pc kunnen.
De gedownloade nieuwe data staan inmiddels op mijn pc maar weet iemand hoe ik die daaruit krijg naar de Triaxis? Op mijn pc zie ik nergens een midiconnector (5-polige plug)
_________________

Lune-a-tic
31 juli 2004, 10:14
OF je hebt een soundkaart waar je een kabel voor kan kopen (Soundblaster met gamepoort bvb) OF je koopt zo'n USB ding dat je kan inpluggen wanneer nodig.

raymyr
31 juli 2004, 12:12
OK, gevonden! Dank je!
:wink:

raymyr
31 juli 2004, 12:58
Ho, iets te vroeg...! Er gebeurt niets.
Ik heb een mannetjesmidiconnector (15-pins) aangesloten op mijn pc. Dat is een kabel met aan de andere kant 2 midipluggen (5-pins) in en out
De MIDI OUT gaat in de MIDI IN van de Triaxis.
Ik open de Mesa Boogie Triaxis Preset Editor op mijn pc en importeer de data die ik wil hebben.
Ik klik vervolgens op SEND...... NIETS!
Ik vergeet ongetwijfeld enkele stappen....maar welke
[/img]

bluegate
31 juli 2004, 13:13
Soms staat op de kabels waar ze in moeten.
Probeer de 2 kabels eens om te draaien.

raymyr
31 juli 2004, 13:37
Ook niets...!
:???:

bluegate
31 juli 2004, 16:09
Meestal moet je bij een bulk dump of inlezen op het apparaat ook iets instellen om hem te laten reageren.
Misschien staat in de manual hoe je bulk dumps kunt sturen en lezen.

Staan de Midi kanalen wel goed tussen je PC en de Triaxis?
Kun je via de Midi interface wel van patch wisselen?

raymyr
31 juli 2004, 17:22
Hè hè... het is gelukt. De midi thru zat ook nog in de triaxis en die is verbonden met de TC Electronics G Force. Bij het scrollen van de Triaxis presets op de pc (in de editor) zag ik op het scherm van de G-Force alle presets meegaan. Dat kwam natuurlijk door de midi thru.
Vervolgens alleen de midi in de Triaxis gebruikt en toen zag ik alleen de verspringingen daar: wat in de editor stond, stond ook op de triaxis.
Dus: SEND en ENTER en klaar...!
Thanks!!

:wink: :wink: :wink: