PDA

View Full Version : Help mijn GT-6 goed klinken



Brianmayrulezzz
6 mei 2002, 20:41
Ik heb een probleem: ik heb in oktober een GT-6 gekocht. Ik weet dat het ding een supergoed geluid heeft alleen niet bij mij. Mijn versterker (een Rathamp retro 20 (zeker onbekend)= 2x 10" met 2 kanalen) klinkt zonder GT-6 erg goed, zowel clean als het overdive kanaal. Maar met GT-6 klinkt het allemaal 'dozig' (vooral de overdrive en distortion geluiden), in elk geval niet zoals je van een dure Boss zou verwachten.
Ik heb de output van de gt-6 geselecteerd op combo amp.

Mijn aansluitingen:
(gitaar)-> GT-6 input --> GT-6 output (mono) naar de input van de versterker.

Ik heb ook nog een een effect send return op mijn versterker, is dat misschien beter (gebruikt de gt-6 dan niet de versterker van de versterker)?


Alvast bedankt!!!!!

FragDaddy
6 mei 2002, 21:33
probeer de output van de GT-6 eens in de EFFECT RETURN te drukken van je versterker in plaats van in de input.

door je effect return te gebruiken, zorg je ervoor dat je de voorversterker van je versterker niet gebruikt. deze 'kleurt' het geluid. gebruik als voorversterker een amp-simulator van de GT-6 (gebruik je GT-6 dus als voorversterker)

dan moet je probleem verholpen zijn. anders ligt het aan de instellingen van je GT-6.

Zhou
8 mei 2002, 17:43
Ik weet niet of dat helemaal waar is.
Ik speel zelf ook over ene gt-6 en ik gebruik wel gewoon de input van m'n versterker.
Kschakel bijna altijd de pre-amps uit en gebruik vaak gewoon m'n metal-zone distortion.
Dit apparaat is perfect, maar je moet er belachelijk veel tijd in steken om dat ding af te stellen (tweaken) en je versterker daarbij.

Brianmayrulezzz
9 mei 2002, 13:37
BEDANKT :grin:

Via de return klinkt het al beter!!!

ekkerman
9 mei 2002, 13:47
ja is toch logisch ,die gt6 is al een pre amp dus kun je die van je combo omzeilen !!en dus in de effect return.