PDA

View Full Version : Waarden deze lijst...



Bobbel
31 juli 2004, 03:17
Hey mijn pa zei dat ik i.p.v. afdingen een lijst moest maken van de dingen die ik wil hebben en een prijs verzinnen en dan naar de winkel gaan... nou dit is de lijst met dingen die moet gaan gebeuren en wat ik wil hebben:

- Gibson SG Std. HC
- 2 keer gitaar standaard
- Gitaar band
- Setje snaren
- Verloop stukje voor adaptor (zo'n snoertje met meerdere voedingspuntjes voor pedalen)
- Nieuw snoer
- Afstelbeurd Jaguar
- Afstelbeurd Stratocaster met nieuwe stemmechanieken

Ik wil dit graag realiseren voor € 1300,-. Valt dit te doen... zo niet wat anders en ik zou dan graag willen weten wat een afstelbeurd kost en stemmechanieken... hoeft niet zo duur te zijn. Of als je dit te veel vind (wat ik me niet kan voorstellen) wat zou dan een redelijk bedrag zijn?

Rubenios
31 juli 2004, 09:37
- Afstelbeurd Jaguar
- Afstelbeurd Stratocaster met nieuwe stemmechanieken



:o

MazeMouse
31 juli 2004, 11:19
Tenzij je die SG tweedehands wil gaan halen denk ik niet dat je die onder dat budget zult krijgen want die zit al ergens rond de 1200 euro :D

Bobbel
31 juli 2004, 12:20
uuhhh ik ken een tent waar de SG 1050 is... dus zou het dan realistisch zijn?

soup
31 juli 2004, 12:43
ik denk dat het zou kunnen , ik weet niet hoeveel zo'n afstelbeurt kost want als die afstelbeurten rond de 200euro ligt(voor allebei) dan gaat het maar ik weet ook niet wat zo'n adaptor dingt kost dus ja :-?
bij mij zou het dus zo zijn:
Gibson SG Std. HC 1050 euro
- 2 keer gitaar standaard 20 euro
- Gitaar band 40 euro
- Setje snaren rond de 7euro dacht ik
- Verloop stukje voor adaptor (zo'n snoertje met meerdere voedingspuntjes voor pedalen) ???
- Nieuw snoer 20 euro
- Afstelbeurt Jaguar ???
- Afstelbeurt Stratocaster met nieuwe stemmechanieken ???

wat ik nu al heb kom ik uit op 1137euro maar je kan voor snoer en band wel goedkoper gaan

dmv10000
31 juli 2004, 12:44
Hey mijn pa zei dat ik i.p.v. afdingen een lijst moest maken van de dingen die ik wil hebben en een prijs verzinnen en dan naar de winkel gaan...

Dit is toch gewoon afdingen, iets willen kopen voor een lagere prijs dan de verkoopprijs of mis ik nu iets...?

-robbert-
31 juli 2004, 13:36
ja, dus, doe ik ook wel eens in een muziekwinkel, en het lukt me nog vaak ook haha noem me aso ofzo maja... het misschien ook wel zo :-D

Bobbel
31 juli 2004, 14:32
Hey mijn pa zei dat ik i.p.v. afdingen een lijst moest maken van de dingen die ik wil hebben en een prijs verzinnen en dan naar de winkel gaan...

Dit is toch gewoon afdingen, iets willen kopen voor een lagere prijs dan de verkoopprijs of mis ik nu iets...?

ja ok, maar ipv het gewenste bedrag te noemen van alleen de SG heb ik dus een lijst gemaakt zonder de bedragen er achter en dan alleen een totaal bedrag... dan ga ik vragen of ze dat kunnen realiseren voor het totaal bedrag... En ik ben nogal vaste klant bij hun... heb er 2 squier strats gehaald, een zooi versterkers, effecten pedalen, Fender Jaguar USA, en nog wat klein grut... dus ze kennen me wel goed...

Bobbel
31 juli 2004, 14:33
ik denk dat het zou kunnen , ik weet niet hoeveel zo'n afstelbeurt kost want als die afstelbeurten rond de 200euro ligt(voor allebei) dan gaat het maar ik weet ook niet wat zo'n adaptor dingt kost dus ja :-?
bij mij zou het dus zo zijn:
Gibson SG Std. HC 1050 euro
- 2 keer gitaar standaard 20 euro
- Gitaar band 40 euro
- Setje snaren rond de 7euro dacht ik
- Verloop stukje voor adaptor (zo'n snoertje met meerdere voedingspuntjes voor pedalen) ???
- Nieuw snoer 20 euro
- Afstelbeurt Jaguar ???
- Afstelbeurt Stratocaster met nieuwe stemmechanieken ???

wat ik nu al heb kom ik uit op 1137euro maar je kan voor snoer en band wel goedkoper gaan

Zo'n adaptor ding kost... 7 euro...

soup
31 juli 2004, 14:50
als iemand hier de prijs weet (ongeveer) van 2afstelbeurten +die nieuwe stemmechanieken dan ben je klaar

Bobbel
31 juli 2004, 15:47
ja... dan weet ik of het een goede prijs is of niet...

guitardude
31 juli 2004, 16:27
jah dan bel je die winkel effe op of ga langs om te vragen hoeveel die afstelbeurten kosten :roll:

Neals
31 juli 2004, 18:01
Setprijzen zijn winkels vaak heel makkelijk in

Anders Destium
31 juli 2004, 18:09
Neem gewoon je vader mee en laat hem afdingen, dat heeft mij in het verleden wel eens geld bespaard. Vooral doen alsof hij er de ballen verstand van heeft wil nogal eens werken :D

Bobbel
31 juli 2004, 19:09
haha... ja dat ken ik... maar ik denk dat ik hetzelf ook wel kan... :wink:

Carpe Diem
31 juli 2004, 19:13
dus je pa zegt dat je beter een lijst kunt maken ipv afdingen in de winkel. is jouw pa al lang aan de drank?

BartL
31 juli 2004, 19:36
- Verloop stukje voor adaptor (zo'n snoertje met meerdere voedingspuntjes voor pedalen)
Dat is een Daisy-Chain. Robbert (Scholte) van dit forum maakt ze. Hij kostte mij 6 euro. Vraag er maar eens naar. Hij vindt het geweldig om zo een dingen te maken...



:-D :razz:

AART
31 juli 2004, 20:02
"dat is dan 1350 euro meneer."
"en wat moet ik daarvan betalen?" :-D

heeft bij miij al een keer gewerkt :-D

Bobbel
31 juli 2004, 20:04
dus je pa zegt dat je beter een lijst kunt maken ipv afdingen in de winkel. is jouw pa al lang aan de drank?

Ik zou je grote tyfus smoel maar ff houden klein tering mongool... denk ff na voordat je wat zegt!!! :x

Bluesbreaker
31 juli 2004, 20:40
dus je pa zegt dat je beter een lijst kunt maken ipv afdingen in de winkel. is jouw pa al lang aan de drank?

Ik zou je grote tyfus smoel maar ff houden klein tering mongool... denk ff na voordat je wat zegt!!! :x

hij is dus echt aan de drank :D
nu heb je een gevoelige snaar geraakt Carpe Diem
(maar wel toepaselijk op dit forum natuurlijk)

prs
31 juli 2004, 20:45
Ik zou je grote tyfus smoel maar ff houden klein tering mongool... denk ff na voordat je wat zegt!!! :x

Ik heb zo'n gevoel dat Bobbel hier veel vrienden gaat maken...

soup
31 juli 2004, 20:45
dus je pa zegt dat je beter een lijst kunt maken ipv afdingen in de winkel. is jouw pa al lang aan de drank?

Ik zou je grote tyfus smoel maar ff houden klein tering mongool... denk ff na voordat je wat zegt!!! :x

hij is dus echt aan de drank :D

ik vind die smiley van je eigenlijk wel ongepast hoor bluesbreaker , zulke dingen zijn (denk ik)echt niet grappig

*en die 'denk ik' zet ik hier omdat ik gewoon wil zeggen dat er niemand in mijn familie verslaafd is aan drank of iets anders ergs , anders kreeg ik mss ook van die commentaren en dat wil ik niet

Bluesbreaker
31 juli 2004, 20:52
dus je pa zegt dat je beter een lijst kunt maken ipv afdingen in de winkel. is jouw pa al lang aan de drank?

Ik zou je grote tyfus smoel maar ff houden klein tering mongool... denk ff na voordat je wat zegt!!! :x

hij is dus echt aan de drank :D

ik vind die smiley van je eigenlijk wel ongepast hoor bluesbreaker , zulke dingen zijn (denk ik)echt niet grappig

*en die 'denk ik' zet ik hier omdat ik gewoon wil zeggen dat er niemand in mijn familie verslaafd is aan drank of iets anders ergs , anders kreeg ik mss ook van die commentaren en dat wil ik niet

wel, voor het geval jullie nog niet doorhadden waarom ik er om lach zal ik het nog even duidelijk zeggen.
Als hij zich aangevallen voelt omdat zijn vader echt drankverslaafde is moet hij ook geen andere mensen aanvallen door het gebruiken van scheldwoorden als "tyfus","tering" en "mongool". Mensen die zo doen, daar moet ik dus om lachen. (Ik scheld zelf overigens helemaal niet, zeker niet op iets als een forum waarop ik rustig mijn reactie kan nalezen.)

Anders Destium
31 juli 2004, 22:28
ben ik het volmondig mee eens Bluesbreaker, vooral dat "behandel anderen zoals je zelf behandeld zou willen worden" :)

On-topic:

Als je een aantal dingen tegelijk koopt kun je er in een gitaarwinkel op rekenen dat je korting krijgt, ik vraag me dan alleen af of ik als ik 1 ding koop niet wordt afgezet. Je gaat in de supermarkt toch ook niet vragen om korting :-?

Bobbel
1 augustus 2004, 11:28
nee... een supermarkt ok... maar een gitaar winkel is wat anders... maar ik zelfs al eens verhalen gehoort van mensen die proberen af te dingen in een supermarkt :lol:

Bobbel
1 augustus 2004, 11:32
dus je pa zegt dat je beter een lijst kunt maken ipv afdingen in de winkel. is jouw pa al lang aan de drank?

Ik zou je grote tyfus smoel maar ff houden klein tering mongool... denk ff na voordat je wat zegt!!! :x

hij is dus echt aan de drank :D

ik vind die smiley van je eigenlijk wel ongepast hoor bluesbreaker , zulke dingen zijn (denk ik)echt niet grappig

*en die 'denk ik' zet ik hier omdat ik gewoon wil zeggen dat er niemand in mijn familie verslaafd is aan drank of iets anders ergs , anders kreeg ik mss ook van die commentaren en dat wil ik niet

wel, voor het geval jullie nog niet doorhadden waarom ik er om lach zal ik het nog even duidelijk zeggen.
Als hij zich aangevallen voelt omdat zijn vader echt drankverslaafde is moet hij ook geen andere mensen aanvallen door het gebruiken van scheldwoorden als "tyfus","tering" en "mongool". Mensen die zo doen, daar moet ik dus om lachen. (Ik scheld zelf overigens helemaal niet, zeker niet op iets als een forum waarop ik rustig mijn reactie kan nalezen.)

Ey sorry, maar mijn moeder had een 'probleem' en het is vandaag een jaar geleden dat ze zelfmoord heeft gepleegt dus er hangt in ons huis een gespannen sfeertje... dus nogmaals sorry en het zal niet meer gebeuren... had ik niet mogen doen... :oops: