PDA

View Full Version : Guv'nor MKI, Shredmaster, Drivemaster, Bluesbreaker...?



Speeddemon
30 juli 2004, 22:40
O.k., wie heeft er ervaring met deze pedalen?

Ik heb nu zelf een Drivemaster thuis liggen, die weer de verkoop ingaat.
Je krijgt er een erg overtuigende Marshall sound uit, maar de combo Tubefactor+gemodificeerde DOD 250 blijft heerschen.

Maar ik ben dus benieuwd wat mensen over de Shredmaster en originele Guv'nor te zeggen hebben? Veel of weinig gain? Buizen-sound?

Fuhgawz
31 juli 2004, 00:40
Jonny Greenwood gebruikt een Shredmaster in 'Creep' (Radiohead voor de onwetenden). Vrij veel gain dus en een mid-scooped geluid, maar waarschijnlijk kun je hem ook lichtelijk anders instellen. My Bloody Valentine gebruikt het ding overigens ook.
Over de Guv'nor MK1 weet ik niks te zeggen.

youngcoby
31 juli 2004, 10:22
Ik heb hier een Guv'nor liggen. Op een goedkope amp kan hij toch nog een mooi geluid geven. Gary Moore heeft em nog gebruikt. Ben er heel tevreden over, zeker als je de prijs in rekening neemt (kan je vinden voor rond de 50 euro).

Lucky
1 augustus 2004, 22:20
oude guvnors doen het erg lekker op buizen ampjes
Goede sustain, overtuigende tone.
tja het blijft natuurlijk een pedaal maar ik heb er jaren lang mijn oude fender mee op z'n lazer gegeven

Speeddemon
1 augustus 2004, 23:14
tja, ik had vanmiddag MiG*Boost 8 in me kaar zitten en getest op t scheur-kanaal van m'n 25W Roland transistor oefenampje (met TubeLogic zooi), en dan denk ik soms ook wel "jongens, ik heb de holy grail gebouwd' :wink:

Meer gain, meer sustain, meer punch, meer body, meer 'organisch-heid'...

Lang leve de kerel die de DOD 250 ontworpen heeft. :wink:

Anyway, die Shredmaster is dus bizar in marktwaarde gestegen, sinds bekend is dat die kerel van Radiohead hem gebruikt.
Guv'nor zie je soms voor 45-55 euro, maar soms ook voor 80-90+ bedragen.

Ik snap ook niet, dat, wanneer zoveel 'traditionele gitaristen die Guv'nor de hemel in prijzen, dat nog niemand 'm gekloond heeft.

Lucky
1 augustus 2004, 23:22
waarschijnlijk omdat de originelen niet zoveel geld opbrengen.
Zou jij hem in elkaar gaan zitten solderen als je vervolgens moet concureren met het origineel dat tussen de 50 en de 100 bucks kost?

Tubelogic roeleert grote tijd ! :lol:

youngcoby
1 augustus 2004, 23:22
Ik heb vandaag geprobeerd de Boss SD1 en de Guv'nor achter elkaar te hangen.
Fantastisch geluid (veel lawaai). Op deze manier toch leuke zware distortion gekregen. Jammer alleen van het geruis en feedback.

Off topic: heeft iemand anders ook al eens geprobeerd meerdere overdrives/distortions achter elkaar in de effects loop te zetten en wat was het resultaat?

Lucky
1 augustus 2004, 23:23
Ik heb vandaag geprobeerd de Boss SD1 en de Guv'nor achter elkaar te hangen.
Fantastisch geluid (veel lawaai). Op deze manier toch leuke zware distortion gekregen. Jammer alleen van het geruis en feedback.

Off topic: heeft iemand anders ook al eens geprobeerd meerdere overdrives/distortions achter elkaar in de effects loop te zetten en wat was het resultaat?

mijn red snapper voor mijn fulltone distortion pro klinkt erg lekker en strak. perfect voor high gain leads

Robbert
2 augustus 2004, 00:08
Voor mijn Fuzz head, of na de Fuzz drive een Keeley BD-2 gebruiken klinkt ook niet slecht. Meer dan twee pedalen gaat vaak niet klinken, maar twee gaat prima hoor.

Eindelijk weer een nieuwe MiG*Boost geproduceerd. Kan niet wachten!! ;)

Dirk_Hendrik
2 augustus 2004, 10:01
Voor mijn Fuzz head, of na de Fuzz drive een Keeley BD-2 gebruiken klinkt ook niet slecht. Meer dan twee pedalen gaat vaak niet klinken, maar twee gaat prima hoor.

Eindelijk weer een nieuwe MiG*Boost geproduceerd. Kan niet wachten!! ;)

En wat Speedy nog niet eens weet is dat z'n Mig*Boost alweer gekloond is (door ondergetekende) :-D :-D

dejohan
2 augustus 2004, 10:11
Ik snap ook niet, dat, wanneer zoveel 'traditionele gitaristen die Guv'nor de hemel in prijzen, dat nog niemand 'm gekloond heeft.

Toch wel:
http://www.generalguitargadgets.com/v2/index.php?option=displaypage&Itemid=89&op=page&SubMenu=

Ik heb trouwens een originele Guv'nor als pedaaltje, en vind hem heel goed. Produceert een Marschall-achtige (duh!) overdrive. En aangezien ik op een Fender buizenbak speel, is dat een welkome aanvulling.

Dweezman
2 augustus 2004, 11:23
Even de noob uithangen: twee distortuin-achtige pedalen achter elkaar? Waarvoor? :???: Kan de ultieme lead niet uit een enkel pedaal komen (of amp?)

Dweezman
2 augustus 2004, 11:24
Even de noob uithangen: twee distortuin-achtige pedalen achter elkaar? Waarvoor? :???: Kan de ultieme lead niet uit een enkel pedaal komen (of amp?)

Speeddemon
2 augustus 2004, 12:24
@Dweezman, 2 verschillende distortionpedalen achter mekaar betekent een opstapeling van gainstages; en dat klinkt vaak vetter en beter dan al je distortion uit 1 pedaal halen.

@Youngcoby: zet NOOIT een distortion in je effects-loop, maar VOOR je versterker.
En ja, ik gebruik dus m'n gemodificeerde DOD 250 voor m'n H&K Tubefactor, en dat geeft een waanzinnig high gain geluid. Denk aan Gary Moore op "Oh Pretty Woman". Wel een MXR SmartGate erachter ivm ruis.

@Dirk_H: heb je m al in mekaar zitten? En je snapt ook dat wanneer jij m gaat verkopen, het triootje met m'n ex niet doorgaat, en je ook kan fluiten naar t kratje Brand. :razz:

Dweezman
2 augustus 2004, 12:28
@Demon, ik snap 'em. Ik wacht eerst ff op m'n CM contour 'n boost , die ga ik eerst testen op het leadkanaal van m'n Koch. Kijken of dat wil.

guvnor
2 augustus 2004, 15:22
Heb zelf een hele tijd de Guv'nor MkI gehad en was daar heel tevreden mee. Ik gebruikte hem voornamelijk om het typische Marshall geluid te krijgen uit mijn Laney LC15. Om hem wat extra te pushen voor leads gebruikte ik een TS9 ervoor en dat werkte heel behoorlijk.