PDA

View Full Version : Mijn Tonelab SE



Jeroenvanhulsteijn
30 juli 2004, 21:10
Tja, kben van pedaaltjes naar multi effect (rack) naar modeler naar pedaaltjes en nu weer trug naar modeler gegaan.

Kmoet wel zeggen dat dit toch wel beter klinkt dan een V-Amp. Mag ook wel, kost wat meer. Of dat buisje nu veel effect heeft weet ik niet. In eerste instantie was ik niet zo onder de indruk. Nu zelf wat presets gemaakt. Klinkt toch wel lekker moet ik zeggen. Het is niet de real deal, maar geeft wel een beetje dezelfde feel.

Wat wel makkelijk is, is dat je onder elke preset knop 2 versterker instellingen kunt bewaren. Dus elke knop werkt zeg maar 2-kanaals. Je kunt weer niet 2 verschillende versterkers onder dezelfde knop bewaren. En met 1 druk op de knop verander je het ding in 1 groot pedalboard.

De effecten klinken ook wel redelijk tot goed. Pitch shifter is erg blikkerig maar heeft nog redelijke tracking. Univibe is cool. Tremelo en chorus ook. Delay werkt gewoon. Zit ook reversed op. hak nog nooit gehoord, maar nu dus wel. Erg mooi effect maar niet zo heel bruikbaar in de kerk. alle effecten werken net als een pedaaltje qua instellingen. sommige zijn iets uitgebreider.

Er zat ook een gigbag bij. Dat vond ik wel erg lief van de mensen van Vox.

nou, je ziet wel dak nog geen moer kan vertellen over het geluid. maar je krijgt toch wel een zeer compleet pakket voor je geld. voor iemand als ik, die altijd over pa speelt, is dit zeer handig spul. en makkelijk in te stellen.

wat negatieve puntjes: je kan wel de volgorde van: amp, pedal, modulation enzo veranderen. maar de effectsloop zit altijd voor de rest. je kunt ingangsnivo niet afstellen. effectsloop kan alleen maar aan of uit. verder kun je er niks aan regelen.
er zit geen ventilatie rooster in. geen idee of het echt nodig is. de hk tubeman heeft er ook geen, dus t zal wel niet zo'n vaart lopen met warmte ontwikkeling.
je kan absoluut niet zien waar een preset uit is opgebouwd, totdat je wat gaat aanpassen.

Mitch
30 juli 2004, 21:21
Gefeliciteerd ! Hopelijk bevalt je nieuwe gereedschap ook met optredens !