PDA

View Full Version : Laney LATF200 of Marshall AVT



P.A.C.17
6 mei 2002, 20:12
Ik heb nou pas een nieuwe gitaar gekocht namelijk een PaulReedSmith.
(dan wel die goedkopere Santana SE maar dat boeit niet)
En nou wil ik natuurlijk ook een nieuwe versterker. Want ik heb nu op me kamer zo'n kabouterding staan van 15 Watt.

Ik ben alvast aan het kijken voor een redelijke versterker waar ik mee kan optreden het liefst natuurlijk een buizenversterker iets van 50 Watt ofzo.
Ik heb nog nooit een Laney gehoord maar volgens mij is die zeker zo goed als een marshall AVT. Ik speel zo'n beetje van alles wel wat punk/rock/nu-metal
Welke zouden jullie kopen?

O ja, ik koop er nog niet meteen een,
want ik heb het geld nog niet.
Dus ik heb nog bedenktijd genoeg

Moonchild
7 mei 2002, 01:23
Op 2002-05-06 20:12, schreef P.A.C.17:
Ik heb nou pas een nieuwe gitaar gekocht namelijk een PaulReedSmith.
(dan wel die goedkopere Santana SE maar dat boeit niet)


hihi je moest es weten...:grin:

no offence hoor prima gitaar vergeleken met ander spul uit dezelfde prijsklasse

Mitch
7 mei 2002, 13:32
Ik gebruik naar volle tevredenheid een AVT50. Geonoeg volume voor kleine concerten, al dan niet als veredelde monitor als het geluid de PA ingaat.
Ik vond zelf de Laney weer minder, maar daar zijn anderen het volstrekt mee oneens. Een maand terug stond er nog een topic van iemand die juist een Laney had gekocht; die is vast nog wel op oudere pagina's terug te vinden. Het grote voordeel van de AVT vind ik vooral het cleane kanaal: erg goed voor een hybride versterker. Daar zijn de meeste bladen het overigens ook over eens: stukken beter clean in vergelijking met de oudere series Valvestates. Ook dit heb ik zelf geprobeerd en het is inderdaad geen vergelijk.....
Hou er voor optreden wel rekening mee dat het een 1x12 is met gesloten achterkant. Het geluid is sterk en scherp (je komt lekker door de mix !), maar heeft minder spreiding dan een 2x12 uiteraard. Maar goed: da's ook een andere prijsklasse.

Echoes
10 mei 2002, 10:24
ik heb ook wel oren naar die AVT 50
Hoeveel kost die ongeveer?!
Gaatie volledig met buizen, of zoals de AVT20 eerst via buizen en dan via gewone transistor?!

PeArLjAm
10 mei 2002, 12:32
Hij heeft een voorversterker buisje, daar gaat het geluid eerst doorheen en daarna door transistor. Het is dus eigenlijk een transistor versterker, maar dan met een buisje in de voorversterker die het geluid wel beinvloed alleen deze versterker zal nooit zo klinken als een volledige buizenversterker.

pimmetje
10 mei 2002, 13:12
50Watt transistor kan inderdaad voor optredens al. Al zou ik toch liever net iets meer willen hebben voor de middelgrote kroeg zonder PA. Maar da's waarschijnlijk nog niet eens ECHT nodig... meer een veiligheids-gevoel :smile:

Als je echter denkt aan zo'n AVT50 en je wilt stiekem eigenlijk toch wel volledig buizen, dan zou je kunnen kijken naar een 20Watt buizenbakkie. Die leveren qua volume ongeveer 'tzelfde als 60Watt transistor. Alleen gaat je geluid bij de buizenbak wat meer vervormen naarmate je 'm harder zet. Naar mijn smaak zeker 't proberen waard.

Echoes
10 mei 2002, 13:19
ik heb nu een Mesa Boogie Mark III te leen, maar ik vind het maar een klere ding. Dat ding kan alleen hard..ik wordt al bang als ik'm aan zet.
Is dat met alle buizen zo? ik wil gewoon savonds zachtjes kunnen spelen zonder dat iedereen er last van heeft. Of is dat gewoon niet mogelijk met een buizenversterker?!
Zowieso omhet mooie buizengeluid te krijgen moet ie hard (hoor ik vaak)

RadiuS
10 mei 2002, 17:28
Voor sommige versterkers heb je gewoon ballen nodig om ze onder de duim te houden :grin:

Frusciante
10 mei 2002, 19:23
hahaha ja dat is een manier om het uit te drukken. ten eerste leeft de mythe een beetje dat MESA's oer en oer hard gaan. mesa's zijn zonder soak eigenlijk moeilijk thuis te hanteren, vila's daargelaten.
fender heeft dit ook wel , maar niet bij alle modellen. maar over het algemeen is elke beetje buizenbak moeilijk te hanteren thuis,. een soak is een oplossing maar niet de mooiste. bij lage volumes klinken b uizen bakken niet slecht wat wel eens beweerd wordt maar het geluid klinkt zo veel beter als die lekker hard staat. al met al een kleine dilemma . maar een buizen amp op laag volume klinkt minstens net zo goed als de transistor-ladaas. dus de keuze lijkt me gemakkelijk. probeer is iets anders dan mesa en kijk of je niet door de geluidsbarierre gaat met andere bakken zoals ENGL, Marshall, Traynor, H&K etc......
o ja ik heb verscheidene keren een optreden bijgweoon waarbij een fender blues jr van 15 watt ruim voldoende bleek. wel gepie-eed overigens... tja 30 watt is al ruim voldoende voor small midium sized bars en clubs. maar met een goede soak kan je in principe alle wattages wel gebruiken voor thuis en op de podia. ik raad je toch aan om niet over de 50 watt te zoeken. noem het maar ervaring.. hopes this helps.
frus.

Echoes
13 mei 2002, 09:10
tjah die AVT50 lijkt me wel wat voor thuis..optredens doe ik (nog) niet..dat duurt nog wel minstens een jaar. Dus ik koop'm dan alleen voor thuis..

Frusciante
13 mei 2002, 14:55
ik heb zelf jaren op een 8280 gepseeld, de eerste serie van de valvestates en 2 keer 80 watt. volume is ruim voldoende voor redelijke optredens. mijn andere gitarist speelde altijd op een 8240, (2 keer 40 watt) en die kon makkelijk mee. een avt 50 is dan ook wel voldoende en zekers als je nog niet aan optrteden toe komt. in begin speel je vrijwel toch in kleine zalen kroegen ed. en bij grotere podia's en talentenjachten kun je meestal gebruik maken van aanwezig amps en of PA. dus 50 watt is voldoende. en transistors werken op laag niveau redelijk goed, hou wel rekening met de speakers. maar ik geloof dat de 3de serie valvestates net zoals de 1e is voorzien van goede celestions dus dat gaat wel goed denk ik. tja in den beginnen is de avt50 wel aardig maar als je eenmaal aan het buizen bent geslagen .....

Echoes
13 mei 2002, 15:06
jah goed maar tis onzin om voor mij thuis iedere avond te gaan zitten oefenen met doppen in me oren, ruzie met me ouders, en de rest van de woonwijk omdat een buizenversterker nou eenmaal hard gaat en 'moet':)

Frusciante
13 mei 2002, 19:33
klopt, en ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn 8280 valvestate dus in jouw geval zal ik ook naar zoiets zoeken.
zeker in het begin maakt het nog niet super veel uit op welke amp en of gitaar je speelt. je styl en smaak ontwikkelt zich vanzelf en op den duur ben je beter in staat om de juiste keuzes te maken en op een gegronde basis te investeren in prijzige buizenamps en gitaren.