PDA

View Full Version : HELP!!! POD 2.0 - sounddiver MIDI communicatie probleem



Stratman70
30 juli 2004, 19:36
Ik heb mijn pod2.0 aangesloten op mijn pc, middels een midi interface die op een usb poort is aangesloten. Maar het software programma "SoundDiver", waarmee je kunt "Deep Editten", herkent / vind de POD niet. Ik krijg dan een venstertje met deze melding:

Device POD 2.0 does not react.
Make sure it is switched on and correctly
connected to the computer.

In eerste instantie kon ik die Midi interface al niet aansluiten, omdat Microsoft begon te janken om een handtekening verificatie, maar dat is nu gelukkig al verholpen. Aan het ledje van de midi interface zie ik dat hij goed is aangesloten.

De pod is dus aangesloten via Midiman USB Midisport 1x1 op een USB poort.

Ik ben toch al zo'n computer nOOb, ik snap er niks meer van! Kan iemand mij helpen?????

De midikabeltjes van in en out heb ik al 10 keer gechecked, die zitten goed.

HELP, PLEASE!

bluegate
31 juli 2004, 12:50
Ik heb ook de Midisport 1x1 en het is een kl*te ding.
Vooral als je 2000/XP draait.

Maar goed, op hun website staat een driver die MOET je hebben.
Alles wat erbij zat qua software kun je direct dumpen want het werkt niet.

Je moet eerst het ding volledig verwijderen van je systeem, plus alle geinstalleerde software.
Vervolgens de download installeren (Midisport niet aansluiten!!!)
Als de installatie klaar is, dan de midisport pas aansluiten.
De midisport wordt nu geinstalleerd.
Gaat zeiken over handtekening (negeren)
Als het klaar is, pc voor de zekerheid herstarten.
Nu zou het moeten werken.
Wel even de juiste instellingen maken in MultiMedia van het configuratie scherm.

Succes,

Dave

Stratman70
31 juli 2004, 21:19
Hey Dave,

Allereerst hrtstikke bedankt voor je support!!!

Helaas... ik heb precies gedaan wat je zei, eerst alles eraf gegooid, maar elke keer als ik hem geïnstalleerd heb en ik sluit daarna het apparaat aan op de usb poort, begint windows te zeggen dat hij nieuwe hardware heeft gevonden en begint opnieuw met een installatie wizard. Het lijkt wel alsof het totaal lang mekaar heen werkt. Ik denk dat ik hem maar gewoon terugbreng. Maar ik begrijp, dat hij uiteindelijk bij jou wel werkt?

De cd-rom die erbij zat was ook al erg dubieus: het was gewoon een kopie cd-tje met daarop geschreven met stift: drivers 2000/xp en Mac. Dus dat ziet er al naar uit dat er meer problemen mee zijn geweest.

In ieder geval toch bedankt...en mocht je nog iets te binnen schieten... dan hoor ik het graag.

p.s. ik heb trouwens geen multimedia map in mijn config. scherm. bedoel je misschien geluiden en audioapparaten?

Groet, Edwin

bluegate
31 juli 2004, 22:59
Ja, die bedoelde ik in de configuratie map.

Het is wel zo dat op de kabeluiteinden staat de naam van de poort waar hij in moet. Dus IN moet op Midi In en OUT moet op Midi out.

Heb je de 1x1 of de Uno?
Blijkt ik heb de Uno, en uiteindelijk werkend, niet echt super.

Als je hem terug kan brengen zou ik het doen.