PDA

View Full Version : MusicMan Axis... schweeeeet!



goejendaagh
30 juli 2004, 16:48
Hoi!

Gisteren mezelf uitgeleefd met de uber-camera van een flatgenoot... natuurlijk foto's van m'n MusicMan Axis gemaakt.
Man o man! Nooit gedacht dat m'n gitaar zo fotogeniek is!

De mooiste foto's te bezichtingen op: ftp://gitaarforum@goejendaagh.student.utwente.nl

3x raden wat er nu mijn Windows-achtergrond is......

goejendaagh
30 juli 2004, 17:37
Ah ik heb net ontdekt hoe ik een foto hier kan laten zien...

ftp://gitaarforum@goejendaagh.student.utwente.nl/mm-axis2.jpg

Zwaar gecomprimeerd, inzoomen niet toegestaan :wink:

ieme
30 juli 2004, 17:45
Mooi!

Lune-a-tic
30 juli 2004, 17:47
Begot ik zou er bijna zelf eentje kopen, beter dan de meeste advertentie's !

Stitch
30 juli 2004, 17:50
Mooi hoor, met die zwarte achtergrond!

PS: welke studie?

slayurrr
30 juli 2004, 17:54
Coole gitaar, ook al is het niet echt "mijn" model.

goejendaagh
30 juli 2004, 18:25
Begot ik zou er bijna zelf eentje kopen,
Doen! :D


beter dan de meeste advertentie's !
Wil je geloven dat ik een jaar geleden een week lang heb gezocht op internet naar mooie plaatjes van een Axis? Heb ze niet kunnen vinden...


Mooi hoor, met die zwarte achtergrond!
Die achtergrond heb ik niet eens hoeven photoshoppen! Blijkbaar was een zwart shirt voldoende...


PS: welke studie?
AKI :razz: :D

Nog maar wat foto's? (high-res versies op mijn ftp)

ftp://gitaarforum@goejendaagh.student.utwente.nl/mm-axis1.jpg

ftp://gitaarforum@goejendaagh.student.utwente.nl/mm-axis3.jpg
Excuses, deze is misschien een beetje TE bijgetint in Photoshop...

ftp://gitaarforum@goejendaagh.student.utwente.nl/mm-axis6.jpg

Hopelijk zet dit alles een beetje aan tot meer qualiteits foto's op dit forum! (Waarschuwing, voordat je eraan begint... poetsen is okay, maar stof wegkrijgen... elk stofdeeltje wegpoetsen is niet leuk, en al helemaal niet als je dat om de foto zo'n beetje gaat doen...

soup
30 juli 2004, 18:33
wow erg mooi zeker die 1ste foto!!

marc_o
31 juli 2004, 11:30
ik zie alleen maar rode kruisjes....

Bobbel
31 juli 2004, 12:27
wow die foto met de voorkant van de head is vet met die licht val... ik zelf zat te denken om fotos te maken met een wit diascherm erachter... lijkt me ook cool

marc_o
31 juli 2004, 14:27
Ha, nu kan ik ze wel zien.

Prima gitaartje hoor.
Heb zelf de originele MM vann halen en heb er ook een D-tuna opgezet.
Kijk naar mijn Webshots voor kleur, toegegeven, jouw foto's zijn mooier (de gitaar natuurlijk niet, maarja, je kunt niet alles hebben, haha)
:o

goejendaagh
31 juli 2004, 16:32
Heb zelf de originele MM vann halen en heb er ook een D-tuna opgezet.
Kijk naar mijn Webshots voor kleur, toegegeven, jouw foto's zijn mooier (de gitaar natuurlijk niet, maarja, je kunt niet alles hebben, haha)

Hahaha, ja wilde zelf ook graag wel de originele VanHalen, maar ook graag een nieuwe dus...
Pfoeoeoeoe! Mooie kleur hoor!
Alleen... wat voor een houtfiguur heeft je hals? Gevlamd? (ik heb zelf birdseye, wat ik denk ik wel het meest gafe van de gitaar vindt. Gevlamde halzen heb ik nooit echt goed bekeken)

Maak er eens wat mooie foto's van joh!

Zo lastig is het denk ik niet (okay, de camera die ik gebruikt heb heeft 6 Mpixel en je kan alles handmatig instellen, dat heeft ook z'n voordelen...).
Je moet zorgen dat de belichting een beetje cool is, that's all (denk ik :???: ).
Een beetje gitaar reflecteert zo veel dat je hem als spiegel kan gebruiken om de lucht te zien. Dat is dan meteen je belichting! Gebruik je camera zo dat je de spiegeling van de lucht in je gitaar fotografeert.

Ik heb de foto's op een dag gemaakt met beetje egale lucht (weinig kleurverschil). Je ziet op de "body-foto" rechtsbovenin een wolk zie je? Dus het is niet helemaal gelukt :) Een onbewolkte dag is het mooiste. Je moet dus ook niet de reflectie van de zon fotograferen!
We hebben ook wat foto's gemaakt met zonlicht (niet reflectie, maar onder andere hoek), maar doordat er dan ontzettend harde schaduwen op je gitaar komen vind ik dat een stuk minder mooi.

Leg een zwart shirt onder je gitaar zodat je achtergrond mooi zwart is. Een drukke achtergrond is niet iets wat ik zou doen.

Samenvatting: fotografeer de reflectie van de lucht op je gitaar. Lucht is blauw, de kleurbalans van je foto moet je daarom nog even goed zetten in bijv. Photoshop. Het stoere van zo'n reflectie foto vind ik dat je geen schaduwen hebt. Ik bedoel dat je in de schaduwen die je ziet de reflectie ziet van het dingetje dat de schaduw maakt. Neem de trembar: op de plek van de schaduw van de trembar zie je de trembar zelf gereflecteerd!

Succes!

BLOK182
31 juli 2004, 16:47
Mooi ding hoor, gaaf, rock on 8-)

marc_o
1 augustus 2004, 21:15
Heb zelf de originele MM vann halen en heb er ook een D-tuna opgezet.
Kijk naar mijn Webshots voor kleur, toegegeven, jouw foto's zijn mooier (de gitaar natuurlijk niet, maarja, je kunt niet alles hebben, haha)

Hahaha, ja wilde zelf ook graag wel de originele VanHalen, maar ook graag een nieuwe dus...
Pfoeoeoeoe! Mooie kleur hoor!
Alleen... wat voor een houtfiguur heeft je hals? Gevlamd? (ik heb zelf birdseye, wat ik denk ik wel het meest gafe van de gitaar vindt. Gevlamde halzen heb ik nooit echt goed bekeken)


Yep, de mijne heeft een tigerstripehals. Heb 'm destijds eens geruild mety een Patrick Eggle berlin pro deluxe met van die herfstblaadjes in de hals. Echt een mooie gitaar ook, maar de Van Halen, dat was meer mijn ding.
Ik ben niet zo'n fotograaf eigenlijk, ben al heel trots als ik de foto's van mijn oude digitale 2.0 mpixel in m'n computer krijg, hehehe!
Heb 4 musicmans gehad, waarvan ik alleen de VH over heb gehouden, dat is dan zo'n gitaar die zeer waarschijnlijk nooit weg zal gaan. Speel er weinig op en treed er al helemaal niet meer mee op, daar is ie me te dierbaar voor.
Heel veel pelzier met je aankoop!