PDA

View Full Version : Ben ik de enige?!?! Pim fortuyn is dood!



Ibanez
6 mei 2002, 21:10
Ik dacht dat er allang een topic zou zijn (ook al is het een gitaarforum) maar pim fortuyn is dood. Ook al waren veel mensen het totaal niet eens met hem, dit is wel heel erg. De persoon die het gedaan heeft is echt ziek. Wat vinden jullie ervan?

Ibanez
6 mei 2002, 21:23
Ik zag al wat bij de topic stemmen, maar reageer hier ook ff.

Ibanez
6 mei 2002, 21:25
AMSTERDAM - Pim Fortuyn (54) is maandagavond in het Mediapark in Hilversum doodgeschoten. De politicus werd kort na zes uur van dichtbij neergeschoten door een nog onbekende schutter. Ondanks de inspanningen van het ambulancepersooneel overleed Fortuyn een klein uur later.



Eerder had A. Warmerdam, voorlichter van de Lijst Pim Fortuyn, al gemeld dat Fortuyn in levensgevaar verkeerde. "De kans is groot dat hij gaat overlijden", aldus Warmerdam toen.

De dader, die een baseball-pet zou dragen, zou zijn ontkomen. De dader is gezien in de buurt van het omroepgebouw van de RVU, zo'n 80 meter van de plek waar Fortuyn is neergeschoten.

Volgens ooggetuigen zouden er zes schoten zijn gelost op de lijsttrekker van de Lijst Pim Fortuyn. De schoten zouden van heel dichtbij zijn gelost. Hij zou geraakt zijn in hals, borst en hoofd. Het gebeurde toen hij na een optreden in een uitzending van Ruud de Wild naar buiten naar zijn auto liep.

Rooligan
6 mei 2002, 21:27
Diep triest, dat dit kan in Nederland......
Meer wil ik niet zeggen

mirage
6 mei 2002, 21:44
je hoeft het niet met 'm eens te zijn, maar dit is idioot....

PeArLjAm
6 mei 2002, 21:46
Ja inderdaad diep triest dat dit kan gebeuren in onze democratie.. Veel mensen waren het niet met hem eens maar dit gaat wel erg ver..

Dionyios
6 mei 2002, 21:47
Dit wens je echt niemand toe...

Robbert
6 mei 2002, 21:53
Ik sta lijnrecht tegenover Pim Fortuyn. Ben het absoluut niet eens met het overgrote deel van zijn ideeen.

Maar in Nederland hebben wij recht van meningsuiting en iedereen mag dat gebruiken. Mits het juridisch toelaatbaar is.

Fortuyns recht is hem ontnomen. Ik kan niets anders zeggen dan: waardeloos.

Waardeloos dat dit moest gebeuren, is gebeurt. Politieke gevechten moeten in debatten worden gevoerd, niet daarbuiten.

Sjaak
6 mei 2002, 22:14
Lekker democratisch land he Nederland.

Kitaarhiero
6 mei 2002, 22:17
Nederland is wel democratisch... alleen zijn sommige individuen dat niet... 1 individu met een baseball cap niet.

Dila
6 mei 2002, 22:44
jezus he daar schrik je wel even van... ik was het echt ABSOLUUT niet met m eens maar dit wens je niemand toe natuurlijk.....

Ic3gl0vE
6 mei 2002, 22:50
tè erg dat je in nederland je eigen mening niet mag uiten.
Pim Fortuyn liet de mensen zien hoe het anders zou kunnen in nederland (was het over een hoop dingen niet met 'm eens hoor...) en hij durfte ten minste z'n bek open te trekken.
dat ze de dader in z'n rug mogen schoppen en op z'n zak rossen met een hamer....

Kitaarhiero
6 mei 2002, 22:57
echt erg hoe de rechten van Pim hem zijn ontnomen.
dan noem je Pim wel fascist (wat hij niet was), en dan overkomt hem zoiets...

Kjiratsiekoedel
6 mei 2002, 23:02
Best rot

wingman
6 mei 2002, 23:05
Niet normaal meer en dat in Nederland.

Luca P
6 mei 2002, 23:15
Niemand mag iemand anders het recht te leven ontnemen.

aadplagiaat
6 mei 2002, 23:49
Ibanez, wat mij betreft was jij degene die mij het slechte nieuws bracht. Vervolgens heb ik met afgrijzen het nieuws gevolgd voor zolang dat duurde. Op dit moment zijn er nog wat meningen van mensen die ik niet echt interessant vind. Dit vond ik WEL van Pim Fortuyn. Wat je ook wilt zeggen van hem, hij was een mooi en apart mens.

Vreselijk dat er zulke destructieve mensen bestaan.

gust
6 mei 2002, 23:59
Nu wordt het pas echt gevaarlijk. Dit verdient niemand

sebass
7 mei 2002, 00:41
Ik ben zeer geschokt!! Ook al was ik het niet eens met veel van zijn idieen en zijn manier van debateren, hij verdiend het zeker niet.
Waarom noemt de mens zich beschaaft. De menselijke beschaving stelt niets voor. Er zijn steeds meer onschuldige slachtoffers. Kijk naar de schietpartij in de school in Duitsland en de Colombia en de terroristische aanslagen.
Nee ik ben hier echt diep geschokt. (ik ben zelf trouwens ook bedreigd ook een keer met vuurwapen omdat die persoon mijn vriendin leuk vind).
Nee sorry de mensheid maakt zichzelf kapot.

En eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels bij de gangsterrap. De idolen van de jeugd zijn de grootste criminelen die over niets anders rappen dan mensen vermoorden etc.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-05-07 00:32 ]</font>

aadplagiaat
7 mei 2002, 01:07
Sebass.. Idd wordt er toch wel erg veel aan opfokkerij gedaan, althans zo lijkt dat. Het enige probleem wat ik daartegen heb is dat je niet weet hoe een ander die muziek (en uitspraken) interpreteert. Zie Pim en andere terroristische praktijken. Ik vind protesteren een goed recht van ieder, maar op deze manier? Laten degenen die nog hun eigen geest beheersen dat blijven doen. Maar gevaarlijk is het.
Hoge bomen enz.... Doet je je wel afvragen: wat is een vijand. Wat is dit voor wereld.
We zijn beesten en we gaan als beesten tekeer. Nog steeds.

sebass
7 mei 2002, 01:51
Oh ja en wat ik nog kwijt moet is dat ik het zat ben om te horen dat het een of andere gek is. Altijd als er zo iets gebeurt zeggen ze dat het een zo'n gek is. Nou er zijn er anders steeds meer. Wanneer beseffen ze het nou dat als ze er eentje oppakken er nog tig andere zijn. Vaak zijn het ook mensen waar je het niet van verwacht (bij mij was het een sulletje die altijd aardig was en vriendelijk groette) en laatst is ook een meisje vermoord waar vele klasgenoten mee samenwerkten in en restaurant.
Nee ik vrees werkelijk voor de veiligheid. En aangezien het steeds erger word hoe moet het dan straks zijn in de generatie van onze kinderen??

Moonchild
7 mei 2002, 02:35
Ik was zelf echt ontzettend geschrokken, ik kan weinig toevoegen aan wat al eerder in deze thread is gezegd.

ik ben zeer benieuwd naar de nationaliteit van de dader, hier zal ik nog op terugkomen als het bekend wordt...

dirkw83
7 mei 2002, 11:37
kom het moet toch wel een 'gek' zijn. Een ieder die in een democratie leeft en dit niet accepteert is GEK want hij leeft waar hij niet kan, mag en dus eigenlijk ook niet wil leven. Laat die KLOOTzak maar naar Rusland vertrekken. bah.

Pim, je was een goede kerel.

jaccoos
7 mei 2002, 12:57
Het is een extreemlink(s)e man uit harderwijk (das hier 5 km vandaan). Hij moet het in een opwelling gedaan hebben denk ik. Ik kan me alleen zo kwaad maken om de relschoppers die bij het torentje gaan schreewen en zeggen dat Kok Fortuyn gedemoniseerd heeft. Niet de politiek is hier medeplichtig aan, maar de media. En ik denk overigens dat niet de media die man zover heeft gebracht maar zijn eigen zieke geest.
Nu zegt LPF dat de verkiezingen moeten doorgaan. Hier ben ik ook op tegen. Ik denk dat een groep mensen niet meer op een rationele manier hun stem kunnen uitbrengen en dat er zo geen echte volksvertegenwoordiging in de 2e kamer komt te zitten. Uitstel van een maand is toch beter.

pimmetje
7 mei 2002, 13:39
Nou jaccoos... misschien dat Kok zo'n zelfde lulverhaal kan gaan houden als na het NIOD-rapport: "wel verantwoordelijk, maar niet schuldig". Dan kan je ook nog een keertje de column van Paul Cliteur op Buitenhof hierover lezen.

Overigens vind ik een opwelling wel heel gemakkelijk hoor. Je kan me wijs maken dat die man in een opwelling een wapen uit z'n nachtkastje heeft gepakt en in z'n auto is gestapt. Maar ergens tijdens de rit Harderwijk-Hilversum (buiten spitsuur al zo'n 3 kwartier) wordt 't toch moeilijk om het een opwelling te blijven noemen. Of hij moet "toevallig" al met een wapen in Hilversum zijn geweest. Dan wordt die opwelling helemaal ongeloofwaardig.

pimmetje
7 mei 2002, 14:10
Ik hoor nu ook op 't nieuws dat de dader waarschijnlijk een millieu-activist is. Tja... die hebben daar al ervaring mee. Indertijd hebben die millieu-rakkers ook op staatssecretaris Kosto (justitie) geschoten omdat ze 't niet met 'm eens waren.

Kitaarhiero
7 mei 2002, 14:18
dus je mag geen dieren doden en wel mensen?

wat een kote activisten! wat een domme losers! een mens is ook een dier!

beuh, nu zal LPF wel veel condoleance stemmen ontvangen.

MetalliCat
7 mei 2002, 15:47
Vin het egt heel erg wat er is gebeurd en ik denk dat ik lang niet de enige ben. Als ze hier politicussen al gaan vermoorden om hun politieke standpunten en ideeen, ik kan er niet bij. Ik hoop dat de dader zwaar gestraft wordt.

Echoes
7 mei 2002, 16:06
tjah wat wordt de volgende stap? artiesten doden omdat je niet eens bent met wat ze maken/spelen..?

SteavisSmokin
7 mei 2002, 16:26
Ik schrok toen ik het hoorde gisteren, ook al ben ik het totaal niet eens met zijn ideeen en denkbeelden dit moet toch gewoon niet kunnen!! Het moet toch niet zo kunnen zijn dat als je bekend bent en ergens voor staat dat je neergeknalt wordt door 1 of andere gek omdat ie het niet met je eens is.

Markie
7 mei 2002, 16:39
Ik speel iedere avond gitaar. Gisteren na de schok heb ik maar kort gespeeld. Het lukte niet echt om me te concentreren, terwijl ik na twee uur nieuws op tv juist even de gedachten wilde verzetten.
Hoe zit dat met jullie? Ook last van concentratieproblemen na zo'n gebeurtenis?

jaccoos
7 mei 2002, 16:43
Op 2002-05-07 12:39, schreef pimmetje:
Nou jaccoos... misschien dat Kok zo'n zelfde lulverhaal kan gaan houden als na het NIOD-rapport: "wel verantwoordelijk, maar niet schuldig". Dan kan je ook nog een keertje de column van Paul Cliteur op Buitenhof hierover lezen.

Overigens vind ik een opwelling wel heel gemakkelijk hoor. Je kan me wijs maken dat die man in een opwelling een wapen uit z'n nachtkastje heeft gepakt en in z'n auto is gestapt. Maar ergens tijdens de rit Harderwijk-Hilversum (buiten spitsuur al zo'n 3 kwartier) wordt 't toch moeilijk om het een opwelling te blijven noemen. Of hij moet "toevallig" al met een wapen in Hilversum zijn geweest. Dan wordt die opwelling helemaal ongeloofwaardig.


Met een opwelling bedoel ik het feit dat een mens wat normaal bij zijn positieven is, hoe erg hij de mens Fortuyn of zijn ideeën ook haat, dit niet doet. Hij moet niet beseft hebben wat voor gevolgen dit gaat hebben. Ik ben geen psycholoog, probeer er ook geen te spelen, maar ik denk dat de dader in de waan leefde dat hij de democratie van een vijand verloste. Hij dacht een wererldverbeteraar te zijn. Volgens mij is het een domme kortzichtige man.

Echoes
7 mei 2002, 16:45
mwoah concentratie problemen... ik heb lekker languit voor de tv op me bed gelegen met gitaar in me handen...en lekker pingelen :smile: Dat vind ik het lekkerst om te doen..

SteavisSmokin
7 mei 2002, 18:17
Jaccoos, met "in een opwelling" denken wij dat je bedoeld dat een normaal persoon zoiets doet in een vlaag zonder er effe bij na te denken, zo leg je het ook uit. Maar een persoon die op zo'n manier iemand neerknalt moet toch flink gestoord zijn, zoiets doe je zelfs in een opwelling niet. Daarnaast kan zoiets ook niet in een opwelling gebeuren want de dader zou precies geweten moeten hebben dat Fortuyn op dat tijdstip daar de studio uitkwam.

jaccoos
7 mei 2002, 18:36
Nou oke, opwelling was niet de beste woordkeuze maar het is toch duidelijk wat ik bedoel. Of zien jullie het woordje opwelling en ga je dan meteen reageren zonder verder te lezen?

aadplagiaat
7 mei 2002, 18:40
Het kan niet anders dat zo'n persoon al heel wat over het begrip "moord" moet hebben gemediteerd vanuit een zieke geest. Allemaal heb je wel eens zoiets van "krijg de pest" of nog erger. Maar er is toch wel verschil.
Je geweten moet toch wel een omgeploegde akker zijn voor zoveel haat.

Opwelling? De timer wees gewoon 00 aan. Dit natuurlijk los gezien van eventuele andere (bijkomstige) motieven.

Ditmar
7 mei 2002, 20:12
De politiek was zo kaal zonder Pim......

(niet fout opvatten mensen)

dirkw83
7 mei 2002, 20:14
ja, condoleance stemmen. Ze kunnen die verkiezingen beter uitstellen en ik vind het nogal naïef van de andere partijen dat ze het met LPF eens zijn om de verkiezingen normaal te houden. Tja, ze moeten het zelf weten, maar als de gestripte LPF dalijk aan de leiding komt gaan we hartelijk lachen met die partij waar niets meer van over is...

Moonchild
7 mei 2002, 21:38
Ik hoorde vandaag dat de heer Fortuyn nog gewoon lijsttrekker blijft tot na de verkiezingen...go figure...

Nienepien
7 mei 2002, 22:29
Dit kan niet in Nederland, dat een man met eigen ideeen en opvattingen en een grote kans om Nederland te veranderen gewoon wordt vermoord, ik schaam me dood

L4A
7 mei 2002, 22:46
Als iemand nog online 't condoleance register wil tekenen: dit is de URL
http://www.icondolement.nl

En nee, op Pim zou ik niet gestemd hebben maar dit vind ik dus echt te gek voor woorden.....

Kitaarhiero
8 mei 2002, 12:59
Ik heb ook zoveel medelijden met z'n aanhang, al die mensen uit de blanke achterstandsbuurten, die hebben gewoon hun voorvechter, hun leider verloren. wat helaas wel uitmond in geweld en hysterie, en rellen, iets waar "hun pim" nou hard tegen op wou treden.

Ic3gl0vE
9 mei 2002, 12:24
Op 2002-05-07 21:29, schreef Nienepien:
Dit kan niet in Nederland, dat een man met eigen ideeen en opvattingen en een grote kans om Nederland te veranderen gewoon wordt vermoord, ik schaam me dood


inderdaad... maar wat vinden jullie dat we moeten doen met mensen die een ander geen eigen mening laten hebben?

Kitaarhiero
9 mei 2002, 20:11
detacheren naar een dictatoriale staat als stagiare bij de geheime dienst?

pimmetje
10 mei 2002, 13:50
Ic3gl0vE, daar doen de meeste mensen hier in Nederland waarschijnlijk hetzelfde mee als in alle andere democratische staten: eerst mee proberen te praten/discussieren en als dat niet lukt negeren en anderen wijzen op de gevaren van die ideeën.

Iemand geen andere mening laten hebben is namelijk heel erg moeilijk. Zodra je een discussie aangaat om jouw mening uiteen te zetten, laat je die ander al een mening hebben. Zodra je echter wetten overschreidt (geweld pleegt, mensen opsluit, etc) om andere meningen weg te drukken, dan behoor je te worden opgepakt op basis van die acties (niet op basis van je mening). Anders is het al snel het geval van de pot die de ketel zwart noemt.

Ic3gl0vE
11 mei 2002, 00:18
tja maar bij mij op school kwam de coördinator me laatst vertellen dat ik geen eigen mening meer mocht hebben omdat ik het niet met m'n mentrix eens was...
stelletje muthafucka's kunnen er niet tegen dat ik niet over me heen laat lopen.

van dat soort mensen wordt ik dus echt niet goed