PDA

View Full Version : Rebellion



gitaarwonder
30 juli 2004, 13:47
Hoi de manne,

Kennen jullie die groep REBELLION? Ze komen uit Duitsland en maken cd's en dergelijke. Hebben jullie daar meer info over? Zijn ze belangrijk in de sector? Graag hoor ik daar meer van. Alvast bedankt.

Francis :cool:

SiNiSTRaL
30 juli 2004, 21:20
ik ken wel grave digger...ook duits en hebben een nummer wat rebellion heet....
van de band rebellion heb ik nog nooit gehoord :D

andy
30 juli 2004, 21:39
Hahahahaha, je zou niet weten hoe warm je bent Pat. Het is namelijk de band van ex leden van Grave Digger.

Ik vond nog wat oude info op het net.

http://www.jesters-news.de/berichte.php?bericht_id=8

andy
30 juli 2004, 21:45
ff naar www.google.de en dan zoeken op "rebellion metal." Alleen al bij foto's kom je al veel tegen.

http://stagyro.phpwebhosting.com/hosted/metal/invader/interviews/rebellion.jpg

SiNiSTRaL
30 juli 2004, 21:45
was dat met die ene eruitgekickte grave digger gast die rechten op alle grave digger nummers opeiste terwijl hij nieteens een van de originele leden was?

andy
30 juli 2004, 21:47
Dat zou ik niet weten Pat. Ik ken dat conflict niet.
Maar ik ben nu wel ff nieuwsgierig geworden naar dat Rebellion. Want Grave Digger vind ik ook ok.

ozzy
30 juli 2004, 22:02
Grave Digger, hmm die naam alleen al doet mij het ergste vermoeden.
Rebellion ken ik wel van naam. Nooit nieuwsgierig naar geweest eigenlijk.
Weet ook niet waarom

SiNiSTRaL
30 juli 2004, 22:27
grave digger is geen death metal ofzo :)
als je van ozzy houdt zal je grave digger ook wel kunnen waarderen....het is een soort van powermetal, maar zonder van die nichtenzang :D

ozzy
30 juli 2004, 22:30
Hmm, Grave Digger (de naam dan, he) plaats ik wel in het death metal
hoekje. Maar ik zal eens wat luisteren. ook van Rebellion trouwens.

SiNiSTRaL
30 juli 2004, 22:41
van grave digger moet je het nummer 'rebellion' downloaden :)

andy
30 juli 2004, 22:45
http://www.grave-digger.de/

Inclusief soundsample en video. :-D

ozzy
30 juli 2004, 23:08
Waar ik al bang voor was.
De zanger verknald het weer eens.

andy
30 juli 2004, 23:17
Ik had al het vermoeden dat je dat zou vinden. :wink:
In een interview noemde Boltendahl zich ook eerder een goede schreeuwlelijk dan zanger.

SiNiSTRaL
31 juli 2004, 00:50
ik vind m een beetje te geforceerd zingen....van dat geforceerde gevoel erin :D
maar volgens mij hebben ze een aardig hoge dosis zelfspot...dus dan mag t :D

SiNiSTRaL
31 juli 2004, 00:51
@andy: die grave digger figuren hadden toch ooit bij jou gebivakkeerd?

andy
31 juli 2004, 01:31
@andy: die grave digger figuren hadden toch ooit bij jou gebivakkeerd?

Stimmt! :razz:
Dat was ergens halverwege jaren 80. Ik tapte bij metal concerten in Vera. Dus voor en na het concert was ik er ook, bar bijvullen en later schoonmaken en zo. Dus ik heb uitgebreid met ze staan lullen. Een maand later kwamen Bolthendahl en de gitarist als bezoeker bij een concert van Tokyo Blade. Ik heb ze de hele avond van gratis booze voorzien en bij mij maar een bedje aangeboden, want ze wilden midden in de winter in hun auto gaan slapen.

Vlak voor hun come back in de jaren 90 speelden ze op een open lucht festival in Stadskanaal. Wij speelden daar ook. Het grappige was dat Bolthendahl me meteen herkende en ik kreeg een T Shirt en een demo met tracks van "Return of the Reaper" er op, waar ze net een contract mee afgedwongen hadden. Chris moest het uit eigen zak betalen trouwens. :-D Maar dat had hij wel over voor de gozer die hem toen in Groningen uit de goot gehaald had. :wink: Was een hele gezellige middag verder met die lui van Grave Digger.

Edit: We speelden niet met Mean Machine, dat was een jaar later, maar met een soort heavy metal Dolly Dots als pauzeact. Geluidsband waar wat bekende hits in een metal jas gegoten waren en wij maar zingen met 3 kerels in ma Flodder jurken en 2 als leernicht. (daar was ik er 1 van :P )
De drummer van Jovink zat trouwens ook in dat groepje, maar die lul had zich die dag verslapen, maar gelukkig was hij de enige die geen leadpartij had.
Ja, ja lachen die periode. :lol: