PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar-ff wat anders



gibls6
30 juli 2004, 13:44
Heb een bijzondere gitaar kunnen kopen. Het betreft een handgemaakte gitaar uir de 80's van de bouwer Marco Messer uit Den Haag (weet iemand iets meer over deze bouwer?).
All mahogany, neck through met paf 57's. De nek is een beetje Ibanez achtig (breed/plat). Wat echt heel bijzonder is, is de achterzijde. Deze is n.l. helemaal hol. Het lijkt wel alsof de gitaar is gegroeid i.p.v. gemaakt.
Zie: http://community.webshots.com/album/108043281pmHQNN
Toch weer eens wat anders als het standaard werk. Ben er in ieder geval erg blij mee :cool:

bert k
30 juli 2004, 13:47
Heel mooi, heel apart! Gefeliciteerd. Ik moet een beetje denken aan de achterkant van Warwick bassen uit die tijd, die hadden dat ook.

Marco Messer, die zat rond 1985 (???) volgens mij in Rotterdam, in de Essenburgstraat. Ik heb toen nog eens mijn frets laten vlakken. Meer weet ik helaas niet.

gibls6
30 juli 2004, 13:58
Thanks, Rotterdam dus ipv Den Haag!
De verkoper had niet zo gek veel informatie over de gitaar, maar ik vond hem zo apart dat ik hem niet kon laten liggen. Weet iemand overigens wat voor soort brug er op zit??

Wormaap
30 juli 2004, 14:01
De brug lijkt nogal op die wat Ibanez tegenwoordig op z'n bassen zet o_O

Anders Destium
30 juli 2004, 14:43
Het is wel een enorm kleine body niet, cool ding :)

gibls6
30 juli 2004, 16:13
Dank je, het model is inderdaad erg apart. De body heeft een bijna normale lengte, maar is vrij smal, op z'n breedst 30 cm!! Dit geeft een heel aparte look. Zeker in combinatie met de holle achterkant en de wat minder duidelijke bolling van de voorzijde.
Het geluid is op zich goed, maar ik vind die paf's 75 wel heel erg "warm". In combinatie met de mahogany geeft dit een robuust donkere toon waar het laag dominant is. Wat meer hoog zou m.i. het geheel beter in balans brengen. Uiteraard kan ik dit op de versterker bijregelen, maar wellicht op termijn toch eens een andere pickup uitproberen.
Kan echt niemand de brug exact thuis brengen (merk/type)?

The Mule
30 juli 2004, 16:59
Heel cool ding, gefeliciteerd! 8-) Duur geweest?

michielv
30 juli 2004, 17:02
Volgens mij heeft deze gitaar een hele tijd op marktplaats gestaan (paar keer zelfs) voor ongeveer 500 euro. Kwam dacht ik ergens uit het noorden van het land?

Mooi ding trouwens :)

Net effe gekeken maar volgens mij is de brug een Schaller 3D, die dingen werden toen veel door gitaarbouwers gebruikt. Rickers heeft ook een serie Tele's gebouwd met zo'n brug. Zijn nog te krijgen bij oa. Vox Humana.

RRRobin
30 juli 2004, 17:07
doet me op een of andere manier denken aan een basgitaar :D
wel vet :D

slayurrr
30 juli 2004, 17:08
Ik vind m wel cool opzich :-D

gibls6
30 juli 2004, 17:12
Heel cool ding, gefeliciteerd! 8-) Duur geweest?

Mwhoa, viel wel mee, €375 mét een mooie warwick case.

gibls6
30 juli 2004, 17:18
Volgens mij heeft deze gitaar een hele tijd op marktplaats gestaan (paar keer zelfs) voor ongeveer 500 euro. Kwam dacht ik ergens uit het noorden van het land?

Mooi ding trouwens :)

Net effe gekeken maar volgens mij is de brug een Schaller 3D, die dingen werden toen veel door gitaarbouwers gebruikt. Rickers heeft ook een serie Tele's gebouwd met zo'n brug. Zijn nog te krijgen bij oa. Vox Humana.

Je hebt 2x gelijk, hij stond idd op Marktplaats én heb de brug ff opgezocht via google: het is idd een schaller 3D roller brug. THANKS voor de tip.

Negative K3 fan
30 juli 2004, 17:23
supermooi

The Mule
30 juli 2004, 18:25
Heel cool ding, gefeliciteerd! 8-) Duur geweest?

Mwhoa, viel wel mee, €375 mét een mooie warwick case.

Klinkt als een koopje, ziet er erg mooi uit. Voor zulk geld kan je misschien een piezo proberen, heb je misschien gelijk het hiaat in de hogere regionen afgedekt. Nogmaals, erg cool ding! 8-)

wietse
30 juli 2004, 18:37
mooie plank , lekker apart , deed mij door de erg ronde body vorm aan een opblaasgitaar denken. :-D

Sir Peckerkäse
30 juli 2004, 18:59
ik vind het geen mooi gitaar

Voidhead
30 juli 2004, 21:33
het lijkt wel alsof hij in photoshop flink verticaal uitgestrechted is ofzo :-? zou dat niet het geval zijn dan zou hij er beter uit zien. nu vind ik hem te misvormd om mooi te vinden.

gibls6
30 juli 2004, 22:23
het lijkt wel alsof hij in photoshop flink verticaal uitgestrechted is ofzo :-? zou dat niet het geval zijn dan zou hij er beter uit zien. nu vind ik hem te misvormd om mooi te vinden.

Ja uitstrechen kan je het wel noemen, alleen photoshop hadden ze toen nog niet :lol: Niet uitstrechen kan natuurlijk, maar dan kom je weer uit op een standaard model en vond dit nou net het leuke aan de gitaar en daarom juist mooi. Maar mooi of niet is een kwestie van wat je persoonlijk aanstaat. Heb nu in ieder geval wél een unieke handgemaakte gitaar waarvan er maar één bestaat, en dat voor €375 :razz:

Voidhead
30 juli 2004, 22:33
dat wel :) als jij er happy mee bent is dat relaxed.

jorrit
31 juli 2004, 09:53
stuur mij een cheap brandhout gitaartje op, en ik kan hem ook verkopen voor een unieke gitaar hoor, zo gebeurd.

k heb hm al een paar keer op mp zien staan maar hij blijft erg lelijk, one of a kind of niet, maar goed jij moet er mee leven!

gibls6
31 juli 2004, 10:34
stuur mij een cheap brandhout gitaartje op, en ik kan hem ook verkopen voor een unieke gitaar hoor, zo gebeurd.

k heb hm al een paar keer op mp zien staan maar hij blijft erg lelijk, one of a kind of niet, maar goed jij moet er mee leven!

Goh, als jij dat kan dan moet je er toch echt je beroep van maken, wel advies vragen aan je vriendin want die heeft wél een goede smaak (mooie Godin) :-D :-D :-D

jorrit
1 augustus 2004, 11:33
ow daarmee bedoelde ik niet dat jij een cheap brandhout gitaartje hebt gekocht, maar meer dat ik het argument van dit is een one of a kind gitaar een beetje zinloos vond....

(ow die godin heb ik voor dr uitgezocht ;))

gibls6
1 augustus 2004, 12:00
Geen probleem iedereen stapt wel eens met het verkeerde been uit bed :P En inderdaad "one of the kind" is heel erg betrekkelijk, blame on me :-D