PDA

View Full Version : geluid......



Ramses
8 september 2001, 21:42
he lui,

Bij mn gitaarleraar speel ik via een Hughes n Kechner (hoop dak goed spel) mn gitaar klinkt dan super dus met de pickups is niks mis (heb een yam pac) Als hij op distorsion staat kan je heel goed je gitaar stemmen op die versterker (je kunt heel duidelijk het verschil in fase horen).

Maar als ik dit zelfde probeer thuis op mn Vox pathfinder is dit faseverschil nauwelijks te horen, ligt dit aan de kwaliteit van de distorsion / versterker of heb ik em verkeerd ingesteld...heef tiemand hier ervaring mee??

greets en thx , ramses

Ramses
8 september 2001, 21:44
was dus toch kettner...naja...u get the picture...

taylor
8 september 2001, 22:57
nee geen idee.

die vox is dat een multi effect??

dan kan het zijn dat je teveel effecten tegelijk hebt aan staan en dat je geluid daar door onduidelijk wordt

Jimi Hendrix
9 september 2001, 10:40
Nee die pathfinder is een leuk klein vox-combootje. Dat fase-verschil hoor je ook met een cleane sound, alleen is het dan minder duidelijk. Misschien heeft die vox minder distortion dan die kuch en knetter en dan hoor je het dus minder duidelijk. Trouwens, versterkt stemmen, wat vinden de buren daarvan?? :wink:

Eko
9 september 2001, 12:03
Lijkt mij lekker zo stemmen. Vroeger wilde ik wel eens gaan stemmen met de Big Muff Fuzz box aan.Dan wilde vaders nog wel eens de stoppen omdraaien.
Stemapparaat kopen wellicht?

Jimi Hendrix
9 september 2001, 14:47
Of gewoon je gehoor trainen.... :wink:

Ramses
10 september 2001, 13:02
de buren...lol...die heb ik allang verjaagd

en ja....m ouders vinden leuk ook anders...

maar t stem wel handig

en ik heb wel een stemapparaat...maar ik wil t gewoon op gehoor kunnen...en dat kan ik ook wel...(5de toest stemmen en met flagoletten stemmen) maar dat disorsion maakte t fase verschil superduidelijk te horen..

en ja..de disorsion op die hugh en kettner zal wel stukken beter zijn dan op mijn leuke kleine versterkertje

greets ramses

Ibanez2001
19 september 2001, 20:54
Het beste is om vanaf het begin te stemmen op je gehoor, dan heb je in de toekomst geen stemapparaat nodig, en het maakt dan niet uit of je clean of met boost speelt, dat hoor je dan vanzelf wanneer je goed gestemd bent. In het begin is met distortion stemmen inderdaad erg makkelijk, maar als je genoeg zweet en volhoudt kun je vanzelf wel zonder.

sleep_to_saturate
24 september 2001, 11:13
Met distortion stemmen? Ik word er zelf helemaal gestoord van als ik dat doe..

anoniem
8 oktober 2001, 11:42
Op 2001-09-19 19:54, schreef Ibanez2001:
Het beste is om vanaf het begin te stemmen op je gehoor, dan heb je in de toekomst geen stemapparaat nodig, en het maakt dan niet uit of je clean of met boost speelt, dat hoor je dan vanzelf wanneer je goed gestemd bent. In het begin is met distortion stemmen inderdaad erg makkelijk, maar als je genoeg zweet en volhoudt kun je vanzelf wel zonder.


Dit is dus echt onzin, het is namelijk helemaal niet beter om op je gehoor te leren stemmen, dat wijkt namelijk ALTIJD af van wat het echt moet zijn.
Gitaristen hebben namelijk altijd de neiging om de B en de hoge E snaar te laag te stemmen.
Koop gewoon een goed stem apparaat en klaar ben je!

Rectifier
8 oktober 2001, 15:02
Hahaha, weleens met een toetsenist gespeeld die vaak gebruik maakt van TRANSPOSE en z'n Roland die per ongeluk op 445 Hz staat????
Of een saxofonist die ervan overtuigd is dat de gitaar vals is en niet z'n op gehoor gestemde sax.......!
Juistem, ik wel! Op gehoor stemmen kan ik wel, maar als ik kan aantonen d.m.v. een stemapparaat dat ik de hele avond al precies zuiver sta te spelen, dat voorkomt een grote zinloze discussie.
(maar acoestisch stem ik wel op gehoor want die vrrrrrrekte b-snaar hangt er altijd tegen aan. Wat voor stemming ook!